کد خبر: 143089 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 06 اسفند 1399 - 20:17
خطر شیوع کرونا از طریق زباله‌های بیماران در منزل

اتحادخبر:  رئیس مجمع خیرین سلامت استان زنجان گفت: دفع عادی زباله‌های حاوی ویروس بیماران کرونایی که در منازل خود قرنطینه شدند و افزایش زباله‌گردی در استان، خطر انتشار کرونا را در استان زنجان افزایش می‌دهد.

اتحادخبر:  رئیس مجمع خیرین سلامت استان زنجان گفت: دفع عادی زباله‌های حاوی ویروس بیماران کرونایی که در منازل خود قرنطینه شدند و افزایش زباله‌گردی در استان، خطر انتشار کرونا را در استان زنجان افزایش می‌دهد.

خطر شیوع کرونا از طریق زباله‌های بیماران در منزل

به گزارش ایسنا؛ جمشید وفا  در رابطه با مجمع خیرین سلامت استان، اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت استان در حوزه مدیریت و ساماندهی خیریه‌های فعال در حوزه سلامت بوده و مشارکت در انجام پروژه‌های خبرساز در رابطه با سلامت است.

 

وی با بیان اینکه اکنون دو پروژه مرتبط با سلامت در استان فعال بوده و آخرین پروژه انجام شده در فروردین‌ماه امسال به اتمام رسیده است، افزود: از اسفندماه پارسال با بروز بحران کووید - ۱۹ مجمع خیرین سلامت استان نیز با افزایش ارتباطات مردمی، تشکیل گروه مجازی و غیره در راستای آموزش، روشنگری و رساندن نحوه مقابله با کرونا تلاش کرده است.

 

این مسئول با اشاره به هدایت خیرین سلامت به ارگان‌هایی که خدمات سلامت ارائه می‌دادند، تصریح کرد: حدود ۷۰ میلیون تومان مبالغ ریالی و جنسی از طریق کمک‌های مردمی در شهرستان زنجان دریافت شده و به مراکز ارائه‌دهنده خدمات سلامت تحویل داده شده است.

 

رئیس مجمع خیرین سلامت استان در رابطه با شعبه مجمع خیرین سلامت شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره، ادامه داد: در شعبه ابهر بیش از ۶ میلیارد تومان و در شعبه خرم‌دره نیز بیش از ۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی دریافت شده است که توانستند در خرم‌دره بیمارستان را تجهیز کرده و مراکز درمانی خود را آماده خدمت‌رسانی کنند.

 

وفا از تشکیل گروه‌ مجازی برای جذب کمک‌های مردمی و حمایت‌های معیشتی برای بیماران خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشتر هیئت مدیره این مجمع از پزشکان هستند و توجه ویژه‌ای به گرانی دارو و تجهیزات پزشکی دارند، سعی شد در این مورد بیماران را هدایت کرده و منابع مالی را به این سمت هدایت کنیم.

وی افزود: اخیراً مذاکراتی با هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان انجام شد تا بتوانیم از منابع آنان برای درمان بیمارانی که برای درمان بیماری خود مشکل دارند، کمک بگیریم.

 

این مسئول در رابطه با انتشار ویروس کرونا از طریق زباله‌های عفونی، تصریح کرد: باید فوراً اقدامات پیشگیرانه در خصوص انتشار ویروس کرونا از طریق زباله‌های عفونی در استان انجام شود، گفتنی است زباله‌های عفونی از مراکز درمانی به نحو خاصی جمع‌آوری و امحا می‌شود.

 

رئیس مجمع خیرین سلامت با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا که در منزل قرنطینه شدند زباله‌های خود را که حاوی ویروس است به شکل عادی دفع می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکنون زباله‌گردی در سطح شهر زنجان افزایش پیدا کرده و آنان ویروس کرونا را با خود منتشر می‌کنند، بنابراین باید اقداماتی صورت گیرد و مجمع خیرین سلامت نیز آماده کمک‌ کردن است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143089