کد خبر: 142771 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 بهمن 1399 - 18:57
مدیرکل اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور در همایش شهرداران استان بوشهر در برازجان:
امروز نیاز نیست از استان خودتان خارج شوید و از کلانشهر بازدید کنید؛ می‌آیید برازجان! / تصاویر

اتحاد خبر: همایش شهرداران استان بوشهر روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور گراوند استاندار بوشهر، کوشش‌تبار مدیرکل اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور، ستوده معاون عمرانی استاندار، نوروزی فرماندار دشتستان، بردستانی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر، تنگستانی رییس شورای اسلامی شهر برازجان و نیز شهرداران شهرهای ....

اتحاد خبر: همایش شهرداران استان بوشهر روز چهارشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور گراوند استاندار بوشهر، کوشش‌تبار مدیرکل اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور، ستوده معاون عمرانی استاندار، نوروزی فرماندار دشتستان، بردستانی مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بوشهر، تنگستانی رییس شورای اسلامی شهر برازجان و نیز شهرداران شهرهای سراسر استان در تالار فرهنگ برازجان برگزار شد.



به گزارش اتحاد خبر، در این همایش که به میزبانی شهرداری برازجان برگزار گردید عبدالکريم گراوند استاندار بوشهر طی سخنانی ضمن تشکر از شهردار برازجان بخاطر میزبانی شایسته‌ی این شهر از همایش شهرداران، به پیشرفتهای قابل توجه استان بوشهر در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و رشد استان در دورانی که کل کشور با مشکلات اقتصادی و معضل کمبود نقدینگی مواجه بوده را اتفاقی بزرگ دانست که با تلاش و همت جمعی و در سایه‌ی برنامه‌ریزی صحیح و اصولی اتفاق افتاده است.



 گراوند با برشمردن ظرفیتهای بالای استان بوشهر در حوزه‌ی گردشگری همچون سواحل، طبیعت بکر و زیبا و آثار تاریخی فراوان و با اشاره به این نکته که استان بوشهر در سالهای گذشته به جایگاهی رسید که پس از استانهای شمالی بیشترین مدت اقامت گردشگران را در سطح کشور به خود اختصاص داد اظهار داشت: استان بوشهر ظرفیت این را دارد که نفت و گاز، دومین ظرفیتش باشد و حوزه‌ی گردشگری از نفت و گاز پیشی بگیرد.
دکتر کوشش‌تبار مدیرکل اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداریها و دهیاری‌های کشور نیز در این همایش با اشاره به برنامه‌ریزی مدون و پایش مستمر فعالیتهای توسعه‌ای در استان بوشهر از پیشرفت‌های قابل توجه شهرهای استان ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: حالا در برخی شهرهای کوچک این استان مجموعه‌های فرهنگی زیبایی احداث شده و در خدمت مردم است که مشابه آن را در مناطق پایتخت شاهدیم.



کوشش‌تبار با اشاره به مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری تالار شهر برازجان اظهار داشت: امروز نیاز نیست از استان خودتان خارج شوید و از کلانشهر بازدید کنید؛ می‌آیید برازجان! امروز شما در استان بوشهر در سطحی ایستاده‌اید که یک پروژه‌ی ملی را در شهر ۱۲۰ هزار نفری (برازجان) در معرض بازدید قرار می‌دهید.


دکتر ستوده معاون امور عمرانی استانداری بوشهر نیز تمرکز هدفمند بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به اتمام پروژه‌هایی که کلنگشان در دولت تدبیر بر زمین زده شده را نکته‌ی مهمی دانست که نباید مغفول بماند.

 

مثلا وقتی احداث یک سد ۱۵ میلیون مترمکعبی در استان همجوار ما ۱۴ سال طول می‌کشد اما سد خائیز را که از  سال96 شروع کرده ایم در اسفند سال جاری به بهره برداری خواهیم رساند.

 

این که شش سد در سالهای اخیر در استان بوشهر آماده بهره‌برداری می‌شود و بطور کلی بیش از ۴۰ درصد سازه‌های آبخیزداری استان در سه سال اخیر احداث شده‌اند، اینها اتفاقات بزرگی است که قابل انکار نیست.


 فتح‌اله نوروزی فرماندار دشتستان نیز در ابتدای این همایش ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان همایش با اشاره به نقش محوری شهرداران در توسعه و مدیریت امور شهر از توجه به مهارت‌های زندگی شخصی و اجتماعی شهروندان، شناسایی مزیت‌های بالقوه‌ی شهری و خلاقیت در اجرای پروژه‌ها را نکاتی دانست که می‌تواند نقش کلیدی در رشد بیش از پیش شهر و میزان رضایت‌مندی شهروندان ایفا کند.

 


 شهردار برازجان نیز در این همایش پیرامون نقش مهم تعاملات اجتماعی و استفاده از سرمایه‌های موجود در توسعه‌ی شهری به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت سرمایه‌گذاری مالی و سرمایه‌گذاری فرهنگی (تعاملات اجتماعی) نقش مکمل یکدیگر را در توسعه بر عهده دارند.



 محمد حسن محمدی استفاده‌ی مناسب از داشته‌های موجود را رمز موفقیت مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: جاده‌ی سلامت که طرحی شاخص و ویژه در استان است، تالار بزرگ شهر برازجان و دیگر طرح‌های اجرا شده را می‌توان جلوه‌هایی روشن از توسعه‌ی شهری دانست که در سایه‌ی بهره‌گیری از ظرفیت‌های مالی و انسانی موجود و نیز تعاملات سازنده‌ی اجتماعی به‌دست آمده است.



در این همایش همچنین مهندس حیدری شهردار جم و مهندس حسینی شهردار گناوه نیز دقایق کوتاهی به ایراد سخن پرداختند.
پیش از این همایش، میهمانان از پروژه احداث تالار بزرگ شهر برازجان در جاده‌ی سلامت بازدید کردند و در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ی عظیم شهری قرار گرفتند و پیست اسکیت و زمین ورزشهای ساحلی را نیز مورد بازدید قرار دادند.






















 

همایش شهرداران استان بوشهر در شهر برازجان برگزار شد/تصاویر اختصاصی

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/142771