کد خبر: 143077 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 06 اسفند 1399 - 09:42
مدیرکل نوسازی مدارس بوشهر:
فضاهای آموزشی استاندارد بوشهر، نتیجه مشارکت دولت و خیران است

اتحادخبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ تا ۹۹ یکهزار و ۱۱۴ کلاس درس در قالب ۳۲۲ پروژه در این استان احداث شد که از این شمار ۱۶۳ پروژه با ۵۶۹ کلاس توسط خیران ساخته شده‌است.

اتحادخبر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ تا ۹۹ یکهزار و ۱۱۴ کلاس درس در قالب ۳۲۲ پروژه در این استان احداث شد که از این شمار ۱۶۳ پروژه با ۵۶۹ کلاس توسط خیران ساخته شده‌است.

فضاهای آموزشی استاندارد بوشهر، نتیجه مشارکت دولت و خیران است

به گزارش ایرنا؛احمد مرادی روز چهارشنبه  افزود: براساس این آمارها این پروژه‌ها در مجموع شامل ۱۸۲هزار و ۸۴۳ مترمربع فضای آموزشی است که با ۲هزار و ۴۹۵میلیارد و ۳۶۳میلیون ریال احداث شد که ۷۸هزار و ۱۱۷ مترمربع با یکهزار و ۲۲۵میلیارد و ۸۲۹میلیون ریال مربوط به خیران مدرسه ساز است.

 

وی بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد میزان مشارکت خیران در اجرای پروژه‌های مدرسه سازی در هفت سال گذشت بیش از ۵۰ درصد است.

مرادی یادآور شد: همچنین با وجود همه مشکلات و تنگناهای اقتصادی اما دولت در سه سال گذشته به همه تعهدات مالی خود در پروژه‌های مشارکتی به صورت ۱۰۰ درصد عمل کرده و در زمان حاضر هیچ پروژه نیمه تمام خیرساز در این استان وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷۳۹ کلاس درس در قالب ۱۱۲ پروژه در دست اجراست که از این شمار ۵۴۱ کلاس درس در قالب ۷۶ پروژه مربوط به خیران مدرسه ساز است.

مرادی اضافه کرد: با اجرای این پروژه‌ها ۱۴۲هزار مترمربع به فضای آموزشی استان افزوده خواهد شد که از این میزان ۹۵ هزار و ۲۳۹ مترمربع  با همت و تلاش خیران مدرسه ساز احداث و تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث این فضاهای آموزشی درمجموع سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که از این میزان ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال از طرف خیران تامین می‌شود.

به گفته مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر میزان مشارکت خیران در پروژه‌های در دست اجرای آموزشی استان به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: فضاهای آموزشی غیراستاندارد در استان بوشهر ۹درصد و در کشور ۲۰ درصد است که با بهره‌برداری از فضاهای در دست احداث در استان بوشهر این میزان به ۶ درصد کاهش می‌یابد و تا چهار سال آینده تلاش می‌شود فضاهای غیر استاندارد از لحاظ لرزه نگاری در این استان برطرف شود.

مرادی با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید ۳۹۳ کلاس درس فرسوده در استان بوشهر تخریب و بازسازی شده‌است اضافه کرد: در زمان حاضر ۷۳۸ کلاس درس غیر استاندارد در استان بوشهر وجود دارد که برای استاندارد کردن آنها به مشارکت و همت خیران نیاز داریم.

وی یادآور شد: در این مدت رویکرد دولت تنها به سمت احداث مدرسه‌های شهری نبود بلکه برای رسیدن به عدالت آموزشی، احداث ۱۸۳ کلاس درس روستایی نشان می‌دهد به احداث مدرسه‌های روستایی نیز پرداخته است و براین اساس یکی از مشکلات بخش دلوار که وجود مدرسه‌های فرسوده بود امروز برطرف شده‌است.

استاندارد سازی تجهیزات ۹ هزار کلاس درس     

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر اظهارداشت: در زمینه تجهیز فضاهای آموزشی این استان از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۵۴میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال اعتبار برای تامین تجهیزات و سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی و استاندارد سازی ۹هزار و ۳۷ کلاس درس در قالب ۸۶۸ مدرسه هزینه شده‌است.

به گفته مرادی با این اقدام انقلابی دولت تدبیر و امید سرمایش پنج هزار و ۵۵۴ کلاس با کولر گازی و گرمایش سه هزار و ۴۸۳ کلاس درس با وسایل استاندارد تامین شد.

وی ادامه داد: در این ارتباط تاکنون پنج هزار و ۵۵۴ دستگاه کولرگازی، یکهزار و ۵۷۲ رادیاتور، ۹۰ پکیج، یکهزار و ۹۱۱ بخاری تابشی، ۱۶هزار و ۳۵۲ میز و نیمک، سه هزار پنکه سقفی در استان تامین و تکمیل ۳۸ موتورخانه خوابگاه شبانه‌روزی دانش‌آموزی انجام شده‌است.

مرادی اضافه کرد: از این شمار یکهزار و ۴۰۰ دستگاه کولر گازی با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری در اسفند ۹۷ خریداری شده‌است.

وی یادآور شد: براین اساس تا سال گذشته هیچ کلاس درس بدون وسیله سرمایشی نداشتیم و امروز می‌توانیم بگوئیم علاوه بر کلاس‌ها حتی فضاهای جانبی مدرسه‌ها از جمله کارگاه‌ها و نمازخانه‌ها در استان بوشهر بدون کولر نیستند.

وی تاکید کرد: به دلیل فرسودگی بخشی از این وسایل سرمایشی قابلیت استفاده ندارند و تلاش می‌شود با تامین اعتبار و خرید وسایل سرمایشی مورد نیاز محیط مناسبی برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم شود.

مرادی گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار لازم بیش از ۲هزار دستگاه کولر گازی مورد نیاز مدرسه‌های استان بوشهر تامین و تحویل آموزش و پرورش شود.

وی بیان کرد: همچنین ایزوگام پشت بام همه مدرسه‌های قدیمی در دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات قیر رایگان، تامین ۱۵هزارو ۱۷۵ میز و صندلی دانش‌آموزی، یکهزارو و پنج میز و صندلی معلم، هوشمند سازی ۵۰۰ کلاس درس، تهیه هفت هزار متر سجاده نمازی از دیگر تجهیزات تامین شده برای مدرسه‌ها این استان است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/143077