کد خبر: 141108 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 24 دي 1399 - 09:09
اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به ۸هزار هکتار افزایش یافت

اتحادخبر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با افزوده‌شدن بخشی از شهرک شیلاتی‌رود شور و مزارع پرورش جزیره شیف، در فصل جدید اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به بیش از ۸ هزار هکتار افزایش یافته است.

اتحادخبر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: با افزوده‌شدن بخشی از شهرک شیلاتی‌رود شور و مزارع پرورش جزیره شیف، در فصل جدید اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به بیش از ۸ هزار هکتار افزایش یافته است.

اراضی پرورش میگوی استان بوشهر به 8هزار هکتار افزایش یافت

به گزارش تسنیم؛ علی بازدار در حاشیه تشکیل جلسه کارگروه آبزیان پرورشی استان بوشهر با بیان اینکه این استان در کنار آبهای خلیج فارس دارای ظرفیت مهمی در عرصه اقتصادی و پرورش ماهی و میگو است اظهار داشت: در این راستا طرح‌های پرورش میگو در سواحل و ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس اجرا شده است.

 

وی، با اشاره به پرورش میگو در سواحل استان بوشهر افزود: استان بوشهر در پرورش میگو قطب تولید این آبزی در کشور است و بیش از 50 درصد میگوی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.

 

مدیرکل شیلات استان بوشهر از تولید 23 هزار و 650 تن میگوی پرورشی در فصل گذشته در استان خبر داد و بیان کرد: این میزان میگو در 5 هزار و 612 هکتار اراضی ساحلی و در استخرهای پرورشی تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

بازدار از آغاز عملیات پرورش میگو در فصل جدید خبر داد و خاطر نشان کرد: در فصل جدید که عملیات پرورش میگو از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود یک هزار هکتار به ظرفیت تولید میگو استان بوشهر افزوده شده است.

 

وی، با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست شهرک شیلاتی رودشور تصریح کرد: این شهرک که 3600 هکتار است فاز نخست آن  سال آینده وارد مدار تولید می‌شود و در مجموع در فصل جدید بیش از 8 هزار هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر برای تولید بیش از 30 هزارتن میگو وارد عرصه تولید می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از فعال شدن مراکز تکثیر میگو خبر داد و افزود: 16 مرکز تکثیر میگو در استان بوشهر برای تامین بچه میگوی مراکز پرورشی فعال است که تا 22 مرکز باید افزایش یابد.

 

بازدار اشتغال پرورش میگوی استان بوشهر را 10 هزار نفر دانست و افزود: امسال طرح روستایی محور برای پرورش ماهی در قفس اجرا می‌شود که تحول مهمی در روستاهای ساحلی در رونق کسب و کار در قالب تعاونی روستایی ایجاد می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر هم در این جلسه اشاره به رسیدگی به مشکلات پرورش آبزیان اظهار داشت: در کارگروه توسعه آبزیان ضمن بررسی  مسائل و مشکلات تولید میگو در خصوص توسعه فعالیت این پروژه  راهکارهای لازم ارائه شد.

 

سعید زرین‌فر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید میگو در فصل بعدی از اردیبهشت ماه گفت: آغاز  فصل پرورش میگو در استان بوشهر از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا آذرماه ادامه دارد.

 

وی، با بیان اینکه چهار ماه دیگر پرورش میگو در استان بوشهر آغاز می‌شود تصریح کرد: مشکلات پرورش میگو در فصل گذشته به ویژه در زمینه بیماری لکه سفیدمیگو مورد بررسی قرار گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو  معمولا در فصل سرما در استخرهای پرورشی بروز می‌کند بیان کرد: در این راستا قرار شد در فصل جدید، بچه میگو  در موعد مقرر در استخرهای پرورشی ذخیره سازی و تا قبل از فصل سرما برداشت شود.

 

زرین‌فر با تاکید بر تامین بچه میگو مورد نیاز در زمان عملیات ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود حداکثر تا خرداد ماه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی پایان یابد.

 

وی از تولید 23 هزار و 600 تن میگوی پرورشی در استان بوشهر در فصل گذشته خبر داد و افزود: این  میگوها در 5 هزار و 600 هکتار اراضی ساحلی تولید شد که در این زمینه استان بوشهر بیشترین تولید میگو در کشور دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی بخشی از شهرک شیلاتی رود شور در سال آینده گفت: شهرک شیلاتی رودشور به تنهایی 3600 هکتار به عنوان بزرگترین شهرک شیلاتی کشور فاز نخست آن در فصل آینده وارد تولید می‌شود.

 

زرین‌فر از افزایش سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: مزارع پرورش میگو از 4800 هکتار در سال 1392 اکنون با افزوده شدن شهرک شیلاتی رود شور و مزارع جزیره شیف به بیش  از 8 هزار هکتار افزایش یافته است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141108