کد خبر: 141409 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 01 بهمن 1399 - 10:40
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر:
هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر/ کاهش شدید دما و مواج شدن خلیج فارس

اتحاد خبر-ساناز دانشگر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از نیمه امشب تا روز یک شنبه هفته آینده با کاهش شدید دما نسبت به سرما و یخ زدگی در مزارع و باغ‌های کشاورزی و مواج شدن دریای خلیج فارس هشدار داد. پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفتگو با اتحادخبر افزود: از اواخر نیمه شب سرعت وزش بادهای  شمالی زیاد می شود و از...

اتحاد خبر-ساناز دانشگر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از نیمه امشب تا روز یک شنبه هفته آینده با کاهش شدید دما نسبت به سرما و یخ زدگی در مزارع و باغ‌های کشاورزی و مواج شدن دریای خلیج فارس هشدار داد.


پیام مساعدی روز چهارشنبه در گفتگو با اتحادخبر افزود: از اواخر نیمه شب سرعت وزش بادهای  شمالی زیاد می شود و از اوایل روز پنج شنبه شاهد ریزش هوای سرد در سطح استان خواهیم بود که این توده هوای سرد تا روز یک شنبه هفته آینده برقرار خواهد بود.

وی ادامه داد: شدت کاهش دما بیشتر برای روز جمعه پیش بینی می شود که  توده هوای سرد همراه با وزش باد شدید که به طور میانگین 5 تا 10 درجه کاهش دما خواهیم داشت.



مساعدی با اشاره به این نکته که کاهش دما بیشتر در روز جمعه برای مناطق مرتفع استان خواهد بود گفت: در برخی نقاط از شهرستان های جم، دشتستان،دشتی،دیلم و گناوه، دیر و عسلویه بیشتر شاهد کاهش خواهیم بود.

وی با بیان سطح هشدار قرمز در استان گفت: دمای سطح خاک در این نقاط به صفر درجه یا زیر صفر درجه می رسد احتمال سرمازدگی و یخ زدگی در محصولات مزارع و باغ های کشاورزی وجود دارد.


مساعدی اظهار کرد: توصیه می شود دمای گلخانه ها و مرغداری ها تنظیم و انجام تعمیرات لازم جهت محافظت از مزارع و محصولات کشاورزی صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به مواج شدن شدید دریا در این مدت گفت: خلیج فارس در روزهای پنج شنبه و جمعه مواج خواهد بود و ارتفاع موج در خلیج فارس و سواحل شمالی به بیش از دو متر ، در مناطق مرکزی و جنوبی ارتفاع موج به بیش از سه متر و در فرا ساحلی گاهی به چهار متر می رسد.


مساعدی گفت: همچنین توصیه می شود سفرهای دریایی به ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری در خلیج فارس اجتناب شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141409