کد خبر: 140956 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 دي 1399 - 09:41
مدیر کل انتقال خون استان بوشهر؛
اهدای خون باید به صورت مستمر و برنامه ریزی باشد

اتحادخبر-ساناز دانشگر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در حال حاضر به گروه خون Ab+, -O, -A نیازمند هستیم ضمن اینکه اهدای خون باید به صورت مستمر و برنامه ریزی شده باشد. نرگس عبیدی روز یکشنبه در گفتگو با اتحادخبر افزود: نیاز به فرآورده های خونی با توجه به بیمارستان ها، حوادث و بخش زنان و زایمان متغیر است.وی ادامه داد...

اتحادخبر-ساناز دانشگر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: در حال حاضر به گروه خون Ab+, -O, -A نیازمند هستیم ضمن اینکه اهدای خون باید به صورت مستمر و برنامه ریزی شده باشد.  

نرگس عبیدی روز یکشنبه در گفتگو با اتحادخبر افزود: نیاز به فرآورده های خونی با توجه به بیمارستان ها، حوادث و بخش زنان و زایمان متغیر است.

وی ادامه داد: در استان بوشهر 400 بیمار تالاسمی  داریم که به شکل هفتگی یا دو هفته ای یک بار به خون نیاز دارند. بیماران سرطانی و تالاسمی نیاز مستمر به خون و فرآوردهای آن دارند.

نرگس عبیدی اظهار کرد: نیاز به خون همیشگی و عمر فرآورده های خونی کوتاه است و مدت زمان نگهداری  گلبول های قرمز 30 روز و پلاکت 5 روز است.

وی تاکید کرد: اهدای خون باید به صورت مستمر و برنامه ریزی شده انجام گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: خانم ها در طول یک سال سه مرتبه و آقایان چهار مرتبه می توانند خون اهدا کنند.

نرگس عبیدی اضافه کرد: اولویت انتقال خون سلامت فرد اهدا کننده است و فرد باید با اهدای خون حس روحی خوبی داشته باشد.


وی درخصوص نیاز گروه های خونی در استان بوشهر گفت: در حال حاضر به گروه های خونی  Ab+, -O, -A نیاز داریم.

 نرگس عبیدی با اشاره به این نکته که کرونا با اهدای خون منتقل نمی شود افزود: انتقال خون یک مرکز درمانی نیست و همه پروتکل های بهداشتی در اداره انتقال خون رعایت می شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140956