کد خبر: 140944 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 21 دي 1399 - 08:48
هواشناسی بوشهر نسبت به سرمازدگی محصول‏‌های کشاورزی هشدار داد

اتحادخبر:  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز یکشنبه تا روز سه‏‌شنبه هفته جاری با توجه به کاهش محسوس دما، احتمال سرمازدگی و یخ‌زدگی در مزارع و باغ‌‎های کشاورزی این استان وجود دارد. پیام مساعدی افزود: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی از امشب با ورود یک توده هوای به نسبت سرد به استان بوشهر روند کاهش دما در ...

اتحادخبر:  کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز یکشنبه تا روز سه‏‌شنبه هفته جاری با توجه به کاهش محسوس دما، احتمال سرمازدگی و یخ‌زدگی در مزارع و باغ‌‎های کشاورزی این استان وجود دارد.

هواشناسی بوشهر نسبت به سرمازدگی محصول‏‌های کشاورزی هشدار داد

به گزارش ایرنا؛ پیام مساعدی افزود: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی از امشب با ورود یک توده هوای به نسبت سرد به استان بوشهر روند کاهش دما در این استان آغاز می‌شود.

 

وی بیان کرد: پیش بینی می‌شود طی روزهای یکشنبه تا سه شنبه دمای هوا در استان بوشهر به طور میانگین ۴تا ۸ درجه کاهش یابد.

 

مساعدی ادامه داد: انتظار می‌رود کاهش دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه  و در مناطق مرتفع این استان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

 

وی گفت: همچنین در برخی نقاط از شهرستان‌های دشتستان، جم، دشتی ، دیلم و گناوه احتمال دارد دمای سطح خاک به صفر و یا زیر صفر درجه برسد که این وضعیت سبب سرمازدگی و یخ‌زدگی در محصولات و مزارع و باغ‌های کشاورزی خواهد شد.

 

مساعدی اظهار داشت: با توجه به کاهش دما توصیه می‎شود نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها و مرغداری‌ها اقدام و تمهیدهای لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی در برابر سرمازدگی و یخ‌زدگی صورت گیرد.

 

وی یادآور شد: امروز و فردا غبار محلی، گاهی افزایش ابر و وزش ملایم باد و در برخی مناطق نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان بوشهر خواهد بود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140944