کد خبر: 141063 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 23 دي 1399 - 10:32
مرحله دوم نهضت خانه سازی در استان بوشهر آغاز شد

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: با سفر مرتضی بختیاری به استان بوشهر و انعقاد تفاهم نامه ساخت یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکونی، مرحله دوم نهضت خانه سازی برای نیازمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی در این استان آغاز شد.

 

اتحادخبر:  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: با سفر مرتضی بختیاری به استان بوشهر و انعقاد تفاهم نامه ساخت یکهزار و ۷۵۰ واحد مسکونی، مرحله دوم نهضت خانه سازی برای نیازمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی در این استان آغاز شد.

 

به گزارش ایرنا؛ احمد لطفی روز سه شنبه افزود: با اجرای این واحدهای مسکونی، انتظار می‌رود با احتساب واحدهایی که در گذشته احداث شده، پرونده مسکن در روستاها و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر استان بوشهر تا یکسال آینده بسته و به این صورت یکی از مهمترین مشکلات محرومان در این استان برطرف شود.

وی بیان کرد: تامین مسکن یکی از نیازهای اساسی بویژه برای قشر نیازمند و محروم جامعه به شمار می‌رود که نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد تلاش کرده با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف این نیاز اساسی جامعه هدف خود را برطرف کند.

 

لطفی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است این واحدهای مسکونی در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار (برای هر واحد ۱۵۰ میلیون تومان) در مدت یک سال احداث و تحویل متقاضیان شود.

همکاری دولت، سپاه و پتروشیمی‌ها با کمیته امداد در ساخت مسکن محرومان بوشهر    

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر اضافه کرد: ساخت این واحدهای مسکونی در استان بوشهر با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بنیاد مسکن، شرکت‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی، خیران و کمیته امداد در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: مشارکت شرکت‌های پتروشیمی در برطرف کردن مشکل مسکن مددجویان در این استان بیانگر این است که این شرکت‌ها در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود فصل تازه‌ای از همکاری‌ها را با کمیته امداد آغاز کرده‌اند. 

لطفی اظهار کرد: با توجه به اینکه مسکن دومین اولویت کمیته امداد و به عنوان گران‌ترین بسته حمایتی به شمار می‌رود تاکنون فعالیت‌های خوبی در این استان از طریق انعقاد تفاهم نامه با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استانداری، بنیاد مسکن و صنایع انجام شده‌است به نحوی که از سال ۹۵ که طرح نهضت مسکن سازی برای جامعه هدف زیر پوشش کمیته امداد غاز شد با همت استانداری بوشهر، سپاه امام صادق (ع)، نیروی دریایی سپاه تاکنون سه هزار واحد مسکونی احداث و تحویل مددجویان زیر پوشش شده‌است.

لطفی ادامه داد: دولت با همه گرفتاری‌ها و مشکلات اعتباری که دارد اما توجه ویژه‌ای به طرح‌های محرومیت‌زدایی می‌کند و در این راستا فعالیت بانک‌های عامل در تامین تسهیلات اعتباری پروژه‌ها قابل تحسین است.

همکاری‌ها، زمان اجرای کار ۳۰ ساله را به پنج سال کاهش داد 

به گفته لطفی، با ساخت این شمار واحد مسکونی در پنج سال اخیر برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر درمجموع در این مدت از محل همکاری مردم، مشارکت بی نظیر اجتماعی خیران و منابع متمرکز بودجه‌ای پیش بینی شده از سوی دولت برای کمیته امداد و انجام یک سری کارهای تعاملی با برخی نهادهای انقلابی ۱۰ هزار خدمت در حوزه مسکن شامل احداث، تکمیل و بازسازی در این استان به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی ارائه شده‌است.

وی ادامه داد: برای احداث این شمار واحد مسکونی تنها از محل اعتبارات کمیته امداد ۳۰ سال وقت نیاز بود این در حالی است که امروز با همت و مشارکت خیران و انجام یک سری کارهای تعاملی این پروژه‌ها در مدت پنج سال انجام و مورد بهره برداری قرار گرفت.

گاز کشی منازل با همکاری استانداری بوشهر ارمغانی دیگر برای مددجویان  

 با اینکه ۹۶ درصد روستاها و ۹۸ درصدی شهرهای استان بوشهر لوله‌کشی گاز شده اند و علمک تا در خانه‌ها آمده‌است اما همچنان هستند افرادی که به دلیل تنگدستی امکان لوله کشی به داخل واحد مسکونی خود را ندارند. براساس بررسی‌های بعمل آمده بیش از۶۰ درصد خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد استان بوشهر توان لوله کشی گاز به درون منزل خود را ندارند.

لطفی گفت: در همین راستا در سفر  دو روزه رئیس کمیته امداد کشور به پایتخت انرژی ایران، قرارداد و تفاهم‌نامه لوله‌کشی گاز پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویی استان بوشهر با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار به امضای رئیس کمیته امداد کشور و استاندار بوشهر رسید.

ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی مددجویی در استان بوشهر 

به گفته لطفی رونمایی از پنج هزار فرصت شغلی از دیگر ره‌آوردهای سفر دو روزه رئیس کمیته امدادد  کشور برای بوشهر بود برای ایجاد این فرصت‌های شغلی تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و تلاش می‌شود این شمار اشتغال‌زایی تا پایان سال به ۶ هزار شغل افزایش یابد که برای این کار ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

پنج میلیارد تومان جهیزیه برای جوانان مددجوی بوشهری تامین شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: تامین جهیزیه یکی دیگر از اقدامات مهم کمیته امداد استان بوشهر است که تاکنون با همت این نهاد حمایتی و کمک استانداری بوشهر بخش زیادی تامین شده و در زمان حاضر به همه متقاضیان سرویس داده شده و پشت نوبتی در این بخش نداریم.

وی بیان کرد: تامین ۵۰۰ جهیزیه به ارزش پنج میلیارد تومان اعتبار برای جوانان خانواده‌های نیازمند بوشهری از جمله دیگر دستاوردهای سفر بختیاری به بوشهر بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: در مجموع برای کمک به ازدواج جوانان در پنج سال گذشته سه هزار و ۷۰۰ فقره جهیزیه برای زوج‌های جوان زیر پوشش کمیته امداد تهیه و تامین شده‌است.

وی افزود: ارزش این جهیزیه‌ها از ۲ میلیون تومان در سال‌های ۹۴ امروز به ۱۲.۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

لطفی یادآور شد: ۱۲ قلم کالای اساسی یک زندگی شامل یخچال، اجاق گاز، پنکه، اتو، ظرف، فرش و سایر کالاهای دیگر برای نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141063