کد خبر: 143174 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 09 اسفند 1399 - 12:14
طرح زمستانه کتاب فارس با مشارکت ۴۴ کتابفروشی آغاز شد

اتحادخبر: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: با مشارکت ۴۴ کتابفروشی طرح زمستانه کتاب با هدف ارائه تخفیف در استان فارس آغاز شد.

اتحادخبر: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: با مشارکت ۴۴ کتابفروشی طرح زمستانه کتاب با هدف ارائه تخفیف در استان فارس آغاز شد.

طرح زمستانه کتاب فارس با مشارکت ۴۴ کتابفروشی آغاز شد

به گزارش ایرنا؛ مهدی امیدبخش با اشاره به اینکه طرح‌های فصلی فروش کتاب از سال ۱۳۹۴ به‌منظور هدفمندکردن یارانه نشر آغاز شده است، عنوان کرد: در این طرح کتابفروشی‌ها با اعمال تخفیف‌هایی که وزارت ارشاد برای مخاطبان در نظر گرفته است، به خرید کتاب و حمایت از نشر همت می‌گمارند و درنهایت مبلغ تخفیف داده‌شده را از وزارتخانه دریافت می‌کنند.

 

او با بیان اینکه کتابفروشی‌های واجد شرایط پس از ثبت‌نام، می‌توانند کتاب‌های خود را به خریداران ارائه کنند، عنوان کرد:افزون بر کمک به ترویج کتابخوانی، این طرح به حمایت از کتابفروشی‌ها نیز می‌پردازد و به‌ویژه در سال ۹۹ که شیوع ویروس کرونا وضعیت فروش کتاب را تحت تاثیر قرار داد، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

امیدبخش بیان داشت: این طرح که با تخفیف ۲۵درصدی همراه است، از امروز نهم اسفندماه آغاز شده و تا ۱۶ اسفندماه ادامه خواهد یافت.

 

به گفته معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس حداکثر یارانه اختصاصی هر کتابفروشی و میزان و درصد مشارکت کتابفروشی‌ها در تخصیص یارانه بر اساس اعتبار کلی طرح، تعیین شده است.

 

وی سقف مجاز خرید برای هر فرد را حداکثر ۲۰۰ هزار تومان و سقف یارانه خرید برای هر مشتری را ۴۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح می‌شوند؛ اما کتاب‌های آموزشی، کمک آموزشی، افست، فاقد شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب‌هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده‌اند در این طرح جایی ندارند.

 

امیدبخش با بیان اینکه ارائه تخفیف در این طرح تنها شامل کتاب‌های چاپی است و سایر کالاهای فرهنگی عرضه شده در کتابفروشی را شامل نمی‌شود، عنوان داشت: کتابفروشی‌های مشارکت‌کننده در طرح زمستانه تا زمان به اتمام رسیدن یارانه اختصاصی ملزم به ارائه تخفیف به مشتریان هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا خریدهای غیر حضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل پاییزه امکان‌پذیر و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح بر عهده واحدهای صنفی است.

 

اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح «زمستانه کتاب۹۹» به تفکیک هر استان بر روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143174