کد خبر: 141518 ، سرويس: استان خوزستان
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 11:02
به منظور بررسی ذخایر دریایی؛
کشتی تحقیقاتی فردوس به صیدگاه‌های خوزستان می‌آید

اتحادخبر:  مدیرکل شیلات خوزستان از ورود کشتی تحقیقاتی فردوس در آینده نزدیک به صیدگاه‌های استان خبر داد.

اتحادخبر:  مدیرکل شیلات خوزستان از ورود کشتی تحقیقاتی فردوس در آینده نزدیک به صیدگاه‌های استان خبر داد.

کشتی تحقیقاتی فردوس به صیدگاه‌های خوزستان می‌آید

به گزارش ایسنا؛ فتح‌اله ابوعلی، اظهار کرد: کشتی تحقیقاتی فردوس به منظور بررسی ذخایر دریایی به زودی وارد صیدگاه‌های استان خوزستان می‌شود؛ در این زمینه باید هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط برای فعالیت این کشتی علمی تحقیقاتی انجام شود.

 

وی، با بیان اینکه این کشتی در دریای عمان و خلیج فارس، اقدامات پژوهشی مرکز تحقیقات شیلات کشور را انجام می دهد، گفت: این کشتی پس از گذر از استان‌های هرمزگان و بوشهر وارد خوزستان خواهد شد. مجموعه اطلاعات و دستاوردهای این حرکت علمی - پژوهشی به تصمیم‌گیری‌های ما در شیلات کمک بسیار ارزنده‌ای می‌کند.

 

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به دیگر مزایای ورود و فعالیت این کشتی بیان کرد: کاهش ذخایر آبزیان در مناطق مختلف و همچنین هشدارهای لازم به منظور به کارگیری دریابست‌ها برخی دیگر از مزایای ورود این کشتی تحقیقاتی برای صنعت شیلات هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت شناورهای غیرمجاز از چالش‌های پیشِ روی جامعه صیادی است، عنوان کرد: امیدواریم با همکاری سایر نهادها و ادارات مرتبط، این چالش‌ها رفع شوند.

 

ابوعلی، با اشاره به مشکلات سوخت شناورهای صیادی، گفت: رایزنی‌ها جهت رفع مشکلات سامانه سوخت شناورها و ارتقای بازه زمانی ثبت سفارش از یک ماه به دو ماه در حال انجام است‌. ساماندهی عرضه آبزیان در بنادر صیادی توسط شناورهای صیادی و جلوگیری از فروش غیر مجاز آبزیان نیز از جمله اقدامات در حال انجام است‌.

 

مدیرکل شیلات خوزستان اظهار کرد: مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، در زمینه تکمیل علائم دریانوردی در آبراه رودخانه بهمنشیر قول مساعد داده است که امیدواریم هر چه زودتر این مهم اجرایی شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141518