کد خبر: 141520 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 11:25
یک میلیون بذر در ارتفاعات شیراز کاشته می‌شود

اتحادخبر: شهردار شیراز گفت: در قالب اجرای طرح زاگرس سبز، یک میلیون بذر متناسب با محیط زیست با مشارکت مردم و تشکل های زیست محیطی تا پایان سال 99 در ارتفاعات شیراز کاشته خواهد شد.

اتحادخبر: شهردار شیراز گفت: در قالب اجرای طرح زاگرس سبز، یک میلیون بذر متناسب با محیط زیست با مشارکت مردم و تشکل های زیست محیطی تا پایان سال 99 در ارتفاعات شیراز کاشته خواهد شد.

یک میلیون بذر در ارتفاعات شیراز کاشته می‌شود

به گزارش ایرنا، حیدر اسکندرپور در حاشیه آیین اجرای طرح زاگرس سبز افزود: برای اجرای این طرح و شناسایی گیاهان بومی سازگار و مناسب با ارتفاعات شیراز، مطالعات مشترکی بین سازمان جهاد کشاورزی فارس و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز انجام شده است.

 

وی اضافه کرد: با هدف توسعه فضای سبز و حفظ آن به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص کلان‌شهر شیراز، طرح "هر شیرازی یک درخت" در اسفند ماه ۹۹ همزمان با هفته درختکاری برنامه‌ریزی شده است، به گونه‌ای که هر فرد می‌تواند یک درخت را در دامنه شهر شیراز بکارد و به نام خود ثبت کند.

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری از پانزدهم اسفند آغاز می‌شود و تا بیست و یکم این ماه ادامه دارد.

 

به گفته اسکندرپور، قرار است یک مرکز داده در شیراز برای ثبت و شناسایی درختان به نام افرادی که مبادرت به کاشت آن می‌کنند نیز ایجاد شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از اقدامات شهرداری شیراز در بوستان کوهستانی دراک، ایجاد حدود ۶ کیلومتر مسیر پیاده برای استفاده شهروندان شیرازی است و همچنین ساخت یک توقفگاه خودرو (پارکینگ) در ورودی این مکان و نیز اختصاص چند دستگاه خودرو ون برای خدمات رسانی رایگان به شهروندان است تا از ورود خودروهای شخصی به ارتفاعات دراک جلوگیری شود.

 

اسکندرپور بیان داشت: به دلیل اینکه یکی از چاه‌های تامین کننده آب بوستان کوهستانی دراک در دامنه این بوستان قرار دارد، نباید اقدامات تخریبی در این مکان صورت گیرد.

 

شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی در شرایط سخت اقتصادی هستیم

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین گفت: شهرداری شیراز در شرایط سخت اقتصادی، پروژه‌های بزرگ عمرانی، خدماتی و فرهنگی در نقاط مختلف کلان شهر شیراز در دست اجرا دارد.

نواب قائدی ااظهار داشت: حدود ۱۲۰ طرح به عنوان پروژه‌های شاخص در مناطق و معاونت‌های مختلف این شهر در حال انجام است که به تدریج تقدیم شهروندان خواهد شد.

 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز به پویش مردمی طرح زاگرس سبز که به همت سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری شیراز در حال اجراست اشاره و بیان کرد: در این پویش، یک میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز کاشته می‌شود تا در چند سال آینده ارتفاعاتی سر سبز داشته باشیم.

 

قائدی ادامه داد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز علاوه بر حفظ فضای سبز شهری، پروژه‌های نورپردازی در تقاطع‌ها، بلوارها و معابر را نیز دنبال می‌کند که این امر نشان دهنده رویکرد و توجه شهرداری شیراز به موضوع زندگی در شب است.

 

بافت سبز ارتفاعات شیراز هوای این شهر را پاک نگه می‌دارد

 

رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: اجرای اینگونه طرح‌ها که می‌تواند موجی از نشاط و شادابی را در جامعه برای شهروندان ایجاد کند، کار بسیار ارزشمندی است.

 

عبدالرزاق موسوی، با اشاره به اهمیت تقویت بافت سبز شیراز و نقش ارزنده آن در حفظ کیفیت هوای این کلانشهر، افزود: مطابق برنامه‌های اعلام شده، یک میلیون بذر سازگار با محیط زیست و جغرافیای این منطقه تا پایان سال ۹۹ کاشته می‌شود که با این عمل شاهد تقویت فضای سبز دامنه زاگرس خواهیم بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141520