کد خبر: 141141 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 24 دي 1399 - 12:07
دبیرستانهای کمتر از ۵۰ دانش آموز مناطق آبی از اول بهمن حضوری می شوند

اتحادخبر: به گفته مدیرکل دفتر دوره دوم نظری وزارت آموزش و پرورش جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است، لذا در صورتی که این مدارس در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می توانند از ابتدای بهمن ماه برابر بخشنامه ابلاغی، نسبت به دایر کردن کلاس های حضوری اقدام کنند.

اتحادخبر: به گفته مدیرکل دفتر دوره دوم نظری وزارت آموزش و پرورش جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است، لذا در صورتی که این مدارس در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می توانند از ابتدای بهمن ماه برابر بخشنامه ابلاغی، نسبت به دایر کردن کلاس های حضوری اقدام کنند.

دبیرستانهای کمتر از ۵۰ دانش آموز مناطق آبی از اول بهمن حضوری می شوند

به گزارش ایسنا، عباس سلطانیان با ارائه گزارشی از تعداد دانش آموزان و مدارس درسال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰به تعداد دبیرستانهای کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور ۱۲ هزار و ۸۸ دبیرستان با یک میلیون و ۷۸۹ هزار دانش آموز در حال تحصیل داریم که در در دوره دوم نظری در۴رشته به تفکیک"رشته ریاضی ۱۴.۸۷درصد، علوم تجربی۳۸.۹۱درصد، ادبیات وعلوم انسانی۴۵.۴درصد و رشته علوم ومعارف اسلامی ۰.۸۲درصد در حال تحصیل هستند.

 

وی ادامه داد: امسال در پایه دهم وضعیت دانش آموزان در رشته های ریاضی۱۵.۷۶،رشته تجربی۳۷.۶۶،ادبیات وعلوم انسانی ۴۵.۷۶ و معارف اسلامی ۰.۸۲درصد بوده که در رشته ریاضی ۱.۲ درصد افزایش داشتیم. سهم شاخه نظری در کل دوره (پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۴.۰۹ درصد است.

 

مدیرکل دفتر دوره دوم نظری وزارت آموزش و پرورش افزود: جمعیت دانش آموزی در ۲۸۴۱ دبیرستان در کل کشور کمتر از ۵۰ نفر است، لذا در صورتی که  این مدارس در مناطق با وضعیت آبی قرار داشته باشند، می توانند از ابتدای بهمن ماه برابر بخشنامه ابلاغی، نسبت به دایر کردن کلاس های حضوری اقدام کنند. از این تعداد۱۲۹۲دبیرستان درحوزه شهری و ۱۵۴۹دبیرستان در مناطق روستایی هستند.  از تعداد ۲۸۴۱دبیرستان، ۱۸۸۰دبیرستان دولتی و ۹۶۱دبیرستان غیردولتی است.

وی ضمن بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و در جهت تحقق و توسعه عدالت آموزشی و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان، دبیرستانهایی با کمترین تعداد دانش آموز در مناطق محروم، در حال ارائه خدمات آموزشی و تربیتی هستند، در ادامه گزارشات خود به اولویت های برنامه ای پرداخت و گفت: ۲۳برنامه و ۶۰ فعالیت محور کار ما در شاخه نظری است که پس از ابلاغ برنامه سالانه وزارت آموزش و پرورش به استانها، در حال اجرا و پیگیری آن هستیم و شاخص های مرتبط با فعالیت ها را رصد می کنیم.

 

وی اضافه کرد: در راستای ارائه خدمات آموزشی به دانش آموزان درسامانه ltms پنج الگو درحال حاضر وجود دارد که در الگوی اول تعداد ۹۰۸۸ دبیرستان الگوی آموزش غیرحضوری و ۴۱۸ دبیرستان الگوی حضوری و ۱۱۶۸الگوی ترکیبی حالت اول (الگوی شماره ۳ که حضوری اما با رعایت تراکم ترکیب حالت اول است) و ۷۰۵دبیرستان در الگوی ۴ ترکیبی حالت دوم و ۱۰۲دبیرستان در الگوی شماره ۵ به صورت خود آموز باارسال بسته های آموزشی و تعداد ۵۹۹ مدرسه در سامانه واردشده اند اما ثبت الگوی آنها ناقص بوده است که جمعا۱۱۴۸۱دبیرستان است.

 

سلطانیان در خصوص تولیدمحتوا از فعالیت۲۱دبیرخانه کشوری دروس نظری درک شور خبرداد که وظیفه تهیه، تدوین و جمع آوری محتوا و بارگذاری آن را در شبکه شاد برعهده دارند و گفت: روزانه ۱۷ برنامه آموزشی از شبکه های آموزش سیما، شبکه ۴ و شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود که طبق آخرین آمار تا روز ۲۲ دی ماه۲۱۶۷ برنامه با همکاری و مشارکت ۸۳ دبیر مجرب دروس شاخه نظری،بر روی آنتن رفته است و لازم است همه ما، به ویژه رسانه ملی از همکاری بسیار شایسته این عزیزان، بطور ویژه تجلیل کند.

 

مدیرکل دفتردوره دوم نظری از فعالیت۱۶۳۸کانال در شاخه نظری خبرداد که محتوای آموزشی آن توسط دبیرخانه ها کشوری دروس شاخه نظری تهیه و بارگذاری می شود.

 

وی در خصوص برگزاری اولین دوره جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزان در پژوهشسراهای دانش آموزی گفت: ۹عنوان مسابقه کشوری در ۴۱ گرایش به صورت غیر حضوری، با شرکت ۲۶۴ هزار و ۴۵۷ شرکت کننده، مرحله کشوری این جشنواره با حضور ۳۰۸۷ شرکت کننده با ارائه ۲۳۴۸ اثر برگزار شد. ۲۸۴ تیم شامل ۳۹۳ دانش آموز حائز رتبه های برتر شدند. ۱۰۸ داور از دانشگاه و آموزش و پرورش به ما کمک کردند. در سال ۹۸-۹۷ آمار شرکت کنندگان ۹۵ هزار و ۷۲۷ نفر بود. در سال ۹۹-۹۸ آمار ۲۶۴ هزار و ۴۵۷ نفر، به لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد بسیار خوبی بودیم.بخشنامه دومین دوره جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزان در سال تحصیلی جاری نیز به تمامی استان ها ارسال شده است.


وی در خصوص برگزاری موفق شانزدهمین جشنواره الگوهای تدریس برتر در سال گذشته گفت: کرونا باعث تعطیلی این جشنواره نشد. این جشنواره یکی از روش های توسعه حرفه ای دبیران محسوب می شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141141