کد خبر: 142934 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 03 اسفند 1399 - 11:59
۵۰۰ تن میوه شب عید برای بوشهر تامین می‌شود

اتحادخبر:  معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۳۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب برای میوه شب عید این استان تامین می‌شود.

اتحادخبر:  معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۳۰۰ تن پرتقال و ۲۰۰ تن سیب برای میوه شب عید این استان تامین می‌شود.

۵۰۰ تن میوه شب عید برای بوشهر تامین می‌شود

به گزارش ایرنا؛ رضا جمالی  بیان کرد:  در این ارتباط مباشران خرید میوه شب عید در بازار استان بوشهر مشخص شده‌اند.

 

وی اضافه کرد: همچنین طرح نظارت بر اصناف و بازار شب عید امسال زودتر از سال‌های گذشته از ۱۵ بهمن ماه آغاز شده‌است که تا ۱۵ فروردین ماه سال بعد ادامه دارد و در این طرح بر رعایت نرخ‌های مصوب و پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف نظارت صورت می‌گیرد.

جمالی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر نیروهای بازرسی سازمان صمت از توان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و بهداشت استان بوشهر استفاده می‌شود، اعلام کرد: علاوه بر فعال بودن سامانه‌های نظارتی، دست‌کم ۵۰ درصد از نیروهای نظارت و بازرسی سازمان صمت در تعطیلات نوروز فعال هستند و گشت‌های نظارتی خود را ادامه می‌دهند.

 

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: نظارت بر آجیل و شیرینی فروشی‌ها، مراکز پخت و عرضه اغذیه، تعمیرگاه‌ها و آپاراتی‌ها، هتل‌ها، مراکز فروش کیف، کفش و پوشاک در پایان سال و تعطیلات عید مورد تاکید قرار دارد و به صورت مداوم رصد می‌شوند.

جمالی گفت: در کنترل قیمت هر سه نوع نرخ‌های مصوب، ارشادی که کارخانه‌ها به عنوان قیمت برای مصرف کننده بر روی کالاها درج می‌کنند و نرخ‌های متعارف که در جامعه عمومیت دارد مورد نظارت جدی قرار می‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: قرار دادن اتیکت روی کالا یا تابلو اطلاع رسانی نرخ‌ها برای مراکز خدماتی، داشتن فاکتور خرید کالا و فاکتور فروش برای واحدهای صنفی الزامی است و بازرسان بر این موارد تاکید دارند.

 

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به عدم برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در کشور با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، اظهار کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند در نبود این نمایشگاه برای بازار عید امسال  راهگشا باشد فروش فوق‌العاده از سوی واحدهای واحدهای صنفی است.

 

جمالی ادامه داد: این واحدها می‌توانند به اتحادیه صنفی خود مراجعه کنند تا بر اساس فاکتورهای خرید برای آنها قیمت‌گذاری صورت گیرد و کالای خود را تا ۱۰ درصد زیر قیمت متعارف بازار عرضه کنند.

 

وی درباره تامین مرغ ایام عید نوروز گفت: شرکت پشتیبانی امور دام استان بوشهر ذخیره مناسبی از مرغ را فراهم کرده‌است و در صورت نیاز آمادگی دارد تا مرغ منجمد را به بازار عرضه کند، بنابراین مردم از این نظر نگرانی نداشته باشند.

 

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر در ارتباط با قیمت میوه شب عید عنوان کرد: فرماندار بوشهر بحث قیمت‌گذاری میوه را بررسی می‌کند که امروز اولین جلسه بررسی این موضوع است و در زمان حاضر تصمیمی در این زمینه اخذ نشده‌است.

 وی اضافه کرد: شهرداری نیز عرضه مستقیم میوه و تربار را مد نظر قرار داده‌است که در دست بررسی است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/142934