کد خبر: 141090 ، سرويس: ورزش
تاريخ انتشار: 24 دي 1399 - 07:47
کردستان داوطلب میزبانی جام تختی یا باشگاه‌های جهان
اتحادخبر: رئیس‌فدراسیون‌کشتی، در ادامه سفر‌های استانی خود به استان کردستان و سنندج رفت.

اتحادخبر: رئیس‌فدراسیون‌کشتی، در ادامه سفر‌های استانی خود به استان کردستان و سنندج رفت.

 

به گزارش خبر ورزشی؛ علیرضا دبیر در کردستان با حامد جولایی مدیرکل ورزش‌وجوانان استان بود. رییس فدراسیون همراه با جمشید خیرآبادی به دیدار جولایی رفته ودر بخشی از سخنانش گفت: کردستان استان محرومی است اما استعدادهای فراوانی در آن وجود دارد. این استعداد ا به خصوص درکشتی فراوانند و کشتی‌فرنگی استان کردستان این پتانسیل را دارد که مدال‌های جهانی و المپیک به‌دست آورد. باید نگاه ورزش‌استان به کشتی به‌عنوان ورزش‌ملی کشور، نگاه متفاوت و ویژه‌ای باشد تا استعدادهایی که در کردستان وجود دارند شکوفا شوند. کشتی باید در مناطقی از کردستان که علاقمند و پتانسیل بیشتری دارد، حمایت شود و رئیس هیأت وظیفه دارد که این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را فعال کند.

 

دبیر پیرامون سند راهبردی کشتی هم گفت: کشتی کشور نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند برای ۸ سال آینده خود بود و با تلاشی که انجام شد و با نظرات کارشناسان مختلف توانستیم این سند را تدوین کنیم و دوشنبه هفته آینده آن را رونمایی خواهیم کرد.

 

در این دیدار جولایی نیز گفت: چند روز پیش، یک خانه کشتی به هیأت‌کشتی استان اهداء کردیم و پیگیر آن هستیم سالن‌های بیشتری را در اختیار هیأت‌کشتی قرار دهیم. قرار بود امسال میزبان جام باشگاه‌های جهان باشیم اما به‌دلیل شیوع کرونا این امر میسر نشد. از فدراسیون‌کشتی می‌خواهیم میزبانی جام‌تختی یا جام باشگاه‌های‌جهان در سال آینده را به ما بدهد. همچنین آمادگی داریم هرسال یک دوره مسابقات در رده سنی جوانان برگزار کنیم. 


دراین جلسه وضعیت هیات و ورزش کشتی استان کردستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت ضمن اینکه توسعه زیرساخت‌های ورزش‌کشتی و پیشرفت بخش ورزش قهرمانی این‌رشته درمیان ورزشکاران کردستان باحمایت و پشتیبانی مسئولین‌ورزش استان و فدراسیون‌کشتی از مهمترین مباحث این دیدار بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141090