کد خبر: 142792 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 30 بهمن 1399 - 09:40
مدیرکل وزارت آموزش و پرورش:
دانش‌آموزان ۳۰ درصد از جمعیت چاق کشور را تشکیل می‌دهند

اتحادخبر:  مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آخرین نتایج به‌دست‌آمده از پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان ۳۰.۱ درصد از این جمعیت چاق هستند. محمد جعفری  در حاشیه همایش تجلیل از فعالان حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی استان بوشهر اظهار داشت: دانش‌آموزان استان‌های گیلان، مازندران و ...

اتحادخبر:  مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آخرین نتایج به‌دست‌آمده از پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان ۳۰.۱ درصد از این جمعیت چاق هستند.

دانش‌آموزان ۳۰ درصد از جمعیت چاق کشور را تشکیل می‌دهند

 

به گزارش مهر، محمد جعفری  در حاشیه همایش تجلیل از فعالان حوزه تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی استان بوشهر اظهار داشت: دانش‌آموزان استان‌های گیلان، مازندران و تهران دارای اضافه‌وزن و چاقی بالای ۴۰ درصد هستند.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان شمالی از جمله استان‌هایی هستند که دانش‌آموزان آنها در ردیف لاغر و خیلی لاغر قرار دارند و استان چهارمحال و بختیاری نیز در این شاخص نرمال است.

 

۶ درصد دانش‌آموزان لاغر هستند

 

جعفری از لاغر و خیلی لاغر بودن ۶ درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور خبر داد و افزود: ۵۸.۹ درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور نیز وزن طبیعی دارند.

وی ادامه داد: بر اساس نتایج به‌دست‌آمده از طرح ملی کوچ، دانش‌آموزان چاق و خیلی لاغر با توجه به اینکه ممکن است دارای بیماری زمینه‌ای باشند برای بررسی بیشتر به مراکز جامع معرفی می‌شوند.

 

جعفری بابیان اینکه اختتامیه طرح ملی کوچ در اواخر فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود گفت: دانش‌آموزانی که کنترل وزن انجام داده‌اند هم‌زمان با روز درختکاری با همکاری منابع طبیعی نهالی را به یادگاری به نام خودشان می‌کارند.

 

پروژه ملی کنترل وزن و چاقی

 

وی تصریح کرد: پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم به عنوان یک بسته تحولی برگرفته از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از ۱۵ شهریورماه امسال به اداره‌های کل آموزش و پرورش استان‌ها باهدف آگاهی بخشی برای کنترل و مدیریت وزن دانش‌آموزان ابلاغ شد.

 

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در زمان حاضر اطلاعات قد و وزن ۱۳ میلیون و ۲۹۰ هزار و۷۲۰ دانش‌آموز معادل ۹۰ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور در قالب پروژه ملی کنترل وزن و چاقی در سامانه ستاد ثبت‌شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/142792