کد خبر: 141032 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 22 دي 1399 - 11:46
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم
دستورالعمل بازگشایی مدارس جهرم از بهمن

اتحادخبر:  رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم اعلام کرد که براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، دستورالعمل بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن، ابلاغ شده است.

اتحادخبر:  رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهرم اعلام کرد که براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا، دستورالعمل بازگشایی مدارس از ابتدای بهمن، ابلاغ شده است.

دستورالعمل بازگشایی مدارس جهرم از بهمن

به گزار ش ایسنا؛ مهدی نیک‌فر، افزود: با توجه به تصمیمات جدید ستاد ملی و استانی کرونا در خصوص بازگشایی مدارس و با توجه به قرار داشتن شهرستان جهرم در وضعیت زرد شیوع این بیماری، بعضی از کلاس‌ها در پایه‌ها و رشته‌های مختلف، به شکل حضوری و از ابتدای بهمن ماه فعال است.

 

او گفت: براین اساس، کلاس‌های در پایه‌های «اول و دوم ابتدایی» و هنرجویان «هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کار و دانش» در خوشه دروس شایستگی‌های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی از ابتدای بهمن‌ماه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: مدیران مدارس لازم است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کنند و بر اساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان در پایه و رشته‌های اشاره شده را در مدرسه فراهم کنند.

 

نیک‌فر با بیان اینکه تعداد مجاز دانش آموزان و هنرجویان در هر کلاس‌ حضوری حداکثر ۱۰ نفر است، گفت: کُل اقدامات لازم اعم از نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی، اطلاع رسانی مناسب و به موقع به خانواده‌ها باید تا قبل از پایان دی‌ماه انجام شده باشد، به گونه‌ای که کلیه دانش‌آموزان مشمول و خانواده‌های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی آگاه باشند.

 

به گفته رئیس آموزش و پرورش شهرستان جهرم، حضور الزامی در مدارس زیر ۵۰ نفر به دلیل قرار نگرفتن شهرستان جهرم در وضعیت آبی امکانپذیر نخواهد بود.

نیکفر بیان کرد: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در شهرستان جهرم بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر  کارکنان دولت به صورت دو سوم خواهد بود.

 

او اضافه کرد: مسئولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه ریزی در ارائه خدمات با کیفیت آموزشی به کلیه دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون، بسته‌های آموزشی و اپلیکیشن‌های آموزشی به ویژه در پایه‌ها و دروسی که به صورت غیر حضوری انجام می‌شود همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخگویی به دغدغه خانواده‌ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسب برای آزمون‌ها با اهتمام ویژه پی گیری خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جهرم گفت: ابعاد اجرایی این تصمیمات در ستاد شهرستانی مبارزه با بیماری کرونای جهرم نیز بررسی خواهد شد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141032