کد خبر: 142473 ، سرويس: گزارش و گفتگو
تاريخ انتشار: 23 بهمن 1399 - 22:38
فرماندار دشتستان در گفتگو با اتحاد جنوب و اتحاد خبر:
احداث 111 بوستان امید و 93 زمین چمن فوتسال در دشتستان/ آغاز ساخت آبشیرین کن برازجان/ تالار هنر و پایان 11 سال انتظار

اتحادخبر: فرماندار دشتستان دوشنبه شب گذشته در قالب نشستی مجازی با اعضای گروه اتحاد جنوب به سئوالات تعدادی از شهروندان پاسخ داد. فتح الله نوروزی در این گفتگو ضمن ارایه گزارشی از  مهمترین برنامه ها و افتتاح پروژه های دهه فجر در شهرستان دشتستان از احداث 111 بوستان امید و 93 زمین چمن فوتسال در دشتستان طی 7 سال اخیر و همچنین آغاز ساخت آبشیرین کن...

اتحادخبر: فرماندار دشتستان دوشنبه شب گذشته در قالب نشستی مجازی با اعضای گروه اتحاد جنوب به سئوالات تعدادی از شهروندان پاسخ داد. فتح الله نوروزی در این گفتگو ضمن ارایه گزارشی از  مهمترین برنامه ها و افتتاح پروژه های دهه فجر در شهرستان دشتستان از احداث 111 بوستان امید و 93 زمین چمن فوتسال در دشتستان طی 7 سال اخیر و همچنین هزینه 80 میلیارد تومان برای تجهیز و توسعه مراکز بهداشت و درمان دشتستان فقط طی یکسال اخیر و پایان دادن به انتظار یازده ساله هنرمندان دشتستان برای افتتاح و بهره برداری از تالار 500 نفر فرهنگ و ارشاد و پلاتو 150 نفره برازجان و همچنین آغاز ساخت آبشیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی برازجان از هفته گذشته خبر داد که شما را به ماحصل این گفتگو دعوت می نماییم.

 

- جناب فرماندار ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، لطفا گزارشی از  مهمترین برنامه ها و افتتاح های دهه فجر در شهرستان ارایه بفرمایید.
- با سلام. دهه فجر دهه رویش لاله های سرخ، دهه رایحه های گل انگیز سوسن و یاسمن، دهه فتح و پیروزی را خدمت همه شما عزیزان تبریک می گویم.

در دهه مبارک جر امسال خوشبختانه ما در سطح شهرستان ۱۷۰ پروژه را با اعتبار بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در فصل های مختلف در سطح شهرستان خوشبختانه داشته ایم. در برخی از بخش ها پروژه هایمان شاخص تر بود. یکی از پروژه های شاخص و فصل های خوبی که در حوزه شهرستان در دهه مبارک فجر خوشبختانه داریم فصل بهداشت و درمان است که در دو بخش پروژه هایی را داشتیم؛ یکی بهداشت و درمان یعنی علوم پزشکی و دیگری در حوزه تامین اجتماعی است. در حوزه علوم پزشکی بهداشت و درمان شهرستان پروژه تجهیز و توسعه بیمارستان شهید گنجی را داریم که الحمدالله عدد و رقم بسیار خوبی در حوزه تجهیز بیمارستان و توسعه بیمارستان گنجی داشتیم که از جمله پروژه های است که در دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رقمی حدود ۸۰ میلیارد تومان پروژه را داریم که چه در حوزه تجهیزات و چه در حوزه توسعه ای در آن کار می کنیم و روز سه شنبه بخشی از این پروژه ها با حضور استاندار انشاالله افتتاح خواهد شد.

به ذکر چند نکته کوتاه اشاره کنم یکی بحث تجهیزات بیمارستانی و بهسازی و افزایش تخت بخش اعصاب و روان، بخش آی سی یو و همچنین اکسیژن ساز بیمارستان و توسعه اورژانس بیمارستان به متراژ بالغ بر هزار متر مربع را داریم که کار آن در حال انجام است. بخش اورژانس با ۳۲ تخت به بیمارستان گنجی اضافه خواهد شد. بخش اعصاب و روان که هشت تخته بوده توسعه ای که دادیم و بهسازی که انجام شده به ۳۸ تخت خواهد رسید.

در حوزه بستر درمان، بیمارستان محلی شبانکاره را افتتاح خواهیم کرد. مرکز بستر درمان شهر آبپخش نیز پیمانکار آماده و مشخص شده که بحث زمین حل شود بلافاصله پروژه شروع به کار خواهد کرد. ان شاء الله علوم پزشکی هر چه سریعتر با همکاری شورا و شهرداری آبپخش نسبت به حل مشکلزمین اقدام خواهند کرد.

در حوزه تامین اجتماعی با توجه به شرایط بیمارستان مهر خوشبختانه در سال ۹۹ با همراهی و همگامی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور جناب دکتر سالاری و جناب دکتر دهدشتی خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه بیمارستان در حال شکل گیری است. بیمارستان مهر ۴۴ تخت دارد که ۲۰ تخت به آن اضاف شد. سی تی اسکن اضاف می شود. انشاالله پلی کلینیک امام موسی کاظم شهر برازجان را افتتاح خواهیم کرد. پلی کلینیک تامین اجتماعی ظرفیت و متراژی که دارد در بین مراکز درمانی تامین اجتماعی استان خاص است. در کنار این ها توسعه بیمارستان مهر برازجان را با ۶۴ تخت با حضور جناب دکتر سالاری و استاندار به زودی شاهد عملیات اجرایی آن خواهیم داشت.

در حوزه انرژی خوشبختانه در شهرستان اتفاقات خوبی رقم خورده و پروژه های خوب و مناسبی را داریم. ایستگاه های برق را در سطح شهرستان ارتقاء داده ایم.

در حوزه ارتباطات و فناوری، حوزه آب و آبخیزداری در حوزه شهرستان اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است.

در حوزه عمران شهری و روستایی و همچنین آموزش و پرورش و واحدهای تولیدی و اقتصادی پروژه هایی را داریم که انشاالله تقدیم مردم عزیز خواهیم کرد.

یکی از مشکلاتی که در حوزه شهرستان داشتیم موضوع برق است؛ بعد از نشست مجازی که 28 مهر خدمت شما عزیزان در گروه اتحاد جنوب بودیم نشستی با مدیرعامل برق منطقه فارس داشتیم و صحبت های لازم پیرامون تقویت لازم برق شهرستان انجام شد و الان یکی از ایستگاه های ما در حال تقویت شدن است. ایستگاه دوم در حال انجام شدن است. جانمایی برای ایستگاه برق برازجان سمت روستای بنداروز در حال نهایی شدن است و همچنین ایستگاه سعدآباد زمین در حال تحویل دادن است. میاندشت در حال تکمیل است و بلوک بوشکان از مسیر تنگستان ایستگاه در حال تقویت است با انجام  این کارها می توانیم اعلام کنیم که در حوزه برق شهرستان اتفاقات خوبی رقم خورده یا در حال رقم خوردن است. این موارد را حتما پیگیر خواهم بود و رها نخواهیم کرد تا به یک جمع بندی مناسب برسیم.

در حوزه سد الحمدالله در دولت تدبیر و امید اتفاقات خوبی برای شهرستان افتاد. سد دالکی روی رودخانه دالکی در حال احداث است و ۱۳ هزار و ۷۵۰ هکتار باغات و اراضی پایین دست خود را تحت پوشش قرار خواهد داد و حتما به کشاورزی و باغداری مردم کمک خواهد کرد. این مطلب را به خوبی پیگیری می کنیم. سد دالکی با ۳۲ درصد پیشرفت در حال انجام است. کل مسئولین استان از استاندار تا همه افراد در آب و منطقه ای در نهایت ملی پیگیر هستیم که انشاالله بتوانیم سد دالکی را به سرانجامی برسانیم. انحراف تونل ها انجام شده و خاک برداری شده و در حال انجام است. سد ارغون کلمه که سالانه ۲۴۰ هزار متر مکعب برداشت آب شرب در حوزه شهر کلمه خواهد داشت آماده است ما فقط یک بارندگی خوب داشته باشیم با یک فضاسازی قطعا این پروژه را افتتاح می کنیم که از آن پروژه هایی است که می تواند تاثیرگذاری لازم را برای مردم آن بخش نیز داشته باشد.

در حوزه ورزش پروژه های مناسبی را داشتیم. زمین های چمنی را افتتاح کردیم و تحویل جوانان عزیز دادیم که با این زمین چمن هایی که در دهه مبارک فجر افتتاح کردیم می توانیم بگوییم که در دولت تدبیر و امید ۹۳ زمین چمن فوتسال را آماده و تحویل جوانان داده ایم.

در این دهه فجر بوستان های امید خوبی را آماده و افتتاح کردیم که اعلام می کنم که در این دولت ۱۱۱بوستان امید آماده شده یا در حال تکمیل است که تقدیم کنیم به روستاییان عزیز یا عزیزانی که در بخث تشاط اجتماعی در حال فعالیت هستند.

از آنجایی که بیش از ۷۰ درصد از جمعیت عشایر استان خوشبختانه شهرستان دشتستان افتخار میربانی آن ها را دارد در دهه مبارک فجر پروژه های خوبی را افتتاح یا  عملیات اجرایی آن را آغار کرده ایم که به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که این رقم در آینده بیشتر و خواهد شد تا در راستای تقویت زیر ساخت های عشایر خدمت عزیزان باشیم.

یکی از پروژه های بسیار مهم و خوبی که هنرمندان و هنردوستان عزیز دشتستان از ما انتظار داشتند تکمیل سالن شهید شاهینی بود که امروز به نام تالار هنر نامگذاری شده است. این سالن با پیگیری هایی که بر حسب وظیفه انجام شد خوشبختانه آماده شده و شاهد افتتاح آن خواهیم بود. آنچه که اداره ارشاد به ما اعلام کرده رقم ریالی برای تکمیل پروژه ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است و همچنین پلاتو را به مبلغ ۴ میلیارد تومان افتتاح می کنیم.

- در دهه فجرامسال در زمینه فعالیتهای فرهنگی چه برنامه هایی برگزارشده است؟
با توجه به جریان بیماری منحوس کرونا و شرایطی که حاکم در جامعه است تمام نگاهمان این بود که برنامه ها را با رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشیم. آنچه در کارگروه ستاد دهه فجر شهرستان جمع بندی شد چیزی حدود ۴۰۰ برنامه فرهنگی بود که با رعایت پروتکل ها انجام شدند. برنامه های شاخصی بودند مثل بحث زنگ انقلاب، غبارروبی گلزار شهدا و همچنین دیدار با خانواده شهدا، برنامه هایی در حوزه آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی و حوزه مربوط به کانون پرورشی و سازمان تبلیغات اسلامی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه جواد الائمه شهرستان برنامه هایی را با رعایت پروتکل های بهداشتی داشتیم.

- دوبانده شدن مسیر دالکی به کنارتخته در چه وضعیتی قرار دارد؟
- در خصوص این سوال در نشست مجازی 28 مهر توضیحاتی را دادم. بعد از تاریخ آن گفتگو نشست هایی را مجدد در مرکز کشور داشتیم. عدد و رقمی را که اعلام می کنند حدود ۴۰۰ میلیارد است البته با محدوده کنارتخته که حوزه ما ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. قرار بر این شده تخصیص اعتباراتی را بدهند. متاسفانه پروژه آن فعالیتی را که مدنظر خود من بوده انجام نشده است چرا که تمام نگاه وزارت راه این است که سمت تنگ ابوالحیات تمام شود و سپس پروژه سمت ما را فعال و تکمیل کنند که باید بخش بخش پیگیر شویم. حتی دوستان از سازمان برنامه بودجه کشور تشریف آوردند و بازدیدی از پروژه داشتیم و سپس معاونین وزارت راه تشریف آوردند و پروژه را از نزدیک دیده اند و صحبت های لازم را پیرامون موضوع داشتیم. نگاهمان این است که بتوانیم تخصیص اعتباراتی را بگیریم که پروژه را نگذاریم کند شود اما قطعا فعال بودن پروژه موکول شده به تکمیل تنگ ابوالحیات که سال آینده بنظر می رسد پروژه سمت ما فعال تر از امروز به کارش ادامه دهد.

اما در حوزه راه ما نشست هایی که با معاونین وزارت راه داشته ایم و حضورشان در شهرستان در کنار پروژه های اصلی که مربوط به  کنارتخته - دالکی یا اهرم-برازجان یا برازجان - گناوه؛ اتفاقاتی که افتاد کوتاه می گویم؛ تقاطع آبپخش-سعدآباد پروژه ای که از برازجان به سمت گناوه است رو گذر آن تکمیل شده و آماده افتتاح است‌. بلوار آبپخش-سعدآباد پلی که بعد از حادثه ۱۶ آذر مجددا خواستیم ایجاد شود با حضور وزیر یا یکی از معاونین شاهد افتتاح آن خواهیم بود.
تعریض سه راهی وحدتیه به سمت سعدآباد را پیگیر بودیم که با حضور رئیس راهداری کشور و بازدیدی که از مسیر انجام شد خوشبختانه مساعدت شد و با پیگیری هایی که بود طرح مطالعه آن در حال نهایی شدن است و انشاالله فاز اول آن به مناقصه خواهد رفت.

بحث روشنایی و بحث بهسازی ورودی دالکی یکی از بحث ها بود که قطعا مناقصه رفته و کار آن انجام خواهد شد

اما در خصوص ورودی شهر دالکی بحث هایی داشته ایم که هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که انشاالله در آینده قطعا پیگیر خواهیم بود.

یکی از روستاها که بحث دوربرگردان ورودی سمت روستای راهدار مشکلاتی که ایجاد کرده و آن تصادفاتی که در مسیر داشتیم موافقت شد که انشاالله برای بهسازی آن مناقصه اش برگزار شود و با تعیین پیمانکار کار انجام خواهد شد.

پل های ورودی روستای دورودگاه در حال تکمیل شدن است. پل دوم درودگاه مطالعه ای که انجام شده بحث تعمیر را مدنظر قرار دارند که دوستان در دورودگاه می گویند باید احداث شود.

 

- تقاطع غیر همسطح برازجان برای دسترسی به آرامگاه جدید به کجا رسید؟

- موضوع تقاطع غیر همسطح ورودی برازجان پیگیری های زیادی داشتیم. الان یک تخصیص اعتبار دو میلیاردی به راه و شهرسازی از سازمان مدیریت گرفته ایم اما همچنان اختلاف نظر وجود دارد و اختلاف نظر این است گه می گویند ما تقاطع را میدان ایجاد کنیم که بعد از دهه مبارک فجر با توجه به تخصیص اعتباری که گرفتیم و در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته در یک نشست کمیته فنی موضوع را بتوانیم جمع بندی کنیم و به یک نقطه ای برای شروع برسیم اما حالا تقاطع یا میدان باشد باید در کمیته فنی به جمع بندی لازم برسیم.

 

- آبشیرین کن برازجان یکی از مطالبات مهم مردم است. در این خصوص توضیحی بفرمایید؟
- آبشیرین کن ۱۷ هزار متر مکعبی برازجان خوشبختانه در دهه مبارک فجر در مرکز استان شروع به کار شد و انشاالله‌با تکمیل این پروژه قطعا ما آب ورودی به شهرمان را خواهیم داشت و از ظرفیت ها برای برازجان و شهرستان استفاده خواهیم کرد.

- تعریض جاده نمازگاه به تنگ ارم به کجا رسید؟
- یکی از بحث هایی را که ما در نشست هایی که در مرکز کشور به همراه دکتر رضایی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی داشتیم پیرامون تعریض جاده نمازگاه به سمت تنگ ارم که از مطالبات جدی مردم بخش است که حتی در نشست با فعالین اجتماعی آن بخش از مطالبات اغلب عزیزانی بود که با صدای رسا اعلام کردند این را اینجوری توضیح بدهم؛ با پیگیری هایی که شد مطالعه نمازگاه به سمت تنگ ارم انجام شد. بحث هایی که داشتیم در حوزه وزارت راه و همچنین سازمان برنامه و بودجه که با پیگیری های خوبی که اداره راه و شهرسازی و نماینده مردم دشتستان داشتند خوشبختانه این مسیر در ردیف بودجه ۱۴۰۰ قرار گرفته که امیدوارم با اعلام بودجه سال ۱۴۰۰ بتوانیم فاز اول نمازگاه به تنگ ارم را شاهد شروع آن باشیم.

- پرسپولیس برازجان مورد علاقه ورزش دوستان دشتستانی است و تا حالا نتایج خوبی هم گرفته است؛ چه حمایتی از این تیم در دستور کار دارید؟
- قطعا توجه به  ورزش وظیفه همه ما است که به این مقوله مهم که به تقویت خودباوری و تقویت اعتمادبه نفس، سلامت جسم و در نهایت سلامت روح تاثیر مثبتی دارد هر جا که بتوانیم کمک می کنیم. خوشبختانه ما در تقویت زیرساخت های حوزه ورزش الان در دهه مبارک فجر پروژه هایی در حوزه ورزش داشتیم و انشاالله پیست تارتان به زودی آماده و تقدیم به علاقه مندان ورزش می کنیم. در بحث توجه به حوزه نرم افزاری و بحث همراهی و مساعدت با تیم های ورزشی تا هر ظرفیت و پتانسیلی که باشد بر حسب وظیفه قطعا همراهی می کنیم.

متاسفانه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در حوزه شهرستان در راستای تیم داری آنقدر قوی نیست که ما بتوانیم تیم های متعددی را پشتیبانی و همراهی کنیم. تیم پرسپولیس یکی از آن تیم هایی است که در حوزه ورزش فوتبال در حال برنامه ریزی است. مدیر خوبش جناب آذربان تلاش می کند و پای کار آمده و ما هم هر جایی که بتوانیم بر حسب وظیفه همراهی می کنیم. آخرین صحبتی که شد قرار بر این شد بعد از دهه فجر نشستی با همدیگر داشته باشیم و ظرفیت ها و پتانسیل های که در حوزه شهرستان است از هر جا که با ورود ما و برنامه ریزی و پیگیری ما قابلیت کمک داشته باشد به تیم پرسپولیس قطعا همراهی لازم را خواهیم داشت.

- امروز متاسفانه تیم ستارگان دشتستان از لیگ برتر  به دسته یک سقوط کرد. با توجه به هجمه ای که الان نسبت به فرمانداری و مسئولین هست میخواستم بپرسم که فرمانداری آیا امسال کمک و حمایتی از این باشگاه داشته یا خیر؟!
- در خصوص ستارگان هندبال اعلام می کنم از ظرفیت های شهرستان هر جایی که بوده سعی کردیم کنار تیم ستارگان قرار بگیریم و کمک های خوبی به این باشگاه شد. از محل ظرفیت های شورای شهر و شهرداری، کارگروه ورزش و نشست هایی که برگزار کردیم با کمیسیون فرهنگی شورا مسائل و مواردی که مطرح شد یک رقمی معادل ۱۵۰ میلیون تومان را کمک کردند. از طریق کارخانه سیمان هم توانستیم کمک هایی را جذب کنیم‌ و اگر نیاز باشد سر جمع مبالغی که کمک شده به تیم ستارگان را ما می توانیم اعلام کنیم.

 

- در خبر های چند روز گذشته گزارشی از پرداختی های ارزش افزوده به شهرداری ها بیان داشتید آیا نحوه هزینه این اعتبارات مشخص شده است؟
- در خصوص پرداختی مبالغ ارزش افزوده و آلاینده به حساب شهرداری ها خوشبختانه در این دولت اتفاقات خوبی رقم خورد. در حوزه شهرستان از سال ۹۳ تا آبان ۹۹ مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری های ۹ گانه شهرستان و مبلغ ۱۹۸ میلیارد تومان به حساب دهیاری های شهرستان واریز شده و یک رقم ریالی ۱۱ و نیم میلیارد تومان نیز در راستای تقویت زیرساخت های حوزه امور عشایر به شهرستان اختصاص پیدا کرد که تنها از محل ارزش افزوده بود. این مبالغ در چهارچوب های معین در راستای توسعه عمران شهری و روستایی از این ظرفیت باید استفاده شود و نظارت هایی بر این موارد بوده است.

- انتخابات شورا های شهر و روستا را در پیش داریم، در این خصوص هم توضیحاتی بفرمایید.
- یکی از افتخارات کشور ما این است که انتخابات را به طور مستمر برگزار می کند؛ انشاالله ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا و همچنین سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در سطح کشور انجام خواهد شد. در ۹ شهر انشاالله انتخابات شورای شهر و در ۹۷ روستا انتخابات شورای روستایی را برگزار خواهیم کرد. ملاک عمل در بحث جمعیت سرشماری سال ۹۵ است حتی اگر جمعیت شهر یا روستایی افزایش پیدا کرده باشد باز ملاک عمل سال ۹۵ خواهد بود. از ۹ شهری که در شهرستان است فقط یک  شهر مرکز شهرستان شهر برازجان شورای هفت نفره و شورای شهرهای دیگر پنج نفره دارند. در ۹۷ روستا ۸۲ روستای ما شورای سه نفره و ۱۵ روستای ما شورای پنج نفره دارند که در مجموع الان ۳۶۸ نفر از عزیزان در مقام شورایی در حال فعالیت و خدمت هستند.

 ثبت نام شوراها در حوزه شهری طبق تقویم اجرایی که اعلام شده و ما هم مکلف و موظف بر اجرای آن هستیم. ضمن اینکه نگاهمان این است انتخابات خرداد ماه را در کمال صحت و سلامت و با امنیت کامل در چهارچوب قانون انشاالله شاهد برگزاری ان باشیم و هر یک از عزیزان که دل در گرو توسعه شهر و دیارمان دارند خواهش می کنم حضور پیدا کنند و خودشان را در معرض رای مردم قرار دهند و انشاالله بتوانیم انتخابانی خوب از ظرفیت شورایی خوب باز هم بتوانیم استفاده بکنیم.

ثبت نام شوراها در شهرها از ۲۰ اسفند آغاز می شود تا ساعت ۱۸ روز ۲۶ اسفند ماه به مدت هفت روز ثبت نام انجام می شود. ثبت نام به صورت الکترونیک خواهد بود. ابتدا ثبت نام می کنند. ثبت نام شورای شهر در فرمانداری ها و شورای روستاها در بخشداری ها نهایی خواهد شد که بیشتر و بهتر اطلاع رسانی کامل را بعد از دهه فجر خواهیم داشت.

یکی از بحث هایی که نیاز است چه در حوزه شهری و چه روستایی مدنظر قرار بدهند و آماده کنند گواهی عدم سوء پیشینه که نباید بیش از سه ماه از آن گذشته باشد که این گواهی را به متولیان ثبت نام تحویل دهند.

در حوزه روستاها از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ تا ساعت ۱۸ روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ ثبت نام خواهد شد.

عزیزان اگر سوالی دارند به حوزه انتخابات فرمانداری مراجعه کنند و سوالات خود را بپرسند.

این را نیز اضافه کنم که در دوره گذشته ۹۹۲ نفر از عزیزان نامزد انتخابات شوراها بودند که ۳۶۸ نفر به مقام شورایی با رای مستقیم مردم نائل شدند.


- با توجه به در پیش داشتن نوروز ۱۴۰۰و شرایط کرونایی چه تمهیداتی اندیشیده شده است؟
- یکی از بحث های اصلی و جدی و خواهشی که من از فعالین اجتماعی عزیز دارم و انتظار همراهی در این خصوص دارم این است که بپذیریم کرونا هنوز تمام نشده است. بحث غفلت، مردم را با پیک چهارم مواجه نکند. باید رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از دورهمی ها را جدی بگیریم.

در خصوص سوالی که مطرح شد واضح می گویم امسال ما تسهیلات خدمات سفر در سطح شهرستان نخواهیم داشت. مردم خوب شهرستان دشتستان که به مهمان نوازی مشهور و معروفند امسال خواهشی که دارم نسبت به پذیرش مهمان خودداری کنند تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

سال ۹۸ برنامه ریزی های خوب و مناسبی را طراحی کرده بودیم که شرایطی را فراهم کنیم که دشتستان بعنوان هدف گردشگری بتوانیم داشته باشیم نه محل گذر گردشگران باشد. برنامه داشتیم که ظرفیت ها و پتانسیل های حوزه شهرستان را چه در حوزه تاریخی، فرهنگی و همچنین گردشگری و کشاورزی بهتر و کامل تر بتوانیم به مردم و مهمانان عزیز بتوانیم معرفی کنیم که جریان ویروس منحوس کرونا که اتفاق افتاد متاسفانه حذف کردیم اما امسال به طور واضح و روشن خدمات سفر وجود ندارد و تاکید ما بر عدم پذیرش مهمان در حوزه شهرستان است. قطعا اماکن عمومی که در اختیار داریم هیچ گونه مهمان پذیری را شاهد نخواهیم بود و هیچگونه چادری تصب نخواهد شد و هیچگونه مکانی را در اختیار مهمانان قرار نخواهیم داد.

- درخصوص متکدیان سطح شهر که روز به روز در سطح شهر روبه افزایش هست چه برنامه ای دارید؟

- متکدیان بارها جمع شده اند اما باز حضور پیدا می کنند که بعد از دهه مبارک فجر در کارگروه مربوطه قطعا به موضوع می پردازیم که البته به این معنا نیست بعد از نشست مجازی فردا هیچ متکدی در شهر برازجان یا شهرستان نخواهیم دید ولی قول می دهم نشست را برگزار کنیم و تصمیماتی را در این خصوص داشته باشیم.
 

* به دلیل طولانی بودن گفتگو ادامه آن را در لینک http://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/142475 ملاحظه فرمایید.

 

گفتگو: مهراب شاد

پیاده کردن: ساناز دانشگر

تنظیم و ویرایش: اکبر صابری

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/142473