کد خبر: 141756 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 08 بهمن 1399 - 14:00
افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین خلیج فارس برازجان

اتحادخبر-سانازدانشگر: آیین افتتاح ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی و حضور مسئولین استانی و شهرستانی در برازجان برگزار شد.

اتحادخبر-سانازدانشگر: آیین افتتاح ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادین با حضور ویدیو کنفرانسی وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی و حضور مسئولین استانی و شهرستانی در برازجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اتحادخبر بعدازظهر سه شنبه هفتم بهمن ماه آیین افتتاح ۲۴ مرکز جامع درمان و بازتوانی  معتادین همزمان با سراسر کشور با حضور وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در برازجان برگزار شد.


رئیس سازمان بهزیستی در ویدیوکنفرانس گفت:  ۵۴ میلیارد تومان یارانه به مراکز جامع و بازتوانی اعتیاد در سراسر کشور اختصاص یافته است.


وحید قبادی‌ دانا اظهار داشت: این یارانه به صورت ۹ میلیارد تومان به ازای هر مددجو در طوی یک سال اقامت در این مراکز پرداخت می‌شود.



وی همچنین از پرداخت ۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض به این مراکز برای تأمین تجهیزات مورد نیاز آنها توسط سازمان بهزیستی یاد کرد و گفت: در هر یک از این مراکز در طول یک سال ۳۰۰ نفر پذیرش می‌شوند.


مدیر کل بهزیستی استان بوشهر در آیین افتتاح  مرکز درمانی و بازتوانی اعتیاد خلیج فارس برازجان گفت:  ظرفیت این مرکز درمان ۶۰ نفر است که با ۳۵ نفر شروع به کار می کند.


علیرضا حاجیونی اظهار داشت: درمان افراد گرفتار اعتیاد در بازه یک ساله است که دو هفته آن سم زدایی صورت می گیرد و تا ۴‌ماه در  مراکز اقامت خواهند داشت و تا یک سال به طور مکرر آموزش ها به آن ها ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مرحله بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال هزینه شده است که حدود ۳ میلیارد ریال آن را دولت و بهزیستی در قالب  کمک های بلاعوض به مرکز اهدا خواهد کرد.

حاجیونی به تفاوت این مرکز درمانی با دیگر مراکز پرداخت و گفت: در این مراکز ضمن اینکه درمان اعتیاد صورت می گیرد با همکاری سازمان فنی و حرفه ای مهارت آموزی نیز به افراد داوطلبی که به مراکز درمانی مراجعه می کنند حداقل با ۴ رشته انجام می پذیرد.

وی در ادامه بیان کرد: افراد بهبود یافته بعد از درمان می توانند از تسهیلات اشتغال زایی که بهزیستی در اختیار آن ها قرار می دهد بهره مند شوند.

حاجیونی افزود: علاوه بر اشتغال به معضل اسکان افراد بهبود یافته مواجه هستیم که آن ها می توانند از تسهیلات مسکن با بهره ۴ درصد استفاده کنند.
 
وی در ادامه گفت:  مرکز درمان خلیج فارس برازجان ۱۲ نفر مشغول به کار هستند که شامل روانپزشک، روانشناس، مددکاراجتماعی و گروه های مختلف دیگر می شود.
 
موسس و مسئول فنی مرکز جامع خدمات درمان و بازتوانی اعتیاد خلیج فارس برازجان گفت: مرکز جامع با هدف تداوم و استمرار درمان با تجمیع مدل های درمان تاسیس شد.



فتاح با اشاره به اهداف این مراکز درمانی اظهارداشت: هدف یک سیستم و فلسفه جدید است که از نقاط قوت انواع مراکز درمانی که در کشور وجود دارد گرفته شده و یک کار جدید شروع شده است.

وی افزود: این مرکز رویکردی پرهیز مدار است که اساسا به اجتماعی کردن فرد توجه شده است و هدف به وجود آمدن تغیرات کلی در شیوه زندگی و بازگشت فرد به زندگی سالم و مستقل است که در واقع بازتوانی فرد هدف قرار می گیرد.

فتاح در خصوص درمان اثر بخش بیان کرد: درمانی که بتواند جنبه های رفتاری، روانشناختی، شغلی، اجتماعی و خانوادگی فرد در کنار مشکل اعتیاد در نظر بگیرد اثر بخش خواهد بود.


وی با تاکید ویژه به خانواده های افراد معتاد گفت: قرار است برای خانواده های افراد بهبود یافته از طرف بهزیستی مستمری در نظر گرفته شود.

 

















































لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141756