کد خبر: 141691 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 07 بهمن 1399 - 10:44
بارش‌ باران در استان بوشهر نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد کاهش یافت

اتحادخبر:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به میزان بارش باران در سال آبی جاری گفت: تاکنون بارش‌ باران در استان بوسهر نسبت به سال آبی گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته است.

اتحادخبر:مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به میزان بارش باران در سال آبی جاری گفت: تاکنون بارش‌ باران در استان بوسهر نسبت به سال آبی گذشته ۴۸ درصد کاهش یافته است.

بارش‌ باران در استان بوشهر نسبت به سال گذشته 48 درصد کاهش یافت

به گزارش تسنیم؛ علی محمدی ، وضعیت بارش باران را در استان مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در فصل آبی امسال از مهرماه تاکنون 153 میلیمتر بارش باران در استان بوشهر ثبت شده که بیشتر آنها در شمال استان بوده و در جنوب استان بارش‌های قابل توجهی نداشته‌ایم.

 

وی، از کاهش میزان بارش باران در سال آبی 1399 - 1400 نسبت به سال آبی گذشته خبر داد و بیان کرد: سال قبل تا 6 بهمن‌ماه 295 میلیمتر باران در استان بوشهر باردیده بود که امسال این میزان به 153 میلیمتر رسیده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر کاهش 48 درصدی میزان بارش باران در استان بوشهر نسبت به سال قبل را مورد اشاره قرار داد و افزود: بارش باران استان بوشهر بر اساس آمار بلند مدت که 173 میلیمتر است امسال تاکنون 11 درصد کاهش داشته است.

 

محمدی با بیان اینکه بارش باران امسال بیش‌تر در شمال استان بوشهر و در گناوه و دیلم بود تصریح کرد:  کاهش بارش باران به ویژه در نقاط جنوبی نگرانی و دغدغه‌هایی برای کشت محصولات ایجاد کرده که تجهیز به آبیاری نوین امری مهم و ضروری در عرصه کشاورزی است.

محمدی با تأکید بر توجه به صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و شرب گفت: کاهش میزان بارش باران نگرانی کننده است که باید در این راستا ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های نوین آبیاری شود.

 

وی، میزان ذخیره آب در سد رئیسعلی دلواری دشتستان را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: اکنون 410 میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141691