کد خبر: 143226 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 اسفند 1399 - 10:44
معاون امور دریایی و بندری استان بوشهر:
تردد کشتی‌های تجاری با ظرفیت ۵۰هزار تن در بندر بوشهر فراهم می‌شود

اتحادخبر: معاون امور دریایی و بندری استان بوشهر با اشاره به اینکه "اکنون زمینه تردد کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم شده است" گفت: طرح پهلوگیری کشتی‌های ۵۰هزار تنی در بندر بوشهر تدوین شده است. محمد شکیبی‌نسب مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر را در 10 ماه امسال 40 میلیون تن دانست و اظهار داشت: از این مجموع...

اتحادخبر: معاون امور دریایی و بندری استان بوشهر با اشاره به اینکه "اکنون زمینه تردد کشتی‌های ۳۰ هزار تنی در بندر بوشهر فراهم شده است" گفت: طرح پهلوگیری کشتی‌های ۵۰هزار تنی در بندر بوشهر تدوین شده است.

تردد کشتی‌های تجاری با ظرفیت 50هزار تن در بندر بوشهر فراهم می‌شود

به گزارش تسنیم،محمد شکیبی‌نسب مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر را در 10 ماه امسال 40 میلیون تن دانست و اظهار داشت: از این مجموع 30 میلیون و 500 هزار تن آن مواد نفتی و 9 هزار و 500 تن کالای غیرنفتی است.

 

وی، از تخلیه و بارگیری 193 هزار کالای کانتینری در بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: تخلیه و بارگیری 40 میلیون تن کالای تجاری از طریق 11 هزار و 800 فروند کشتی انجام شده است.

 

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه "عمده صادرات و واردات کالاها از طریق  کشورهای حوزه خلیج‌فارس انجام می‌شود" گفت: صادرات غیرنفتی از بندر بوشهر بیشتر در حوزه مواد معدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

 

شکیبی‌نسب از افزایش 67 درصدی صادرات غیرنفتی از بندر بوشهر در 10 ماه امسال خبر داد و خاطر نشان کرد : بندر بوشهر در بخش صادراتی جهش خوبی داشته است که تا پایان سال، صادرات کالاهای غیرنفتی افزایش قابل توجهی نسبت به سال قبل خواهد داشت.

 

وی، از افزایش زیرساخت‌های بندری در استان ساحلی بوشهر خبر داد و تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری در مجتمع نگین بوشهر در حال اجرا است که با تکمیل این پروژه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر افزایش می‌یابد.

 

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به عملیات لایروبی در اسکله و کانال دریایی بوشهر تاکید کرد: عملیات لایروبی برای رساندن عمق کانال و اسکله بندر بوشهر 11 متر انجام و زمینه پهلوگیری کشتی‌های 30 هزار تنی برای تخلیه و بارگیری کالا فراهم شده است.

شکیبی‌نسب با اشاره به اینکه "طرح پهلوگیری کشتی‌های 50 هزار تنی در اسکله بندر بوشهر تدوین شده است" افزود: سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به جایگاه بنادر استان بوشهر نگاه ویژه‌ای به این بنادر دارد که در این راستا افزایش عمق کانال دسترسی به اسکله‌های بندر بوشهر و پهلوگیری کشتی‌های 50 هزار تنی در دستور کار قرار گرفته است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143226