کد خبر: 143380 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 اسفند 1399 - 09:57
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر؛
هفتصد واحد مسکونی تا پایان سالجاری به مددجویان واگذار می شود

اتحاد خبر -فرخ قاسمیان : مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در  نشست با خبرنگاران بمناسبت تأسیس کمیته امداد اظهار داشت :کمیته امدادبا دوهدف تشکیل شد هدف اول رسیدگی به نیازمندان وانجام یک سری برنامه هایی که منتج به توانمندسازی خانواده های نیازمند  می شود.احمد لطفی افزود:هدف و وظیفه دوم ترویج فرهنگ انفاق ،احسان ،نوع دوستی وسنت های...

اتحاد خبر -فرخ قاسمیان : مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر در  نشست با خبرنگاران بمناسبت تأسیس کمیته امداد اظهار داشت :کمیته امدادبا دوهدف تشکیل شد هدف اول رسیدگی به نیازمندان وانجام یک سری برنامه هایی که منتج به توانمندسازی خانواده های نیازمند  می شود.


احمد لطفی افزود:هدف و وظیفه دوم ترویج فرهنگ انفاق ،احسان ،نوع دوستی وسنت های حسنه الهی است که درطول سال این کار به تناسب مناسبت وزمانی که درآن قرارداریم  با استفاده ازظرفیتهای فرهنگی ،تبلیغات دینی،مذهبی و باحضور مردم عزیز استان  انجام می شود.


 لطفی بیان داشت:از خواسته های به حق مردم ،افکار عمومی ،اصحاب رسانه و  نیکوکاران این است که شما به جای ماهی دادن ماهیگیری رابه افراد یاد بدهید و آنها را توانمند سازید.


مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ابراز داشت:کمیته  امداد بر اساس افکار عمومی یکی ازمهمترین کارهایی که درراستای توانمند سازی افراد انجام می دهداشتغال خانواده هاست.


لطفی افزود:زنجیره اشتغال خانواده  ازمطالعه و شناسایی آغاز  وپس از آن آموزش های لازم به افراد داده شده و پس از آن فراهم کردن مقدمات مراحل اشتغال ودرنهایت  پشتیبانی،نظارت و در انتهای کار ،هم خانواده هایی که از این زنجیره عبورمی کنند .به مرحله خود اتکایی یاخود کفایی می رسند که می توانند معیشت خانواده شان را تأمین کنند.



وی خاطرنشان کرد:درواقع این افراد ازسیستم حمایتی ماخارج  وافراد نیازمند دیگری جایگزین آنها می شوند و این از مهمترین برنامه های سالانه ما می باشد.
لطفی ابراز داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 6هزار  شغل خطی یافرصت شغلی توسط همکاران وبه همت مددجویان استان و باهمکاری وتعامل برخی از دستگاههای اجرایی وبانکهای عامل در استان ایجاد شده است و متوسط درآمد هرشغل 2میلیون ویکصدهزارتومان درسال 98 به 2میلیون وششصدهزارتومان درسال 99 رسیده  که در این خصوص استان بوشهر رتبه نخست کشور راداشته است.


مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ابراز داشت: فرصتهای شغلی کمیته امداد دراستفاده از ظرفیتهای کاریابی ،تشویق کارفرمایان ،بسته های تشویقی کمیته امداد که به کارفرمایان پرداخت می کند ازجمله بیمه افراد بین 2تا 4 سال وهمچنین تسهیلات قرض الحسنه ای که به کارفرما پرداخت می کند که در قبال آن افراد تحت پوشش کمیته امداد را جذب  کنند تسهیلات قرض الحسنه ای که درقالب راهبران شغلی که یکی از کارهای نوین کمیته امداد درحوزه اشتغال است
لطفی از  نهضت ساخت مسکن برای نیازمندان ومحرومین درکشور توسط کمیته امداد اشاره کرد و افزود: استان بوشهر پابه پای کشور فعالیتهای ویژه ای در این راستا داشته است


وی افزود: یکی از اقداماتی که درسال جاری به نتیجه رسید کار مشترک درحوزه ساخت مسکن با مشارکت سپاه،ستاد اجرایی وکمیته امدادانجام شد، ساخت 700واحد مسکونی در استان بود که از سال گذشته شروع شد وقراراست که درسال جاری به اتمام برسد وبه خانوادهای نیازمند تحویل داده شود.
مدیرکل امداد استان خاطرنشان کرد:درکنار این اقدام 2300واحد مسکونی نیز بوسیله نیروهای  جهادی ساخته شد و انشالله امیدوارم به نقطه ای برسیم که در آینده خیلی نزدیک در استان بوشهر نیازمند به مسکن نباشد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ابراز داشت:ازکارهای مهم دیگر کمیته امداد که در سالهای اخیر صورت گرفته  ایجاد صندوق امداد ولایت است که زمینه فعالیتهای توانمندسازی ازجمله اشتغالزایی ،فرهنگی درقالب بسته های  حمایتی مثل مسکن،جهزیه ،درمان بوده است که خانواده ای نیازمند ازآن استفاده می کنند.

لطفی خاطرنشان کرد:درسال جاری 5هزاروپانصد فقره تسهیلات قرض الحسنه دربخش اشتغال ،ازدواج وکمک به برنامه های فرهنگی ،مسکن،درمان وسایر موضوعات موردی به مددجویان پرداخت شد و حدود 48میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به خانواده های نیازمند پرداخت شده است.

وی بیان داشت:  2300مورد خدمات مسکن اعم از ساخت مسکن شهری وروستایی ،تعمیرات وفضاهای جانبی بااعتبار30میلیارد تومان از منابع دولتی ،امدادی وکمک های خیرین احداث و بازسازی شده است.


لطفی تصریح کرد:هرفرد می تواند با  یکصدهزارتومان درصندوق ولایت افتتاح حساب نماید و با این کار در کمک  به ازدواج جوانان و تحصیل دانشجویان ومسائل دانش آموزان شریک باشد.
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از تهیه تبلت با کمک خیرین جهت تحصیل نیازمندان خبر داد و گفت:مابا همکاری نیکوکاران ۴۵۰۰ دستگاه تبلت وگوشی تلفن همراه ،تهیه و میان دانش آموزان تحت پوشش توزیع کردیم و
معادل 13میلیاردتومان بودجه ازبودجه کمیته به این امر اختصاص داده شد و پس از ارزیابی هایی که در سطح کشور انجام شد، استان بوشهر و یزد  جزو استانهای برتر کشور بودند .

لطفی افزود:از ۶۲۰۰ دستگاه  تبلتی که دربین دانش آموزان استان بوشهرتوزیع شد 450 عدد توسط کمیته امداد تهیه و توزیع شد.


مدیرکل امداد استان بوشهر ابراز داشت:بیش از 1000فقره جهزیه کالای ایرانی  بااعتبار هرفقره 15میلیون تومان تهیه ودر سه مرحله  به نوعروسان  داده شد.
 لطفی افزود: اولین مرحله درعید غدیر ،دومین مرحله درآذرماه درهفته بسیج و سومین وآخرین مرحله آن درهفته احسان و نیکوکاری انجام خواهدشد.

لطفی خاطرنشان کرد:امسال علیرغم شرایط کرونایی آمار ازدواج نسبت به سالهای گذشته افزایش داشت و این نشانگر این است که اگر بخشی از هزینه هاو تشریفات آغاز زندگی جوانان را کم کنیم. می توانیم زمینه ای برای افزایش آمار ازدواج جوانان مهیا نمائیم.
 مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت:46   هزار خانواده در استان تحت پوشش امداد  می باشند که تعدادی ثابت و تاپایان عمر  وتعدادی طبق تبصره 14 به دلیل شرایط خاصی که دارند به صورت موقت تحت پوشش قراردارند که هدف این است که درشرایط سخت ازاین خانواده ها حمایت شود تاازپیک سخت عبور کنند وزمانی بتوانند زندگی خودشان را مذیریت کنند.
لطفی افزود: جمعیتی معادل 86 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد می باشد و درماههای گذشته 147میلیارد تومان به عنوان مستمری به این خانواده ها پرداخت شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143380