کد خبر: 140946 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 دي 1399 - 09:06
راه روستایی سمعیا به بندرریگ در شهرستان گناوه نیاز به مرمت دارد

اتحادخبر:  راه آسفالته روستایی سمعیا از توابع بخش شبانکاره دشتستان به بندرریگ در شهرستان گناوه، که براثر سیلاب آذر ماه امسال دچار آب بردگی شدید و به مسیری حادثه خیز و خطرناک تبدیل شده‌است نیاز به مرمت و بازسازی سریع دارد.

اتحادخبر:  راه آسفالته روستایی سمعیا از توابع بخش شبانکاره دشتستان به بندرریگ در شهرستان گناوه، که براثر سیلاب آذر ماه امسال دچار آب بردگی شدید و به مسیری حادثه خیز و خطرناک تبدیل شده‌است نیاز به مرمت و بازسازی سریع دارد.

راه روستایی سمعیا به بندرریگ در شهرستان گناوه نیاز به مرمت دارد

 به گزارش ایرنا،  بخشی از این مسیر که بیشتر ساکنان شمالی دشتستان از جمله اهالی بخش شبانکاره و  مناطق جنوبی شهرستان گناوه بویژه بخش بندرریگ در آن تردد می‌کنند، درچندسال اخیر به دلیل روان آب‌های ناشی از طغیان رودخانه‌های فصلی بالادست و قرار گرفتتن در مسیر رودخانه شور، تخریب و از بین رفته است.

در آذر ماه امسال با جاری شدن طغیان رودخانه‌های فصلی، بخش دیگری از این جاده در حوزه دشتستان مجدد دچار آب بردگی و تخریب بیشتر شد که عبور حتی یک وسیله نقلیه به سختی از آن صورت می‌گیرد.

 

این مسیر که فاقد روشنایی و شانه مناسب و عرض کمی دارد طوریکه برای رانندگان بویژه در شب خطرآفرین است و قبل از هرگونه اتفاق ناگواری باید توسط مسئولان مرتبط در شهرستان‌های دشتستان و گناوهد برای بهسازی آن اقدام عاجل صورت گیرد.

 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گناوه گفت: راه روستای سمعیا به بندرریگ بخشی در حوزه شهرستان گناوه و بخشی دیگری مربوط به شهرستان دشتستان است که اکنون مسیر از طرف حوزه دشتستان دچار آب بردگی ناشی از طغیان رودخانه شور در امتداد دره چهارروستایی شده‌است.

 

سیدابوالحسن علوی افزود: مسیری که دچار تخریب شده‌است حدفاصل روستای سمعیا تا پل رودشور است که در حوزه شبانکاره دشتستان قرار دارد.

وی گفت: حدود ۹ کیلومتر از طول این مسیر در حوزه استحفاظی شهرستان گناوه تا روستای کوهک بخش ریگ  قرار دارد و مشکل آب بردگی ندارد و حدود هفت کیلومتر دیگر در حوزه دشتستان است که بیش از یک کیلومتر آن در زمان حاضر آب بردگی و عرض جاده نصف شده‌است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناوه گفت:  مسیر یادشده محل تردد ساکنان روستای سمعیا و شبانکاره در دشتستان و تعدادی از روستاهای بخش ریگ از جمله رودشو، کوهک و جزیرههای است.


وی بیان کرد: با توجه به اینکه مشکل ایجاد شده برای این جاده روستایی در حوزه شهرستان دشتستان است باید برای ترمیم و برطرف کردن آب بردگی مسئولان مربوطه آن منطقه پیگیری و اقدام کنند.

 

بخشدار ریگ شهرستان گناوه گفت: از زمان وقوع سیل در منطقه از راه روستایی کوهک به سمعیا بازدیدهای مکرری صورت گرفته است و بخشی از این محور در حوزه دشتستان دچار آب بردگی و تخریب شده است و در این بخش مشکلی وجود ندارد.

 

محمدحسن بازویی افزود: باتوجه به اینکه مشکل ایجادشده در حوزه این بخش نیست اما برای پیشگیری از حادثه ناگوار ، پیگیری لازم با مسئولان دشتستان در نامه‌نگاری فوری انجام خواهد شد تا هرچه سریع تر نسبت به ترمیم و بازسازی اقدام کنند.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140946