کد خبر: 142842 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 02 اسفند 1399 - 08:19
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:
کمبود مرغ در بازار این استان وجود ندارد

اتحادخبر:  مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به جوجه ریزی دی و بهمن ماه سال جاری میزان مرغی که باید به بازار مصرف عرضه شود ۲ میلیون قطعه است که براساس برآوردهای انجام شده کمبودی در بازار این استان وجود ندارد. احمد جهانگیرلو اعلام کرد: با رصد انجام شده از بازار در زمان حاضر مرغ به اندازه کافی در این استان موجود است اما...

اتحادخبر:  مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به جوجه ریزی دی و بهمن ماه سال جاری میزان مرغی که باید به بازار مصرف عرضه شود ۲ میلیون قطعه است که براساس برآوردهای انجام شده کمبودی در بازار این استان وجود ندارد.

معاون جهاد کشاورزی بوشهر: کمبود مرغ در بازار این استان وجود ندارد

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر به نقل از  احمد جهانگیرلو اعلام کرد: با رصد انجام شده از بازار در زمان حاضر مرغ به اندازه کافی در این استان موجود است اما به‌ دلیل اینکه در استان‌های همسایه قیمت مرغ بالاتر از این استان است و بخشی از تولید مرغداران بوشهر به استان‌های همسایه فرستاده می‌شود ۲ روز در استان با کمبود مرغ روبرو شدیم که با برنامه‌ریزی انجام شده اکنون این مشکل برطرف شده‌است.

 

جهانگیرلو ادامه داد: در نشست ستاد تنظیم بازار در استان بوشهر قیمت مرغ عمده و خرده مشخص و با همکاری خوب مرغداران در دو روز اخیر ۷۰ تن مرغ به بازار این استان عرضه شد.

 

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اعلام کرد: نیاز این استان به گوشت مرغ ۷۰ تن برآورد شده‌است، این درحالی است که تولید روزانه این فراورده پروتئینی در این استان به ۱۵۰ تن می‌رسد براین اساس مازاد بر مصرف نیاز به خارج از استان ارسال می‌شود.

 

وی گفت: یکی از دلایل کمبود مرغ در روزهای اخیر در استان بوشهر سن پایین مرغ‌ها برای کشتار بود و اکنون تحویل و کشتار روال عادی دارد و برنامه‌ریزی شده که دیگر کمبودی مانند ۲ روز گذشته پیش نیاید.

 

جهانگیرلو ادامه داد: همچنین تامین نهاده‌های دامی مرغداران از جمله دیگر مشکلات تولیدکنندگان است که هر چند گاهی در حمل این نهاده‌ها تاخیرهایی وجود دارد اما با پی‌گیری‌های انجام شده در زمان حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

وی اضافه کرد: برای شب عید نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان بوشهر انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش دارد و تلاش می‌شود  مشکلی برای تامین مرغ گرم در آخر اسفند ماه و روزهای عید در این استان وجود نداشته باشد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/142842