کد خبر: 143296 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 12 اسفند 1399 - 07:39
باز هم امیرقلعه‌نویی نبود؛
سپاهان 1 - گل‌گهر 0 ؛ صدر جدول طلایی شد

اتحادخبر: سپاهان در شروع مرحله برگشت رقابت های لیگ بیستم دست به کار بزرگی زد و یک پیروزی ارزشمند را برابر شاگردان قلعه نویی با گل شهباززاده به دست آورد، تا پیش از پایان دیدار پرسپولیس صدرنشین شود.

اتحادخبر: سپاهان در شروع مرحله برگشت رقابت های لیگ بیستم دست به کار بزرگی زد و یک پیروزی ارزشمند را برابر شاگردان قلعه نویی با گل شهباززاده به دست آورد، تا پیش از پایان دیدار پرسپولیس صدرنشین شود.

به گزارش "ورزش سه"، دیدار رفت دو تیم در شرایطی برگزار شد که امیرقلعه نویی غایب اصلی آن مسابقه به شمار می رفت و با این حال تیمش در شروع رقابت ها با نتیجه 3 بر 1 موفق به شکست سپاهان شد که چند ماهی می شد از این تیم جدا شده بود. پس از چند ماه اما امروز دو تیم با شرایط متفاوتی به این بازی رسیده بودند؛ گل گهر بار سنگین شکست مقابل پرسپولیس را روی شانه هایش احساس می کرد، اما درسوی مقابل سپاهان با شکست استقلال با روحیه خوبی نیم فصل را تمام کرده بود.
در این مسابقه اگرچه دو تیم موقعیت های خوبی برای گلزنی در نیمه اول داشتند، اما دو تعویض اجباری برای گل گهر، مهم ترین اتفاقات نیمه اول بازی را تشکیل دادند. در نیمه دوم اما خیلی زود تیم فوتبال سپاهان بر بازی مسلط شد و توانست در دقیقه 67 روی همکاری خوب عزت پورقاز، امید نورافکن و سجاد شهباززاده به گل اول دست پیدا کند. پس از این گل بود که تیم گل گهر پیش کشید ولی با اینکه چند موقعیت خطرناک ایجاد کرد و بازیکنان جدیدی برای تغییر نتیجه وارد زمین شدند، این محرم نویدکیا بود که در بازی برگشت باز هم در روز غیبت امیرقلعه نویی که از روی سکوها بازی را تماشا می کرد، سه امتیاز را از آن خود کرد. با اتفاقاتی که امروز در نقش جهان رقم خورد، سجاد 13 گله شد و به صدر جدول گلزنان رفت و سپاهان هم با 29 امتیاز پیش از پایان مصاف پرسپولیس و سایپا، جای این تیم را در صدر جدول گرفت.


سپاهان - گل‌گهر سیرجان؛ دوشنبه 11 اسفند؛ ورزشگاه نقش جهان

تیم داوری: محمد رضا اکبریان - محمدرضا مدیر روستا - حسن یوسفی - محسن سلطانی
کمک داور اضافی 1و2 : امیر عرب براقی – مهدی نجار             
ناظر: یدالله جهانبازی

 

 

سپاهان:

  • پیام نیازمند
  • محمد نژادمهدی
  • عزت‌الله پورقاز
  • دانیال اسماعیلی‌فر
  • امید نورافکن
  • یاسین سلمانی
  • جلال علی‌محمدی
  • سروش رفیعی (70 کی‌روش استنلی)
  • محمدرضا حسینی (75 گولسیانی)
  • محمد محبی (70 محمدرضا خلعتبری)
  • سجاد شهباززاده

سرمربی: محرم نویدکیا

 

گل گهر:

  • مهردادبشاگردی
  • میلاد زکی‌پور (90 علی قربانخانی)
  • آرمین سهرابیان
  • علیرضا آرتا (33 گادوین منشا)
  • علی دشتی (34 مهران گلزاری)
  • احمد زنده‌روح
  • علیرضا علیزاده
  • سعید صادقی
  • نوید عاشوری
  • مرتضی تبریزی
  • یونس شاکری

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

 

کارت زرد:

سروش رفیعی (62)، کی‌روش استنلی (74) از سپاهان

 

 

شرح گل:


سپاهان (1-0): ارسال قطری خوب عزت پورقاز برای امید نورافکن با کنترل سینه بهتر این بازیکن همراه شد و در ادامه پاس در عرض مدافع چپ پیش تاخته سپاهان با ضربه سرضرب و پای چپ شهباززاده به گل اول بازی در دقیقه 67 بدل شد.

 

 

شرح بازی:

 

سپاهان در حالی در خانه میزبان گل گهر بود که با توجه به رقابتی که با پرسپولیس و استقلال در صدر جدول دارد، نیاز به هر ۳ امتیاز این دیدار داشت. شاگردان نویدکیا بازی را در ۱۰ دقیقه ابتدایی هجومی و خوب آغاز کردند و موقعیت‌های بسیار خوبی بدست آوردند که با بدشانسی و درخشش مدافعان حریف از دست رفت. ۱۰ دقیقه دوم بازی اما متعلق به گل گهر بود و این تیم به خوبی از زیر فشار سپاهان در آمد و چند موقعیت خوب ایجاد کرد. با به زمین آمدن منشأ در اواسط نیمه اول، برش گل گهر در خط حمله بیشتر هم شد و یک موقعیت بسیار خوب نیز نصیب او شد که با درخشش نیازمند تبدیل به گل نشد.


سپاهان که چیزی برای از دست دادن نداشت در نیمه دوم هم بازی را هجومی آغاز کرد اما بازی بسته گل گهر مانع موقعیت سازی برای سپاهانی‌ها می‌شد. با این وجود در اواسط نیمه دوم و در حالی که به نظر می‌رسید سپاهان به طور جدی در این دیدار با مشکل مواجه شده است روی یک ارسال از سوی پورقاز و همکاری نورافکن و شهباززاده، دروازه گل گهر باز شد. پس از گل، تیم مهمان هجومی شد و با سرعت بخشیدن به بازی قصد ضربه زدن به سپاهان را داشت و هرچند شاگردان قلعه نویی چند موقعیت بسیار خوب بدست آوردند اما در نهایت هرطور که بود سپاهان از تک گل خود محافظت کرد و ۳ امتیاز شیرین را بدست آورد.

 

سپاهان با پیروزی در این دیدار موقتاً به صدر جدول صعود کرد و اختلافش با استقلال رده سومی نیز به ۴ امتیاز افزایش پیدا کرد.

 

 

دقایق حساس:

دقیقه 2: بازی در شرایطی آغاز شد که شاهد حملات زودهنگام سپاهان بودیم و ضربه قیچی نصفه و نیمه عزت پورقاز با واکنش بشاگردی راهی اوت شد.

دقیقه 5: ضربه سر آرتا با اختلاف از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 15: شوت سرکش محمدرضا حسینی با فاصله کم و به شکلی خطرناک از کنار دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 18: مرتضی تبریزی می توانست خیلی زود کارش را در ترکیب تیم جدیدش و درغیاب منشا با گلزنی آغاز کند ولی در شرایطی که موقعیت بسیار خوبی داشت، نتوانست خوب عمل کند و توپ بدون برخورد به او راهی اوت شد.
دقیقه 23: ارسال بسیار خوب امید نورافکن پس از اینکه عرض محوطه جریمه گل گهر را طی کرد، به مدافعان این تیم رسید.

دقیقه 31: شوت جلال علی محمدی پس از دو دریبل زیبا راهی اوت شد.

دقیقه 33: گادوین منشا بلافاصله پس از ورود به زمین روی اشتباه نیازمند فاصله ای تا ثبت گل اول بازی نداشت ولی نیازمند خودش اشتباهش را جبران کرد و در شرایطی که تعادل نداشت، مانع ورود توپ به دروازه شد.

دقیقه 40: شوت محمدرضا حسینی با دخالت مدافع گل گهر از روی خط برگشت داده شد و به کرنر رفت.

دقیقه 60: ضربه خطرناک حسینی که از زاویه بسته به زاویه مخالف زده شده بود، با واکنش بسیار خوب بشاگردی راهی اوت شد.

دقیقه 64: ارسال بازیکنان گل گهر در شرایطی که نیازمند با منشا درگیر شده بود، با دخالت به موقع این دروازه بان راهی کرنر شد.
دقیقه 76: ضربه سر یونس شاکری روی ارسال عاشوری با فاصله کمی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 80: تکل بسیار خوب گولسیانی مانع گلزنی زکی زاده شد که در محوطه جریمه سپاهان ضربه محکمی را به توپ زده بود.

دقیقه 90: شوت سرکش خلعتبری از داخل محوطه جریمه که روی پاس بسیار خوب سلمانی فراهم شده بود، با برخورد به مهران گلزاری که روز خوبی را پشت سر گذاشت، وارد دروازه نشد.

 

 

حواشی:

* در ابتدای این مسابقه مراسمی برای زنده نگه داشتن نام کاپیتان سابق درنظر گرفته شده بود.
*محرم نویدکیا در روزی که محمد کریمی به دلیل محرومیت غایب است، از یاسین سلمانی دیگر جوان خود استفاده کرده است
*امیرقلعه نویی در این مسابقه محروم است و از روی سکوها بازی را تماشا می کند.

* علیرضا آرتا به دلیل مصدومیت در دقیقه 31 باعث توقف در بازی شد و بیرون زمین در حال مداوای او هستند. آرتا به نظر می رسد شرایط ادامه بازی را ندارد و منشا در حال گرم کردن خود است تا به زمین وارد شود.

* در نیمه دوم سپاهان تیم فوتبال گل گهر را تحت فشار قرار داده و در 10 دقیقه ابتدایی در زمین این تیم حضور دارد.
* مصاف دو تیم به نوعی رقابت جدید سجاد و منشا برای عنوان بهترین گلزن فصل نیز به شمار می رود؛ نبردی که هنوز برنده ای نداشته است.

*نیازمند در سومین بازی پیاپی هم پس از محرومیت گولسیانی با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143296