کد خبر: 141521 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 11:28
بازگشایی مدارس و دغدغه‌های والدین فسایی

اتحادخبر: دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مناطق آبی (کم خطر) و زرد، موجب دل نگرانی برخی از والدین فسایی به ویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی شده و آنان از این بیم دارند که دانش آموزان، ناقل این بیماری از مدرسه به خانه و یا برعکس شوند.

اتحادخبر: دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مناطق آبی (کم خطر) و زرد، موجب دل نگرانی برخی از والدین فسایی به ویژه در پایه‌های اول و دوم ابتدایی شده و آنان از این بیم دارند که دانش آموزان، ناقل این بیماری از مدرسه به خانه و یا برعکس شوند.

بازگشایی مدارس و دغدغه‌های والدین فسایی

به گزارش ایرنا؛ مادر یکی از دانش آموزان فسایی که فرزندش در پایه اول ابتدایی تحصیل می‌کند به خبرنگار ایرنا گفت: سلامتی همیشه حرف اول را می‌زند و امیدواریم بازگشایی مدارس در این شرایط کرونایی، لطمه‌ای به سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان و والدین آنها وارد نکند.


مریم رحیمی افزود: هراس و بیم والدین دانش آموزان از این است که بازگشایی مدارس موجب نشود که فرزندان آنها مبتلا به کرونا شده و یا ناقل این بیماری از مدرسه به خانه و یا برعکس شوند. 

 

مادر یکی دیگر از دانش آموزانی که کودک او در پایه دوم ابتدایی به تحصیل اشتغال دارد و از یکم بهمن ماه ۹۹ در کلاس‌های درس حاضر شده نیز ضمن ابراز نگرانی از حضور فرزند خود در محیط مدرسه اظهار داشت: اگر چه مسوولان امر بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس تاکید کرده‌اند و آن را الزامی می‌دانند اما با توجه به اینکه کنترل دانش آموزان به دلیل سن کم آنها دشوار است این موضوع سبب بروز هراس در بین والدین آنان شده است.   

 

رویا برزگر، همچنین بیان کرد: از سوی دیگر برخی والدین، توانایی خرید گوشی هوشمند همراه برای استفاده از آن در آموزش مجازی فرزند خود را ندارند و این باعث نگرانی و در نتیجه ایجاد افسردگی در آنها و فرزند دانش آموزشان شده است.

 

او گفت: یک دانش آموز مبتلا به تالاسمی که دارای والدین بد سرپرست است، می‌شناسم که به دلیل علاقه به ادامه تحصیل با تحمل سختی بسیار، توانست یک گوشی همراه تهیه کند تا بتواند در کلاس‌های درس غیر حضوری شرکت داشته باشد. 

پدر دانش آموز دیگری نیز اظهار داشت: قیمت بالای گوشی هوشمند همراه، خرید اینترنت و همچنین ترس از ابتلای به بیماری کرونا، فشار زیادی را به خانواده‌های کم درآمد جامعه وارد کرده است.


علی کیانی افزود: امیدواریم مسوولان ذی‌ربط تدبیری بیندیشند تا دانش آموزان خانواده‌های کم بضاعت هم بدون نگرانی و دغدغه بتوانند از آموزش‌های مجازی در زمان شیوع بیماری کرونا استفاده کنند.

 

این شهروند فسایی اضافه کرد: خانواده‌های کم درآمد برای تامین هزینه‌های آموزش مجازی فرزندان دانش آموز خود با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

 

آغاز آموزش حضوری بیش از چهار هزار دانش آموزان از چهارم بهمن در فسا 

 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان فسا نیز به ایرنا گفت: چهار هزار و ۷۷۰ نفر دانش‌ آموز پایه اول و دوم ابتدایی در این شهرستان از یکم بهمن ماه ۹۹ آموزش حضوری خود را آغاز کردند اما این آموزش ها از شنبه (چهارم بهمن) به طور رسمی شروع می‌شود.

مسلم امینی‌ نژاد افزود: در این شهرستان ۱۲۱ مدرسه ابتدایی وجود دارد و شرط برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری این است که تعداد دانش آموزان در هر کلاس کمتر از ۱۰ نفر باشد.


او بیان کرد: در پایه اول و دوم، فضای مجازی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان باشد به همین سبب کلاس‌ها باید به صورت حضوری هم برگزار شود.
به گفته امینی نژاد، شرط شرکت دانش‌آموزان در کلاس‌های حضوری، با نظر مثبت رییس انجمن اولیا و مربیان و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی است.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

 

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، بیست و دوم دی ماه ۹۹ با ابلاغ دستورالعمل بازگشایی مدارس از اول بهمن ماه اعلام‌کرد: آموزش حضوری شامل دانش‌آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مناطق زرد و آبی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از ۵۰ نفر و هنرجویان هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش در وضعیت زرد و آبی و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141521