کد خبر: 140996 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1399 - 08:51
استانداربوشهر: روند کاهشی مبتلایان به کرونا دستاوردی مهم برای نظام است

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و کم خطر شدن برخی از استان‌ها دستاوردی مهم برای نظام جمهوری اسلامی است که باید حفظ شود.

اتحادخبر:  استاندار بوشهر گفت: روند کاهشی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و کم خطر شدن برخی از استان‌ها دستاوردی مهم برای نظام جمهوری اسلامی است که باید حفظ شود.

استانداربوشهر: روند کاهشی مبتلایان به کرونا دستاوردی مهم برای نظام است

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا افزود:  به لطف خداوند و همکاری مردم، کشور در یک شرایط آبرومندانه در زمینه ویروس کرونا قرار گرفته است و برای حفظ این شرایط همه باید احساس تکلیف کنند.

 

وی اضافه کرد: قرار گرفتن در این شرایط و کاهش محسوس بیماری و مرگ ناشی از آن پشت سر گذاشتن این شرایط با کمترین هزینه، سربلندی برای نظام و مردم را به دنبال دارد در همین ارتباط سخنرانان و علمای دینی مردم را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تشویق کنند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در باره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: ویروس کرونا قابل غفلت نیست و کوچک‌ترین عادی انگاری در مورد بیماری ممکن است کشور را با مشکل روبرو کند.

 

گراوند ادامه داد: امروز ویروس کرونا نظام‌های درمان دنیا را درگیر و روزهای تلخی را برای مردم جهان رقم زده‌است و هرچند ایران امروز در شرایط به نسبت خوبی قرار گرفته اما روزهای پیک بیماری را نباید فراموش کرد.

 

استاندار بوشهر گفت: قرار گرفتن این استان در شرایط آبی کرونایی در نتیجه ۹۰ روز محدودیت (از آبان تاکنون) و اجرای برنامه کنترلی و همکاری مردم، اصناف، بازاریان و مدافعان عرصه سلامت است.

 

گراوند ادامه داد: کرونا قابل کنترل است به شرطی که تحت هیچ شرایطی در مورد این ویروس خطرناک دچار اشتباه نشویم و از آن غفلت نکنیم.

وی تاکید کرد: در این مدت بازاریان، اصناف و کسبه با وجود تحمل خسارت‌های زیاد به دلیل تعطیلی‌های پی درپی اما همراهی کردند و امروز استان به این دستاورد مهم رسیده‌است، پس اجازه ندهیم با عادی انگاری در ماه‌های بهمن و اسفند که اوج کسب و کار است مجبور به تعطیلی شویم.  

گراوند اضافه کرد: تعطیلی بازار و کسب و کارها در این شرایط هنر نیست بلکه هنر این است که در کنار این ویروس و شرایط سخت شیوع آن، بازار فعال باشد.

وی با تاکید بر ضرورت کنترل مراسم‌ بویژه ختم از سوی فرمانداران گفت: فرمانداران نظارت جدی بر شیوه برگزاری مراسم‌ داشته باشند و در صورت نیاز دستگاه قضایی نیز در این زمینه ورود کند.

 

استانداربوشهر افزود: ما در برابر جان مردم مسئول هستیم و این ویروس در هیچ شرایطی قابل اغماض و چشم پوشی و غفلت نیست پس باید با متخلفان در هر جایگاهی که باشند باید مطابق قانون برخورد شود.

 

وی ادامه داد: امروز برخی از افراد بدون توجه به شیوع ویروس کرونا اقدام به برگزاری مراسم ختم می‌کنند این درحالی است که باید بدون همکاری و همراهی مردم کاری از دولت برنمی‌آید.

 

استاندار بوشهر تاکید کرد: مردم باید بدانند هرگونه سهل انگاری در این زمینه امکان اینکه تا ۲ هفته آینده دوباره همه چیز تغییر کند، وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در زمان حاضر تنها ۲ شهرستان تنگستان و جم در استان بوشهر زرد هستند انتظار می‌رود فرماندارن این شهرستان‌ها با کمک نیروی انتظامی راه‌های ورودی به این شهرستان‌ها را ببندند و اوضاع را کنترل تا شرایط در این شهرستان‌ها نیز به آبی تغییر کند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: تنها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که می‌توان آمار ابتلا، بستری و مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را کنترل و به صفر رساند.

وی در باره فعالیت مدرسه‌ها گفت: معاونت بهداشتی نظارت کامل را در این زمینه داشته باشند و کاستی‌ها و کمبودها را به آموزش و پرورش اعلام کند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: همچنین محدودیت‌های شبانه تردد در استان بوشهر ادامه دارد و برداشته نشده‌است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: این استان جزو ۶ استانی است که شرایط آبی دارد و به معنای این است که بستری در هر ۱۰۰ هزار نفر یک نفر و یا کمتر است و شیب نمودار بستری هفتگی نیز منفی است.

 

دکتر سعید کشمیری افزود: به جز شهرستان‌های جم و تنگستان مابقی شهرستان‌ها روند نزولی دارند البته با اجرای طرح شهید سلیمانی میزان بیمار یابی بیشتر شده‌است و مبتلایان بیشتری شناسایی و در صورت قرنطینه این کار بسیار مفید و موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: مردم دلخوش به این رنگ آبی کرونایی نباشند و باید همچنان مطابق توصیه‌های انجام شده رعایت پروتکل‌ها را بهتر از قبل داشته باشیم.

کشمیری اظهار کرد: امروز برگزاری برخی مراسم‌های محلی از جمله ختم که منجر به تجمع می‌شود باید پرهیز کرد.

وی ادامه داد: در ۲۰ روز گذشته بیشتر روزها بدون مرگ ناشی از کرونا و یا حداقل یک مورد مرگ داشته‌ایم که در مقایسه با سایر استان‌های کشور ۲ تا ۳ هفته است که در کمترین میزان بروز مرگ در استان‌ها هستیم.

 

کشمیری اضافه کرد: ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اختصاص داده شده که در زمان حاضر۱۰ درصد این تخت‌ها اشغال هستند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۶۰ تا ۷۰ نفر به عنوان بیمار مشکوک بستری و در شبانه روز نیز ۲۰ نفر بستری می‌شوند که از این جمعیت ۶ تا ۷ نفر مثبت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: روند کلی بیماری در زمان حاضر نزولی است ولی برای رسیدن به صفر باید همین روند ادامه داشته و نباید متوقف شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140996