کد خبر: 143344 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 11:48
معاون دانشگاه پزشکی بوشهر:مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

اتحادخبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

اتحادخبر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به گردش ویروس جهش یافته در کشور، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون دانشگاه پزشکی بوشهر:مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش ایرنا؛ دکتر عبدالمحمد خواجه ئیان روز سه شنبه  افزود: هرچند تاکنون پنج مورد مثبت افراد مبتلا به ویروس جهش یافته در hdk استان شناسایی شده‌است اما هنوز هم با رعایت محدویت ترددهای بین استانی و شهرستانی و خودداری از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها فرصت پیشگیری از شیوع و گردش هرچه بیشتر ویروس و حفظ بیشتر جان هم استانی‌ها وجود دارد.

 

وی بیان کرد: مجاورت بوشهر با استان خوزستان که در زمان حاضر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد این استان را تحت تاثیر قرار داده و تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان از این پیک عبور کرد.

 

خواجه ئیان اضافه کرد: هرگونه بی توجهی و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند زنگ خطر و تهدیدی برای استان بوشهر به شمار آید.

وی با اشاره به افزایش ۱۱۰ درصدی موارد مثبت کرونا در استان بوشهر گفت: روند افزایشی بیماری در این استان بیانگر کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر این امر رعایت نشود بوشهر خیلی زود به سرنوشت خوزستان مبتلا می‌شود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در صورت ادامه گردش ویروس امکان اینکه در اواخر اسفند و فروردین این استان با بحران جدی روبرو شود وجود دارد، آن وقت است که دیگر در حوزه بهداشت هیچ کاری نمی‌شود انجام داد و کار محدود به بخش درمان می‌شود.

 

به گفته خواجه ئیان شواهد اپیدمی‌یولوژیک نشان می‌دهد گردش ویروس جهش یافته در استان بوشهر اتفاق افتاده و احتمال گسترش دارد دراین شرایط حوزه بهداشت و درمان برای مقابله با این ویروس نیازمند کمک مردم و همه دستگاه‌های اجرایی است.

 

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند ویروس جهش یافته در کشور در حال گردش است و بزودی به طور کامل جایگزین ویروس قبلی می‌شود در این شرایط تنها با رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان از شیوع ویروس جهش یافته که بیشتر جمعیت جوان و کودکان را تهدید می‌کند، گرفت.

این مقام بهداشتی استان بوشهر اضافه کرد: ویروس جهش یافته قابلیت انتقال سریع‌تر، بیماری‌زایی شدیدتر و توان ایجاد بیماری در گروه‌های سنی پایین را دارد به نحوی که نظام بهداشت و درمان انگلستان را در مدت کوتاهی به زانو درآورد.

وی ادامه داد: همه‌گیری و گردش ویروس جهش یافته انگلیسی مانند این است که با اپیدمی جدیدی مواجه شده‌ایم با این تفاوت که نسبت به گذشته تجربه بیشتری به دست آورده و می‌دانیم که چگونه باید رفتار کرد البته به شرطی که با برنامه ریزی مناسب و هوشیاری اجازه گسترش ویروس را ندهیم و بتوانیم زنجیره انتقال را در همان مراحل اولیه قطع کنیم.

خواجه ئیان یادآور شد: در زمان حاضر ۸۷ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که از این تعداد ۱۲ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه قرار دارند و پنج نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

وی بیان کرد: کل موارد مثبت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر تاکنون ۲۰هزار و ۳۰۹ نفر و شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا نیز تاکنون ۸۸۹ نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به خیز دوباره جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا گفت: روز گذشته بعد از چند ماه چهار نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در استان بوشهر از دست دادند که شامل زنی ۶۲ ساله بدون سابقه بیماری زمینه‌ای و به ترتیب بانوانی با ۶۹، ۷۰ و ۸۰سال سن با سابقه بیماری زمینه‌ای فشار خون در استان بوشهر به ثبت رسید که این آمار می‌تواند زنگ خطری برای استان به شمار آید.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143344