کد خبر: 141085 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 دي 1399 - 12:36
رئيس مرکز سنجش و ارزشيابي مهارت استان بوشهر:
افتتاح مراکز آزمون آنلاين شهرستان هاي دير،تنگستان و ديلم در دهه فجر

اتحادخبر: رئيس مرکز سنجش و ارزشيابي مهارت استان بوشهر گفت: با افتتاح این مراكز سرعت برگزاری آزمون و صدور گواهی مهارت افزایش یافته و اثربخشی و كیفیت آموزشی آزمون‌ها نيز افزایش خواهد یافت.

اتحادخبر: رئيس مرکز سنجش و ارزشيابي مهارت استان بوشهر گفت: با افتتاح این مراكز سرعت برگزاری آزمون و صدور گواهی مهارت افزایش یافته و اثربخشی و كیفیت آموزشی آزمون‌ها نيز افزایش خواهد یافت.




به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، احمد ليراوي در بازديد از سالن آزمون آنلاين مرکز آموزش فني و حرفه اي ديلم ،اظهار داشت: با راه اندازي اين مراکز تعداد مراکز آزمون آنلاين استان به 8 سالن خواهد رسيد و مرکز آزمون آنلاين شهرستان جم نيز در آينده نزديک راه اندازي خواهد شد. 

وي افزود:صرفه جویی در مصرف كاغذ، تحقق دولت الكترونیك، سرعت در اعلام نتایج و امكان برگزاری آزمون‌های ادواری در شهرستان ها از جمله مزایای برگزاری آزمون آنلاین در سطح استان می باشد. 

 

ليراوي با بيان اينکه با راه اندازي اين مراکز آزمون ديگر آزمون هاي هماهنگ فقط براي نيروهاي مسلح و اصناف برگزار خواهد شد،اضافه کرد: با همکاري انجام شده با مجتمع گاز پارس جنوبي يک سالن آزمون آنلاين نيز در اين مجموعه راه اندازي خواهد شد تا شاغلين در صنايع مستقر در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس جهت شرکت در آزمون هاي صلاحيت حرفه اي فني و حرفه اي مشکلي نداشته باشند.

 

رئيس مرکز سنجش و ارزشيابي مهارت استان بوشهر با اشاره به اينکه اين سالن هاي آزمون هر کدام ظرفيت اجراي آزمون بصورت همزمان براي 15 نفر در يک ساعت را خواهند داشت،گفت: با راه اندازي 8 سايت آزمون آنلاين در سطح استان بوشهر همزمان 150 مهارت آموز همزمان مي توانند در يک ساعت در جلسه آزموني خود شرکت و پس از24 ساعت پس از پايان آزمون نتيجه خود را دريافت کنند.

 

ليراوي  بيان داشت: آزمون های هماهنگ سنجش مهارت همه ساله در ۸ نوبت برگزار می شود ولي آزمون هاي آنلاين بصورت هفتگي برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری این آزمون ها بررسی عملکرد و توانایی کسب شده توسط  کارآموزان در پایان دوره های آموزشی است واین ارزشیابی  به دو صورت تئوری و عملی صورت می گیرد که کارآموزان  پس از کسب حداقل نمره ۵۰ (از ۱۰۰ نمره) می توانند در آزمون عملی شرکت کنند  و بعد از موفقیت در  این ۲ مرحله گواهینامه مهارت بین المللی ازسازمان آموزش فنی و حرفه ای اخذ نمایند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141085