کد خبر: 143364 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 13 اسفند 1399 - 08:12
"مل‌گل" دشتی به مرحله‌ نهایی جشنواره روستای دوست‌دار کتاب راه یافت

اتحادخبر: روستای "مل‌گل" دشتی استان بوشهر به مرحله‌ نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوست‌‎دار کتاب راه یافت.

اتحادخبر: روستای "مل‌گل" دشتی استان بوشهر به مرحله‌ نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوست‌‎دار کتاب راه یافت.

 

"مل‌گل" دشتی به مرحله‌ نهایی جشنواره روستای دوست‌دار کتاب راه یافت

 

به گزارش ایرنا؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت:  ۲ هزار و ۵۰ روستا و آبادی عشایری از ۳۰ استان کشور در هفتمین دوره‌ جشنواره روستاها و عشایر دوست دار کتاب شرکت کرده بودند که پس از داوری  ۵۵ روستا به مرحله نهایی راه یافتند.

 

حمید زارعی افزود: روستای مل گل از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتی نیز با ارسال مستندات، موفق به حضور در مرحله نهایی این جشنواره شده‌است.

وی، ظرفیت روستاهای شهرستان دشتی درهمه بخش‌ها بویژه حوزه کتاب را بسیار بالا بیان کرد و ادامه داد: این روستا در دوره قبل جشنواره نیز به عنوان ۵۰ روستای برتر معرفی شده بود.

 

زارعی اضافه کرد: طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان در راستای فرهنگ مطالعه، ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آیین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تامین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری، برخورداری برنامه و شیوه اجرای آن از خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و مداومت برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضاها و بناهای حوزه کتاب روستاها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از نکات مهم داوری بود.

 

زارعی با اشاره به اینکه ۱۰ روستا به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد، افزود: ۱۵ روستای دیگر نیز مورد تقدیر قرار خواهند گرفت که جوایزی تا سقفد ۵۰۰ میلیون ریال به آنها اهدا می‌شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی بیان کرد: پیش از این روستای درازی این شهرستان موفق به کسب عنوان در این جشنواره شده‌است.

روستای مل گل با ۳۰۰ نفر جمعیت در فاصله هفت کیلومتری جنوب خورموج مرکز شهرستان دشتی و ۸۷ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143364