امروز: شنبه 01 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 23 خرداد 1392 - 07:58

روحانی: بزرگترین ضربه را به حیثیت آمریکا زدم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گرفتن تایید اعضای شورای حکام درباره صلح آمیز بودن فناوری هسته ای جمهوری اسلامی در زمان مسئولیتش در شورای عالی امنیت ملی گفت: این موضوع بزرگترین ضربه به حثیت آمریکا بود.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام حسن روحانی عصر دیروز در برنامه تلویزیونی به سوالات خبرنگاران و جوانان پاسخ گفت و درباره برنامه های اقتصادی دولتش و همراه بودن این برنامه ها با چشم انداز توسعه، اصل 44 و اسناد بالا دستی سخن گفت.

وی در بدو سخنان خود در پاسخ به پرسشی در خصوص تعامل با دیگر قوا تصریح کرد: تعامل رئیس‌جمهور با دو قوه مقننه و قضاییه در چارچوب قانون اساسی تعیین شده است و باید تعامل قوا به گونه‌ای باشد که خواست مردم و منافع آنان مد نظر قرار بگیرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری خاطرنشان کرد: مردم مسئولان را انتخاب کردند تا در چارچوب قانون اساسی برای عزت و رضایت جامعه خود تلاش کنند. بنابراین معتقدم تعامل قوا را به وجدان، قانون، منافع و درک از آینده کشور تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور مقامی است که با رأی بالای مردم انتخاب می‌شود اما رأی و پشتوانه بالا مصونیت نمی‌‌آورد بلکه مصونیت آن زمان به وجود می‌آید که فرد در چارچوب قانون و اختیارات حرکت کند.

روحانی در پاسخ به این سئوال که اگر با سایر قوا اختلاف نظر پیدا کردید چه می‌کنید، تصریح کرد: اگر اختلاف نظر ناشی از عدم توجه یکی از قوا به قانون باشد، چون رئیس‌ جمهور وظیفه اجرای قانون اساسی را نیز دارد، می‌تواند تذکر دهد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به گرفتن تایید اعضای شورای حکام درباره صلح آمیز بودن فناوری هسته ای جمهوری اسلامی در زمان مسئولیتش در شورای عالی امنیت ملی گفت: این موضوع بزرگترین ضربه به حثیت آمریکا بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست ‌جمهوری همچنین به ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ارتباط بین دانشگاه و بخش‌های تولیدی یعنی صنعت و کشاورزی باید فعال باشد. معتقدم علوم را باید تا حد زیادی کاربردی کرد که سبب نزدیکی کار به دانش، دانش به فناوری و فناوری به تجارت می‌شود.

وی در مورد سند چشم‌انداز و اصل 44 نیز تصریح کرد: سند چشم‌انداز 20 ساله بعد از مدت‌ها دعوا بین راست و چپ برای توسعه آینده در دولت اصلاحات در سازمان مدیریت مورد بررسی قرار گرفت و به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت که این دعواها و تضارب آرا را حل و فصل و استراتژی کلی کشور را توسعه قرار داد.

وی با بیان اینکه کشور از سند چشم‌انداز 20 ساله فاصله دارد، گفت: ما راه پرشتابی را باید آغاز کنیم و تصمیم بر توسعه بگیریم. چرا که در مقام عمل خیلی حرف‌ها و رفتارها دیده می‌شود اما با توسعه و پیشرفت سازگاری ندارد.

این کاندیدای اتخابات ریاست‌ جمهوری اصل44 قانون اساسی را یکی از بخش‌های تحقق سند چشم‌انداز 20 ساله برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اصل 44 را انقلاب اقتصادی دانستند اما تا الان محقق نشده چراکه قرار بود ما بخش بزرگی از صنعت را به مردم واگذار کنیم اما آمار نشان می‌دهد که فقط 13 درصد خصوصی شده و بقیه به شبه دولتی‌ها واگذار شده است.

وی ادامه داد: اصل 44 تنها برای واگذاری مالکیت شرکت‌ها و صنعت نبود بلکه غیر از مالکیت واگذاری مدیریت نیز باید به مردم اختصاص داده می‌شد.

روحانی همچنین در پاسخ به سخنان خود در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اولویت‌های شما در برنامه ششم توسعه چیست، اظهار داشت: امروز ما با مسائل جدیدی روبرو هستیم آن زمانی که سند چشم‌انداز نوشته شده بود اوضاع با هم‌اکنون بسیار تفاوت می‌کرد. ما احساس آرامش می‌کردیم و درست بود که آمریکایی‌ها به منطقه ما آمده بودند و عراق و افغانستان را اشغال کرده بودند و هوس‌هایی برای ایران داشتند اما مسئله به خوبی مدیریت شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهور  گفت: با تدبیر از همه این مسائل ما عبور کردیم و شرایطی را در کشور شاهد بودیم که در تمام اطراف سر و صدا، کشتار و نا امنی است اما ایران مانند یک جزیره ثبات بود که می‌توانستند در آن امنیت را احساس کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که اگر برنامه سند چشم‌انداز با برنامه‌های شما هماهنگ نباشد چه اقدامی خواهید کرد، گفت: برنامه پنجم توسعه علی‌القاعده در چارچوب سیاست‌های کلی بوده است که ازطرف رهبری نظام ابلاغ شده است اما اگر دولتی در اجرای برنامه مشکلی دید راه حل آن است که لایحه اصلاحیه به مجلس فرستاده شود.

وی تصریح کرد: دست دولت هیچگاه در اصلاح قانون بسته نیست و اگر در مواردی قانون 5ساله مشکل دارد مجلس می‌تواند آن را حل کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا شما به ورزش قهرمانی اعتقاد دارید یا نه گفت: ورزش بسیار مهم و جزو ضرورت‌های زندگی است. ورزش همگانی بیشتر در حوزه‌های سلامت است و ما را از بسیاری از دردها رها می‌کند.

وی گفت: ورزش حرفه‌ای و قهرمانی جایگاه خود را دارد و امروز نه تنها به یک نشاط ملی بلکه به یک غرور ملی تبدیل شده است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: زمانی که در مسابقات بین‌المللی در میادین بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند آثار معنوی و همچنین سبب محکم کردن اعتماد ملی می‌شود.

وی ادامه داد: ورزش حرفه‌ای ما باید به همان ورزش قهرمانی قبلی تبدیل شود و با اخلاق و جوانمردی همراه شود. از این رو به ورزش قهرمانی باید توجه ویژه‌ای شود.

روحانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر  حل مشکل بیکاری دانشجویان و راهکار حل آن خاطرنشان کرد: اساسا یک معضل بزرگ ما بیکاری جوانان است. اینکه ما 3.5میلیون بیکار داشته باشیم از مسائل بسیار غم‌انگیز برای کشور ما است.

وی افزود:‌ بیکاری به غیر از مشکلات اقتصادی تبعات دیگری نیز دارد و در میان بیکاران نیز بیکاران فارغ‌التحصیل ما هم‌اکنون بیش از 800هزار فارغ‌التحصیل بیکار داریم. برای اشتغال راه حل اساسی روغن تولید است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: زمانی که هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود همه در حال بیکار شدن هستند. زمانی که بتوانیم مسائل اشتغال را حل کنیم می‌توانیم به این هدف برسیم.

روحانی بیان داشت: ما در زمینه مشاغلی که سرمایه زیادی نمی‌خواهد باید فعال شویم. به اعتقاد من یکی از مهمترین وظایف دولت آینده بحث اشتغال است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: من در برنامه دولت تدبیر و امید برنامه جامعی را برای این کار تدوین کرده‌ام و این برنامه در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی گفت: در این برنامه به اشتغال پرداخته شده است که چگونه می‌توانیم اشتغال را ایجاد کنیم.

روحانی افزود: سه راهبرد در بخش اشتغال ذکر شده است و برای هر کدام راه‌ حل‌های ریز تدوین شده است راه تا ما بتوانیم مشکل بیکاری را در همان سال اول تا حد زیادی تقلیل دهیم.

کاندیدای  انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنانش گفت: در دهه 40 هرکسی که وارد دانشگاه می‌شد به عنوان یک شغل تضمین شده با درآمد بالا دیده می‌شود اما این چنین نیست و زمانی که دانشجوی ما فارغ‌التحصیل می‌شود به دنبال کار می‌گردد و ناچار می‌شود کاری را انتخاب کند که شایسته او نیست و این هم ضربه‌ای به کشور است که دانشجویی در رشته‌ای درس بخواند و نتواند کار مناسب خود را پیدا کند.

روحانی همچنین اظهار داشت: رئیس‌ جمهور باید بداند که بحث رقابت‌ها مربوط به قبل از انتخابات است. همه حرف‌ها و جناح‌بندی‌ها مربوط به فضای قبل از انتخابات است، زمانی که رئیس‌جمهور مشخص شد باید بین حامیانش و آنکسی که حامی رقیبش بوده رئیس‌جمهور به عدالت رفتار کند.

کاندیدای  انتخابات ریاست جمهوری افزود: در هشت سال اخیر افرادی منزوی شدند بدین خاطر که به رقیب رأی دادند. اگر می‌خواهیم ما را به عنوان جمهوری بشناسند و ببینند باید همه مردم در انتخابات یکسان تلقی شوند.

وی افزود: مردم نیازها و خواسته‌های مختلف دارند و دولت باید بداند که در برابر ملت پاسخگو است. دولت آمده تا خواست ملت را اجرا کند.

روحانی  پیرامون بحث نقد و مقدار پذیرش آن در دولت وی خاطرنشان کرد: نقد خیلی زیبا است البته دلسوزانه و سازنده، با نقد منصفانه می‌شود تصمیمات را تصحیح کرد و نقاط ضعف را برطرف. نقاد بهترین خدمت را به کشور و دولت خواهد کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پیرامون مسائل سینمایی گفت:  معتقدم در ابتدا باید انقلابی در سینما به وجود آید. من نمی‌بینم چیزی از سینما باقی مانده باشد امروز مردم از رسانه‌های دیگر در حال دیدن فیلم‌های ایرانی هستند بیاییم سینما را به اهالی و آنانی که هنرمند و فیلمساز هستند واگذار کنیم. اخلاق با زبان سینما بهتر در دل‌ها جا می‌افتد.

روحانی اداامه داد: زیباترین راه برای بیان فرهنگ و ارتقاء آن سینما است . اجازه بدهیم تشکل‌های سینمایی آزاد باشند و باید به فرهنگ ایرانی و اسلامی توجه کنیم تا سینمای ما در این چارچوب بدرخشد.

وی تصریح کرد: ما باید از صاحب‌نظران استفاده کنیم در دولت من نه تنها از کارشناسان دولتی استفاده می‌شود بلکه از بخش خصوصی و کارآفارینان نیز استفاده خواهد شد. در انتخاب وزیر نیز با تشکل‌های مربوطه مشورت خواهم کرد. ما در خرد جمعی باید به مشورت اهمیت دهیم و آن زمانی رخ خواهد داد که خودشیفته نباشیم.

روحانی با تاکید بر اینکه بهترین مرجع نظارت مردم هستند اظهار داشت: البته نمایندگان مردم در مجلس نیز بر کار رئیس‌جمهور باید نظارت کنند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس‌جمهور باید رابطه نزدیک با مجلس داشته باشد و از نظرات مجلس استفاده کند. باید رابطه نزدیک و روانی بین دولت و مجلس برقرار باشد. من دوست ندارم در سفرهای استانی نامه‌ای دریافت کنم که درخواست پول کنند.

روحانی ادامه داد: من دوست دارم در نامه‌ها نقد عملکرد من باشد. باور کنیم که اگر به حرف مردم گوش دهیم کشور بهتر اداره می‌شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: طبق چشم انداز نرخ رشد ما باید 8 درصد به صورت مستمر باشد که در برنامه چهارم این رقم به 4.5 درصد رسید و در سالهای اخیر کمتر و کمتر شد تا جایی که رشد سالی که گذشت منفی اعلام شده است.

وی افزود: اگر روشن شود فردی در دولت تخلف کرده باید با وی برخورد شود در اینجا خط قرمزی وجود ندارد و قانون برای همه مساوی است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پیرامون احقاق حقوق هسته‌ای نیز تصریح کرد: حق هسته‌ای حق مسلم مردم ماست البته در کنار آن توسعه کشور نیز حق مسلم مردم است. ایستادگی در برابر تحریم و رفع آنان و رابطه خوب با دنیا داشتن نیز حق مسلم مردم ماست. برنامه هسته‌ای برای توسعه و عظمت کشور است و دولت من با کمترین هزینه این حق را تثبیت می‌کند.

وی گفت: ‌مردم باید بدانند اصل فناوری هسته‌ای برای دولت سازندگی است و تکمیل آن برای دولت اصلاحات. صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما در دوران اصلاحات در جهان پذیرفته شد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنانش خطاب به جوانان افزود: من علاقه‌ای ندارم برای پیروزی در انتخابات جشن بگیرم بلکه دوست دارم زمانی که غمی بر چهره کارگر ندیدم جشن بگیرم، آن روز که ایران در جایگاه غرور و افتخار در جهان بود جشن بگیرم.

روحانی گفت: آن روزی که مردم ما احساس رضایت کردند روز جشن ما است./ب



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • ادعاها درباره حمله اسرائیل به ایران / ساقط کردن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان
  • پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین المللی در حوزه تاب آوری انرژی
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/01
  • قهرمانی دشتستانی ها در لیگ انفرادی تیراندازی استان بوشهر
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/01
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • تیم کشتی نونهالان هیئت کشتی دشتستان قهرمان مسابقات انتخابی استان بوشهر شد
  • شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم
  • 🎥ویدیو/شنبه های اتحاد خبر با سید حمید شهبازی(۵)
  • تصاویری از بهشت روی زمین در شمال ایران
  • فرماندار: منشا صدا در گناوه ناشی از انفجار معدن سنگ کوه بینک بوده است
  • تیم های برتر والیبال ساحلی جام رمًضان دیر مشخص شدند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • اگر احساس تلخی در دهان می کنید این بیماری در کمین شماست
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • پیاده روی یا دویدن، کدام برای لاغری و کاهش وزن بهتر است؟
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • دست آویزی برای دومین سالکوچ هدهد خبررسان علی پیرمرادی
  • نتا S واگن ؛ یکی از زیباترین خودروهای چینی به بازار می آید (+تصاویر)
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند
  • با این تکنیک به نق زدن و اصرار کردن بچه ها پایان دهید
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • بازتاب حمله ایران در رسانه‌های خارجی: اسراییل زیر آتش
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • مسؤولان نگاه بازتری داشته باشند/ جذابترین قسمت کار ما لحظه ای است که درد بیماران آرام می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • دکتر یوسفی با حافظه مثال زدنی
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • مهدی یوسفی؛ جوانِ شایسته و نخبه
  • .: علی حدود 4 ساعت قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 ساعت قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 16 ساعت قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 22 ساعت قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز 1 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 4 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 5 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 6 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...
  • .: سعید حدود 6 روز قبل گفت: آقای امید دریسی پیش ...