کد خبر: 143191 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 10 اسفند 1399 - 08:20
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر:
۱۰۴۵ دوز واکسن کرونا به استان بوشهر اختصاص یافت

اتحادخبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: یکهزار و ۴۵ دوز واکسن اسپوتنیک وی روسی در مرحله دوم توزیع به این استان اختصاص یافت. دکتر سعید کشمیری افزود: در این مرحله افزون بر پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های استان بوشهر که با بیماران کرونایی ارتباط دارند بخشی نیز در اختیار جانبازان با شرایط خاص و تحت مراقب و سرای سالمندان قرار می‌گیرد.وی بیان کرد...

اتحادخبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: یکهزار و ۴۵ دوز واکسن اسپوتنیک وی روسی در مرحله دوم توزیع به این استان اختصاص یافت.

۱۰۴۵ دوز واکسن کرونا به استان بوشهر اختصاص یافت

به گزارش ایرنا؛ دکتر سعید کشمیری افزود: در این مرحله افزون بر پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های استان بوشهر که با بیماران کرونایی ارتباط دارند بخشی نیز در اختیار جانبازان با شرایط خاص و تحت مراقب و سرای سالمندان قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: توزیع مرحله دوم واکسن روسی از روز گذشته در استان بوشهر آغاز و تاکنون در این مرحله ۲۴۵ نفر واکسن دریافت کرده‌اند.

 

کشمیری یادآور شد: در مرحله نخست تزریق واکسن روسی اسپوتنیک وی که ۲۱ بهمن همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر انجام شد ۲۷۰ دوز واکسن به این استان اختصاص یافت و براساس برنامه ریزی همه کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این استان زیر پوشش قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: هرچند تاکنون مورد تائید شده‌ای از ویروس جهش یافته کرونا در استان بوشهر مشاهده نشده اما توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان همچنان ضروری است.

 

کشمیری اضافه کرد: استان بوشهر در ۲ هفته اخیر وضعیت ثابتی داشته و انتظار می‌رود با اعمال محدودیت‌ها در مرزهای شمالی به دلیل همسایگی با استان خوزستان از  شیوع ویروس در این استان جلوگیری شود.

 

وی اظهار کرد: در زمان حاضر از ۷۶ بیماری بستری دربخش‌های کرونایی استان بوشهر ۱۴ نفر در بخش مراقبت ویژه هستند و از این شمار ۶ نفر به کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۸۸۴ نفر نیز براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند که از این مجموع ۸۶۵ مورد به طور قطعی و ۱۹ نفر نیز مشکوک به ابتلا به کرونا بوده‌اند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143191