کد خبر: 140992 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 22 دي 1399 - 08:09
مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر:
لزوم توجه به اشتغال معتادان مهارت آموخته بهبود يافته در استان بوشهر

اتحادخبر : مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: 270 مددجوي بهبود یافته در سال جاري زیر نظر مربیان مجرب اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به‌طور رایگان آموزش‌های مهارتی و شغلی را دریافت کرده‌اند.به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهکي در نشست توانمندسازي مددجويان بهبود يافته از...

اتحادخبر : مدير کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: 270 مددجوي بهبود یافته در سال جاري زیر نظر مربیان مجرب اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به‌طور رایگان آموزش‌های مهارتی و شغلی را دریافت کرده‌اند.


به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهکي در نشست توانمندسازي مددجويان بهبود يافته از بند اعتياد با بيان اينکه در سال جاري 20 دوره مهارتي براي اين مددجويان در 15 حرفه مختلف برگزار شده است،اظهار داشت: توجه و ایجاد اشتغال برای افراد ترک اعتیاد کرده در کاهش بازگشت افراد به دام اعتیاد موثر است.




وي با تاکيد بر اينکه آموزش فني و حرفه اي در جهت ايجاد اشتغال براي اين مددجويان نقش مهم ايفا خواهد کرد،افزود: با برنامه ريزي انجام شده با شوراي مواد مخدر استان و مجموعه بهزيستي تا پايان سال جاري بيش از 350 مددجوي رها يافته از بند اعتياد در 25 حرفه مهارتي در سطح استان بوشهر توانمند خواهند شد.
دراهکي با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال یک مقوله مهم برای افرادی است که ترک اعتیاد کرده‌اند، عنوان کرد: این موضوع و بازگشت افراد ترک اعتیاد کرده، به جامعه باید مورد توجه همه از جمله مسؤولان و همچنین جامعه قرار گیرد.


مدير کل آموزش فني و حرفه اي بوشهر با اشاره به اينکه فرصت‌های آموزشی فنی و مهارتی به‌عنوان یک رکن و مرحله اصلی در چرخه بهبودی بیماران اعتیاد به شمار می‌آید، اضافه کرد: برخی از افراد معتاد بهبودیافته استعداد‌های فنی و تخصصی زیادی دارند و اگر کارآفرینی آنها را به کار بگیرد، فعالیتش رونق می‌گیرد، زیرا این افراد تخصص دارند و در این حال کم‌توقع هستند و وظیفه ماست دست این افراد را بگیریم و گامی به‌سوی بهبودی آن‌ها برداریم.


دراهکي با تاکید بر اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی امروز که باید آن را به صورت ویژه مورد توجه قرار داد ، موضوع اعتیاد است، گفت: در حوزه اشتغال، آموزش فني و حرفه اي اقدامات جدیدی را آغاز کرده و این آمادگی وجود دارد که آموزش های بازار محور را برای معتادان بهبود یافته در سطح استان بوشهر اجرایی کنیم.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140992