کد خبر: 141025 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1399 - 10:56
شهرک پایین دستی متانول در دیر بوشهر جانمایی شد

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان بوشهر گفت: احداث شهرک صنایع پایین دستی و واحدهایی که پایه آنها متانول است در شهرستان دیر این استان جانمایی شد.

اتحادخبر: مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی استان بوشهر گفت: احداث شهرک صنایع پایین دستی و واحدهایی که پایه آنها متانول است در شهرستان دیر این استان جانمایی شد.

شهرک پایین دستی متانول در دیر بوشهر جانمایی شد

به گزارش ایرنا؛مهدی صفوی  افزود: هم اکنون روند مطالعاتی این شهرک با تمرکز بر رعایت کامل استانداردهای زیست محیطی در دست اجراست.

وی بیان کرد: در صورت تحقق این مهم و استقرار زنجیره پایین دست متانول رونق خوبی در حوزه صنعت و اشتغال‌زایی شهرستان دیر ایجاد و ارزش افزوده این محصول چند برابر خواهد شد.

 

صفوی اظهار داشت: با توجه به استقرار بزرگ‎ترین واحد تولید متانول خاورمیانه در شهرستان دیر و صادرات متانول آن بدون ایجاد ارزش افزوده راه‎اندازی شهرک صنعتی ویژه صنایع دستی گامی موثر در راستای صادرات متانول همراه با ارزش افزوده چندین برابری است.

وی در ارتباط با منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر نیز گفت: پس از تلاش‎های چندین ساله مسائل و مشکلات زیست محیطی این منطقه ویژه حل و با بازنگری در طرح جامع چارچوب آن مشخص شده‌است.

 

صفوی گفت: پیش بینی می‎شود ظرف چند روز آینده نیز تاییدیه نهایی پیرامون موضوع‎های زیست محیطی به استان بوشهر ابلاغ ‎شود که با این شرایط تا پایان سال جاری زمینه برای پذیرش طرح‌‏های سرمایه‌‎گذاری فراهم می‎شود.

وی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‎های موجود در شمال استان بوشهر منطقه ویژه اقتصادی این منطقه در تحقق توازن و تعادل صنعتی شمال و جنوب این استان نیز نقش چشمگیری ایفا می‎کند.

 

صفوی اظهار داشت: در شهرستان جم یک ناحیه صنعتی ۲۰ هکتاری امسال همه مصوبه‎های آن از جمله مطالعات و ارزیابی زیست محیطی طی شده و ردیف اعتباری نیز به آن اختصاص یافته است.

 

وی گفت: مطالعات فازهای یک و دو شهرسازی این شهرک اکنون در حال انجام است که امید می‎رود در آغاز سال آینده واگذاری اراضی در این منطقه محقق شود.

صفوی افزود: با توجه به ظرفیت شهرستان جم این شهرک صنعتی می‎تواند در زمینه‌های کشاورزی و پشتیبانی صنایع نفت و گاز کمک کننده باشد.

استان بوشهر اکنون پنج واحد متانول با ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فعال دارد و  قرار است ۹ طرح نیز با ظرفیت ۱۳ میلیون تن در سال‎های آینده به بهره‎برداری برسد.

تاکنون ۱۲ شهرک و هشت ناحیه صنعتی در استان بوشهر راه‌اندازی شده‌است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/141025