کد خبر: 142963 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 04 اسفند 1399 - 09:09
صعود مشترک باشگاه کوهنوردی شاهین دژ برازجان و باشگاه پازنان بوشهر به قله بیرمی

اتحادخبر: در منتهی‌الیه جنوبی رشته‌کوه زاگرس، کوهستان‌هایی سرسخت و صخره‌ای وجود دارند که با وجود ارتفاع کم دست‌یافتن به آنها کاری سهل و آسان نیست. یکی از آنها کوه «بِیرَمی» در شمال شهرستان خورموج است.

اتحادخبر: در منتهی‌الیه جنوبی رشته‌کوه زاگرس، کوهستان‌هایی سرسخت و صخره‌ای وجود دارند که با وجود ارتفاع کم دست‌یافتن به آنها کاری سهل و آسان نیست. یکی از آنها کوه «بِیرَمی» در شمال شهرستان خورموج است.


این کوهستان صخره‌ای به شکل خط‌الرأسی است که چندین قله به ارتفاع تقریبی ۱۵۰۰ تا ۱۹۷۰ متر را در خود جای داده و در میان آنها قله «بیرمی» بلندترین و به نوعی بام استان بوشهر لقب گرفته است.
بهترین فصل صعود این قله در ماه‌های سرد سال، بین آذر تا اسفند است.

گزارش برنامه:
طبق برنامه ریزی های قبلی تیم باشگاه روز پنجشنبه مورخه ۹۹/۱۱/۳۰ ساعت ۱۵ با خودروهای سواری به سمت منطقه خاییز و روستای گشی در شهرستان تنگستان حرکت و پس از رسیدن به روستا شب را در منزل یکی از اهالی روستا که از قبل هماهنگی انجام شده بود به صبح رساندند.
تعدادی دیگر از همنوردان نیز بامداد روز جمعه یکم اسفند ماه به تیم ملحق شده و ساعت ۴ صبح حرکت به سمت قله آغاز گردید.
تیم پس از پشت سر گذاشتن تنگه زیبای گشی جهت صرف صبحانه توقف نموده و سپس مجدداً حرکت به سمت قله را در هوایی مه آلود آغاز و با استراحت های کوتاه و پشت سر گذاشتن شیب های زیاد حدود ساعت ۱۰:۳۰ به قله زیبای بیرمی بام استان بوشهر رسیدند.
پس از نیم ساعت استراحت و گرفتن عکس های یادگاری مسیر برگشت به سمت پایین در پیش گرفته شد. تیم حدود ساعت ۱۳ جهت صرف ناهار توقفی کوتاه نموده و مجدداً حرکت به سمت روستای گشی آغاز شد و حدود ساعت ۱۷:۳۰ به روستا رسیده و برنامه ای دیگر از برنامه های باشگاه با صحت و سلامتی کلیه نفرات به پایان رسید.

نفرات حاضر در برنامه:
مختار هادی نژاد(سرپرست باشگاه)، رضا ملکمی(سرپرست برنامه-مسئول فنی)، حیدر محمدی(راهنما)، منصور نوذری، بهرام نوذری، مختار نوذری، وحید حسینی، اعظم اثنی عشری(مدیر بانوان)، زهرا تیباش، مریم نوذری، زهرا رزمجویی، حلیمه نوذری، مریم نوذری، کبری مالکی، قاسم دهقانی، محمود دهقانی

مهمانان برنامه از باشگاه پازنان بوشهر:
جمشید دهقانی، اکبر فیروز، نوید محمدشاهی، مسعود توسلی، ایمان صالحی

تهیه گزارش: مختار هادی نژاد





















لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/142963