کد خبر: 143535 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 08:55
معاون وزیر ارشاد: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود

اتحادخبر:  معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:باتوجه به اقدام های موثر انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ علوم قرآنی استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود.

اتحادخبر:  معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:باتوجه به اقدام های موثر انجام شده در زمینه ترویج فرهنگ علوم قرآنی استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود.

معاون وزیر ارشاد: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود

به گزارش ایرنا؛ عبدالهادی فقهی زاده در سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی افزود: این مهم فرصت طلایی برای معرفی فعالیت‌های قرآنی استان در سطح ملی و بین‌المللی است.

 

وی اظهارداشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالقوه ای است که می‌تواند در آموزش برای دیگر مناطق الگو باشد.

معاون وزیر ارشاد یادآورشد: قرائت قرآن مقدمه فهم کلام خدا و رسیدن به فرهنگ قرآنی است.

 

وی گفت: تمام فضائل قرآن برای زندگان است و این نشان از زندگی کردن انسان در بهترین شرایط است.

فقهی زاده با اشاره به اینکه تنوع سلائق در حوزه قرآنی وجود دارد، افزود: اضافه کرد: در دولت دوازدهم وفاق و همدلی خوبی بین مراکز فرهنگی قرآن و عترت ایجاد شده که این یک شاخص است.وی با اشاره به اینکه استان بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی کشور معرفی می‌شود، عنوان داشت: ا

امام جمعه شهر خورموج نیز گفت: قرآن نازل شد تا انسان را از ظلمات و تاریکی به سوی نور رهنمود سازد.

 

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: تنها را رسیدن انسان به زندگی سعادتمندانه، مرگ شهادت وارانه و تمسک به کلام الله مجید است.

 مصلح با اشاره به اینکه جلسات مقابله قرآن در ماه رمضان از قدیم در شهرستان و روستای چارک رایج بوده است، عنوان داشت: مردم این منطقه از دیرباز دارای غنای فرهنگی، عترتی و قرآنی می‌باشد که این را از قبل انقلاب به ارث برده است.

 

 معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جمع قرآن آموزان موسسه قرآنی کوثر خورموج استان بوشهر گفت: حل مسائل و مشکلات موسسات قرآنی جهت تأثیرگذاری بیشتر در جامعه از اولویت‌ مجموعه معاونت قرآن و عترت است.

عبدالهادی فقیی زاده افزود: موسسات مجری اهداف تعیین شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که همواره در ترویج فرهنگ علوم قرآنی تلاش ویژه داشته‌اند.

 

وی اظهارداشت: دشمنان نظام با حربه های مختلف سعی دارند با دور کردن مردم به ویژه جوانان از قرآن اهداف و اعتقادات را کم رنگ کنند که موسسات باید با برنامه ریزی مناسب در این راستا توطئه ها را خنثی کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرآن آموزان آینده سازان کشور هستند و  حضور و فعالیت در عرصه قرآنی زندگی قرآن آموزان  را  بیمه، تضمین و ایمن می‌کند.

 

وی یادآورشد: قرآن آموزی و حفظ و تلاوت باید برای زندگی باشد تا تاثیرات آن نمایان شود..

فقیی زاده خطاب به قرآن آموزان خورموجی افزود: کشور به یکایک شما نیازمند است و باعث رقم زدن افتخارات زیادی خواهید شد.

حمید زارعی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز گفت: موسسه فرهنگی قرآن و عترت کوثر یکی از موسسات فعال دشتی است که در حوزه علوم قرآنی و معارف قرآنی برنامه‌های مهم و گسترده اجرا کرده است.

 

زهره دشتی مدیر مسئول موسسه قرآنی کوثر نیز گفت: موسسه کوثر نخستین  موسسه قرآنی دشتی است که با هدف تربیت نونهالان قرآنی تاسیس شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143535