کد خبر: 143532 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 08:39
فرماندارگناوه: زمینه مشارکت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی فراهم شود

اتحادخبر: فرماندار گناوه گفت: همه باید تلاش کنیم زمینه مشارکت جدی مردم درکاشت، احیا و نگهداری و حفاظت منابع طبیعی و فضای سبز در شهر و روستا فراهم شود.

اتحادخبر: فرماندار گناوه گفت: همه باید تلاش کنیم زمینه مشارکت جدی مردم درکاشت، احیا و نگهداری و حفاظت منابع طبیعی و فضای سبز در شهر و روستا فراهم شود.

فرماندارگناوه: زمینه مشارکت مردم برای حفاظت از منابع طبیعی فراهم شود

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز شنبه در آیین کاشت نهال در بلوار پل سردارشهید سلیمانی این شهر و سد آبخیزداری مال قاید افزود: توسعه منابع طبیعی و فضای سبز در سطح شهر و روستا یکی از مولفه‌های اصلی برای زندگی بانشاط و شاداب محسوب می‌شود که در حیطه وظایف دستگاه‌های مرتبط بویژه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها قرار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه محیط زیست و منابع طبیعی ثروت ملی و منابع بین نسلی هستند و همه باید در حفظ و توسعه آن تلاش کنند، گفت: دولت در این ارتباط گام‌های موثری در استان  بوشهر و شهرستان گناوه برداشته است  و در زمان حاضر نیز برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

 

مهرجو افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم به مقوله منابع طبیعی و حفظ و گسترش آن و توسعه فضای سبز توجه و عنایت ویژه‌ای شده‌است و امسال از محل صندوق ذخیره ارزی، منابعی بنا به نظر مقام معظم رهبری برای ایجاد سازه‌های آبخیزداری، آبخوان داری و جنگل کاری قرار گرفته که کاری ارزشمند در این زمینه است.

وی گفت: کاشت درخت و توسعه فضای سبز در شهرستان با مطالعه دقیق و کامل متناسب با اقلیم و شرایط آب و هوایی منطقه صورت گیرد تا اهداف برنامه‌های توسعه پایدار در بحث منابع طبیعی تحقق یابد.

 

مهرجو افزود: مردم باید در نگهداری فضای سبز شهر و روستا و کاشت و احیای درخت و درخت‌کاری همکاری و مشارکت کنند.

فرماندار گناوه با تقدیر از حمایت و رهنمودهای امام جمعه نسبت به  پیگیری توسعه و پیشرفت و ایجاد همدلی، تعامل و همکاری در این شهرستان گفت: شهرداری برای بهبود منظر و سیمای شهری اقدام‌های خوبی انجام داده که قابل تقدیر است.

                                                                             

 مدیر پارک‌ها و میادین فضای سبز شهرداری گناوه گفت: سرانه فضای سبز این شهر که پیش از این به ازای هر نفر نیم متر بود با تلاش همکاران این مجموعه به ۱۰ متر و  ۷۰ سانتی متر رسیده‌است.

 

منوچهر عابدی افزود: گونه‌هایی برای کاشت در سطح شهر انتخاب شده‌است که با منطقه سازگاری دارد اما شهرداری به دلیل مشکل کمبود منابع آبی، تقاضای همکاری و مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری فضای سبز دارد تا بتوانیم حدنصاب استاندارد سرانه آن که بین ۱۴تا ۲۴ مترمربع است، نایل شویم.

 

وی بیان کرد: شهرداری در هفته درختکاری، توزیع نهال و گل‌های فصلی رایگان را در دستور کار قرار داده‌است و برای کاشت نهال در محلات همکاری می‌کند.
شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه در شمال استان واقع است که حدود ۸۰ هزار نفر از جمعیت ۱۰۵ هزارنفری در آن ساکن هستند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143532