کد خبر: 141031 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 22 دي 1399 - 11:44
اعطای گواهینامه استاندارد به ۲۵ واحد گردشگری فارس

اتحادخبر:  طی مراسمی با حضور فعالان و مسئولان گردشگری، گواهینامه استاندار به ۲۵ واحد گردشگری فعال در استان فارس اعطاء شد.

اتحادخبر:  طی مراسمی با حضور فعالان و مسئولان گردشگری، گواهینامه استاندار به ۲۵ واحد گردشگری فعال در استان فارس اعطاء شد.

اعطای گواهینامه استاندارد به ۲۵ واحد گردشگری فارس

به گزارش ایسنا؛مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، یکشنبه ۲۱ دی در مراسم اعطای گواهینامه استاندارد به واحدهای گردشگری این استان، فارس را در اخذ گواهینامه‌های استاندارد خدمات گردشگری پیشتاز دانست.

 

مصیب امیری با بیان اینکه سال ۹۲ تعداد ۶۵ واحد هتل و هتل آپارتمان در فارس وجود داشت و اکنون شمار تاسیسات گردشگری به ۷۷۰ واحد رسیده است، ابراز امیدواری کرد که با مهار کامل بیماری کرونا، شاهد فعالیت مجدد واحدهای گردشگری و فعالان این عرصه باشیم.

امیری با اشاره به اینکه مهلت دریافت تسهیلات کرونا برای دارندگان تاسیسات گردشگری تا پایان دی تمدید شده است، گفت: امیدوار هستیم تا پایان امسال شاهد کاهش نرخ ابتلا به کووید ۱۹ و جان گرفتن دوباره صنعت گردشگری باشیم.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس نیز گفت: در دوران قبل از کرونا فرایند استانداردسازی واحدهای اقامتی فارس آغاز شده بود و شیوع این بیماری، آن فرایند را تسریع کرد.

 

حسن سیادتان خواستار ارتقاء کیفی خدمات گردشگری و اقامتی در فارس شد و گفت: فارس این قابلیت را دارد که در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، عناوین برتر را کسب کند.

سیادتان با بیان اینکه امید به بازگشت رونق در صنعت گردشگری در دوران پساکرونا، وجود دارد، گفت: علیرغم مشکلات عمده در صنعت گردشگری، در این حوزه شاهد تعدیل نیرو در فارس نبودیم.

 

رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس خاطرنشان کرد: فعالان این صنعت افرادی متخصص هستند و جایگزین کردن این نیروها به راحتی امکان‌پذیر نیست، لذا امیدوار هستیم که با استقامت بیشتر فعالان این عرصه، با سربلندی از بحران جانفرسای کرونا هم عبور کنیم.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس نیز گفت: اگر امروز شاهد کاهش شمار مبتلایان به کرونا و رکود این بیماری در جامعه هستیم، نتیجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم است.

 

سیدمجتبی علوی، شیراز را شهر عشق و شیرازی‌ها را انسان‌های عاشق دانست و گفت: شیوع کرونا سبب گرفتاری‌های مادی و معنوی دوچندانی برای مردم خصوص فعالان صنعت گردشگری در این شهر و دیار شد، لذا امید داریم که با موفقیت واکسن کرونا، بار دیگر شاهد بازگشت دوران آرامش باشیم.

علوی در عین حال گفت: با در نظر گرفتن شرایط به نظر می‌رسد باید به زندگی و کسب و کار با کرونا عادت کنیم. البته در استان فارس با همکاری نهادها و دستگاه‌های مختلف نظیر استانداری و شورا و شهرداری شیراز دستاوردهای ارزنده‌ای داشتیم و امیدواریم که رونق به صنعت گردشگری بازگردد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به تداوم شرایط کرونا و وضعیت این بیماری در جهان، باید چشم به گردشگری داخلی داشته باشیم و شکل‌گیری مثلث طلائی سه شهر شیراز، اصفهان و یزد، تاثیرگذار خواهد بود.

 

علوی از تلاش برای شکل‌گیری مثلث گردشگری مذهبی با مشارکت سه استان خراسان رضوی، فارس و قم خبر داد و با اشاره به جایگاه ارزنده شیراز در حوزه پزشکی، تاکید کرد که برنامه‌های متعددی در حوزه توریست سلامت در دستور کار قرار دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141031