کد خبر: 141354 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 30 دي 1399 - 11:16
فرماندار شهرستان شیراز:
نظارت بر نانوایی‌های شیراز تشدید می‌شود

اتحادخبر:  فرماندار شهرستان شیراز گفت: با هدف بهبود کمی و کیفی طبخ نان، نظارت قانونی بر عملکرد واحدهای نانوایی در این شهرستان، تشدید و تقویت خواهد شد.

اتحادخبر:  فرماندار شهرستان شیراز گفت: با هدف بهبود کمی و کیفی طبخ نان، نظارت قانونی بر عملکرد واحدهای نانوایی در این شهرستان، تشدید و تقویت خواهد شد.

نظارت بر نانوایی‌های شیراز تشدید می‌شود

به گزارش ایسنا؛ محمدرضا امیری دوشنبه 29 دی در جلسه شورای آرد و نان شهرستان شیراز، یکی از انتظارات به حق مردم را ارتقا کیفی نان اعلام و اضافه کرد: تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای نانوایی، همواره یک الزام بوده و اکنون با توجه به شرایط شیوع کرونا، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

رئیس شورای آرد و نان شهرستان شیراز بر مشارکت بیش از پیش سازمان‌های صمت و تعزیرات حکومتی، اداره کل غله، اتحادیه نانوایان و شبکه بهداشت این شهرستان در زمینه تشدید نظارت بر کیفیت تولید نان تاکید کرد.

 

فرماندار شهرستان شیراز، اداره کل غله را مکلف دانست که بر اساس آخرین سرشماری و ضریب افزایش سالیانه سرانه جمعیتی اعلامی از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس، سهمیه آرد نانوایی‌های مناطق و محلات شهرستان و بخش های مرکزی و ارژن را مورد بازنگری قرار داده و توزیع سهمیه آرد، متناسب با سرانه جمعیتی مناطق و محلات شهر و روستا انجام شود.

 

امیری با استناد به گزارش اداره کل غله مبنی بر میزان سهمیه آرد شهرستان و آمار نانوایی‌های غیر فعال به دلیل رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، بر رفع نواقص بهداشتی و بازگشت مجدد واحدهای غیر فعال به چرخه تولید در اسرع وقت در راستای رفاه حال شهروندان تاکید کرد.

 

او همچنین بر قطع سهمیه آرد در مواقع تعطیلی نانوایان (موقت و دایم) تاکید و خاطرنشان کرد که رسیدگی به تخلف نانوایانی که با وجود تعطیلی اقدام به دریافت سهمیه آرد کرده‌اند، باید در اولویت تیم‌های بازرسی و دستگاه‌های نظارتی قرار گیرد.

 

رئیس شورای آرد و نان شهرستان شیراز گفت: اداره کل غله، ساز و کار تعریف شده در سامانه خرید آرد در خصوص نبود امکان تخصیص سهمیه آرد به نانوایی هایی که پروانه کسب آنان باطل شده است را پیگیری و اجرا کند.

 

امیری گفت: ساز و کار بازرسی از نانوائی‌ها توسط دستگاه‌های نظارتی باید به گونه‌ای تعریف شود که بازدیدها در بازه‌های زمانی کوتاهتر و پرتعدادتر انجام شود و رسیدگی به گزارشات تخلف و برخورد قاطع با متخلفان در اولویت قرار گیرد. 

 

او همچنین بر ضرورت مشارکت جدی دستگاه‌های متولی به ویژه سازمان صمت، اماکن، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، مراکز بهداشت و اتحادیه نانوایان در این موضوع تاکید و خاطرنشان کرد: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعات کار و تعطیلی نانوائی‌ها، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی، در ورودی نانوایی ها و در معرض دید مشتریان یک ضرورت به شمار می‌رود و سازمان صمت، مسئولیت نظارت مستمر و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

فرماندار شهرستان شیراز گفت: در مسیر تهیه و توزیع نان به عنوان کالای اساسی و ضروری مردم، هیچگونه کوتاهی قابل قبول نبوده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش ایسنا، کیفیت نه چندان مطلوب نان، کم شدن وزن و کوچک شدن اندازه نان در انواع مختلف خصوصا سنگک و کاهش حساسیت برخی واحدهای نانوایی به لزوم رعایت مسائل بهداشتی مرتبط با ایام شیوع کرونا، بخشی از انتقادات مطرح از سوی شهرونان شهرستان شیراز بوده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141354