کد خبر: 141495 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 04 بهمن 1399 - 08:55
نخستین بیمارستان دارای "اورژانس پرتوی" کشور در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

اتحادخبر:  بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر نخستین بیمارستان کشور دارای اورژانس پرتوی در آستانه راه‌اندازی است. سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح امروز در جریان بررسی روند اجرایی بیمارستان شهدای هسته‌ای و اورژانس پرتوی بوشهر با بیان اینکه عملیات تجهیز این مرکز درمانی آغاز شده است اظهار داشت: تجهیزات بیمارستان...

اتحادخبر:  بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر نخستین بیمارستان کشور دارای اورژانس پرتوی در آستانه راه‌اندازی است.

نخستین بیمارستان دارای "اورژانس پرتوی" کشور در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تسنیم ، سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صبح امروز در جریان بررسی روند اجرایی بیمارستان شهدای هسته‌ای و اورژانس پرتوی بوشهر با بیان اینکه عملیات تجهیز این مرکز درمانی آغاز شده است اظهار داشت: تجهیزات بیمارستان شهدای هسته‌‌ای بوشهر 2 دسته است که بخشی از طریق اعتبارات وزارت بهداشت و درمان و بخشی هم از طریق بودجه استانی تامین می‌شود.

 

کشمیری با بیان اینکه 60 درصد تجهیزات بیمارستان یاد شده مربوط به وزارت بهداشت، تامین شده است گفت: یکسری اقلام که از طریق دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تهیه و نصب می‌شود که اقدامات لازم انجام شده است.

 

وی، از تامین امکانات خدمات رفاهی از جمله هتلینگ و تجهیزات اداری بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: سی تی اسکن بیمارستان یاد شده تا هفته آینده نصب و راه‌اندازی می‌شود.

 

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر هم با بیان اینکه بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در یک برنامه زمانی مطلوبی ساخته شده گفت: اجرای این پروژه در مدت زمان تعیین شده در کمتر از 3 سال ساخته و در حال نصب تجهیزات است.

 

مهرداد ستوده، ساخت بیمارستان با این حجم در کشور بی‌سابقه دانست و بیان کرد: ساخت بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر با این حجم و در شرایط خاص در مدت 3 سال ساخته شده و در حال تجهیز که در کشور بی‌سابقه است.

 

وی با تاکید بر معرفی توانمندی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر افزود: برخی‌ها تصویر می‌کنند این بیمارستان بخش کوچکی از بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در طرح توسعه است در حالی که بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر جایگاه مهم و ممتازی در عرصه درمانی در بخش‌های مختلف با 110 تخت پیشرفته درمانی دارد.

 

استاندار بوشهر هم با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در ساخت، تجهیز و نصب امکانات بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر تصریح کرد: هر چند ساخت و تجهیز بیمارستان در ظرافت آن مانند دیگر پروژه‌های عمرانی نیست ولی می‌توان با افزایش تیم‌های تخصصی مختلف روند تکمیل آن تسریع داد.

 

عبدالکریم گراوند از تامین اعتبارات بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و بیان کرد: این پروژه جزو محدود پروژه‌هایی است که اعتبارات آن به صورت نقد تامین شده و به سمت شیوه‌های جدید مالی سوق نیافته است.

 

وی، با بیان اینکه در پرداخت اعتبارات طرح‌های عمرانی با شیوه‌های جدید استفاده می‌شود گفت: در تامین منابع مالی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر همکاری و تعامل خوبی شده و تلاش می‌شود مطالبات پیمانکار در کوتاه‌ترین زمان پرداخت شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در بهره‌برداری بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر گفت: ساماندهی محوطه، معابر و فضای سبز این مرکز درمانی باید تسریع تا فضای بیمارستان با نشاط شود.

 

گراوند، با تاکید بر تسریع در تجهیز امکانات بیمارستانی تصریح کرد: نصب تجهیزات و امکانات اکسیژن‌ساز بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد تا در زمان بهره‌برداری آماده خدمات‌رسانی شود.

وی، تسریع در نصب دستگاه ژنراتور اضطراری بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: ﺗﺎﺳﯿﺴﺎت ﺑﺮق ﺑﯿﻤﺎرﺳﺘﺎن از موارد مهم است که در این راستا باید در نصب و راه‌اندازی ژنراتور اضطراری تلاش شود.

 

استاندار بوشهر با تاکید بر تخصیص اعتبارات برای توسعه فضای سبز و ساخت خیابان منتهی به بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خاطر نشان کرد: فضای اطراف بیمارستان باید ساماندهی و زیباسازی شود که در این راستا اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

گراوند، با بیان اینکه این مرکز درمانی شامل بیمارستان شهدای هسته‌ای و اورژانس پرتوی است گفت: بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر نخستین بیمارستان در سطح کشور دارای اورژانس پرتوی است.

 

وی از تخصیص اعتبار بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر خبر داد و تصریح کرد: منابع مالی از محل‌های گوناگون از جمله اعتبارات استانی و وزارت بهداشت برای تسریع در ساخت این مرکز درمانی تامین شده است.

 

استاندار بوشهر با بیان اینکه در مقابله با ویروس کووید19 و رسیدگی به بیماران کرونایی تلاش‌های وافری از سوی نظام درمان صورت گرفته است تاکید کرد:  همزمان با راه‌اندازی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر، بیماران کرونایی به این مرکز درمانی منتقل می‌شود.

 

گراوند، با تاکید بر آماده شدن بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر همزمان با افتتاح برای ارائه خدمات و سرویس‌دهی به مردم افزود: همزمان با افتتاح بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر، بیماران کرونایی به این بیمارستان انتقال داده و در این راستا باید تمام امکانات در کوتاه‌ترین زمان آماده شود.

وی، با بیان اینکه بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر ویژه بیماران کرونایی است تصریح کرد: بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر از بیماران کرونایی جدا و تفکیک می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141495