کد خبر: 143307 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 08:12
فرمانداردیلم: محدودیت تردد در ورودی‌های این شهرستان تداوم دارد

اتحادخبر:  فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: اعمال محدودیت کرونایی و بسته بودن ورودی‌های این شهرستان بویژه گلوگاه شهید موسوی از سمت استان خوزستان همچنان ادامه خواهد داشت.

اتحادخبر:  فرماندار دیلم استان بوشهر گفت: اعمال محدودیت کرونایی و بسته بودن ورودی‌های این شهرستان بویژه گلوگاه شهید موسوی از سمت استان خوزستان همچنان ادامه خواهد داشت.

 

فرمانداردیلم: محدودیت تردد در ورودی‌های این شهرستان تداوم دارد

 

به گزارش ایرنا، احمد دشتی روز دوشنبه در جلسه پدافند غیرعامل دیلم افزود: با توجه به هم مرزبودن این شهرستان با سه استان بویژه خوزستان، مسئولیت اعضای ستاد را در کنترل کامل مبادی ورودی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی  بیشتر می‌کند.

وی اظهارکرد:  مردم شهرستان دیلم نباید در برابر ویروس کرونا دچار عادی انگاری شوند و  به هیچ وجه نسبت به استفاده از ماسک و شیوه‌نامه‌های بهداشتی کوتاهی و دریغ نکنند.

 

فرماندار دیلم گفت:  از بدو شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶۳۶ بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شدند و  ۲۸ نفر فوت کردند و  روزانه ۳ تا ۴ نفر در بیمارستان بستری می‌شوند.

 

وی ادامه داد:  اعمال گشت‌های‌نظارتی در سطح شهرستان برای نحوه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی با همکاری ادارات و نهادهای مرتبط تا پایان سال باید به صورت مستمر انجام شود.

 

دشتی گفت: سواحل شهرهای دیلم و امام حسن و پارک جنگلی عامری مسدود شده‌است و  از برپایی هرگونه چادر در نقاط گردشگری بویژه سواحل جلوگیری می‌شود.

 

وی افزود: سپاه و بسیج با نیروی انتظامی در کنترل مبادی ورودی شهرهای دیلم و امام حسن بویژه در روزهای تعطیل همکاری کنند.

 

رئیس ستاد پدافندغیرعامل دیلم اظهارکرد: ورود و خروج ملوانان شناورها با اعمال تست تشخیص کرونا  و فعالیت در گمرک با نظارت بر پرتکل‌های بهداشتی با محوریت بهداشت و درمان و همکاری اداره بندر، فرماندهی دریابانی، گمرک، تعاونی لنجداران به صورت مستمر کنترل می شود.

وی افزود: : کارکنان ادارات و نیروهای شرکت‌های تعاونی وانت بارها و تخلیه کالا در گمرک باید از ماسک استفاده کنند.

 

دشتی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی به اجرای مصوبه ستاد کرونای استان مبنی بر کاهش یک سوم حضور کارکنان ادارات با اولویت بیماران خاص و زمینه‌ای، زنان باردار و دارای کودک معلول و جانبازان شیمیایی اهتمام داشته باشند و درصورت هرگونه مشکل، مسئولیت متوجه رئیس دستگاه خواهد بود.

فرماندار دیلم اظهارداشت: از برگزاری هرگونه ورزش‌های جمعی و گروهی و اعزام تیم‌های ورزشی  به خارج  و از دیگر نقاط  به شهرستان دیلم جلوگیری شود.

وی بیان کرد: فرهنگ سازی همراهی مردم در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با محوریت ائمه جمعه و مسئولان فرهنگی بویژه در زمینه برگزاری مراسم عروسی و تشییع و تدفین اموات بسیار لازم و ضروری است.

 

دشتی با اشاره به اینکه برگزاری هرگونه اردوی دانش آموزی ممنوع است گفت: رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کلاس‌های حضوری  برای رفع اشکال درسی با تعداد معدود  دانش‌آموز و کاهش ساعات حضور مدنظر قرار گیرد.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد و در وضعیت زرد کرونایی است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143307