کد خبر: 140687 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 14 دي 1399 - 11:48
استاندار فارس اعلام کرد
احداث بیمارستان میانرود سرعت می‌گیرد/ راه‌آهن اقلید- یزد امسال تمام می‌شود

اتحادخبر:  استاندار فارس از پیگیری موضوعاتی نظیر تسریع در احداث بیمارستان 700 تخت خوابی میانرود، تکمیل برج پژوهشی سرطان شیراز تا خط آهن اقلید- یزد، خبر داد.

اتحادخبر:  استاندار فارس از پیگیری موضوعاتی نظیر تسریع در احداث بیمارستان 700 تخت خوابی میانرود، تکمیل برج پژوهشی سرطان شیراز تا خط آهن اقلید- یزد، خبر داد.

احداث بیمارستان میانرود سرعت می‌گیرد/ راه‌آهن اقلید- یزد امسال تمام می‌شود

دکتر عنایت الله رحیمی با اشاره به سفر یک روزه خود به تهران و دیدار با مسئولان ارشد دولت، خاطرنشان کرد که در این جلسات موضوعات متعددی همچون تامین نیروهای مورد نیاز دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها و بخش داری های تازه تاسیس استان و شهرداری ها، توافقات پیرامون سفر رئیس جمهور به استان فارس، پروژهای آزاد راهی و بزرگ راهی استان، پروژه های ریلی و فرودگاهی، تکمیل بیمارستان ها و پروژه های بهداشتی و درمانی پیگیری شده است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری فارس، رحیمی با اشاره به دیدارش با وزیر بهداشت برای پیگیری تکمیل بیمارستانهای در حال احداث، آزمایشگاههای پیشرفته علوم پزشکی شیراز، فسا، جهرم، لارستان و گراش، از موافقت دکتر نمکی برای تسریع در ساخت بیمارستان میانرود شیراز خبر داد.

 

استاندار فارس خاطرنشان کرد: احداث بیمارستان  700 تخت خوابی میان رود در زمینی به مساحت  18 هکتار از دیگر مباحث مطرح شده در دیدار استاندار فارس و وزیر بهداشت بود.

 

رحیمی با اشاره به اینکه اراضی  این بیمارستان واگذار شده است، اضافه کرد: با قول مساعد وزیر ساخت و تکمیل این بیمارستان سرعت بیشتری می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مذاکراتی نیز درباره بیمارستان دوم نماری شیراز با وزیر بهداشت انجام شد که موافقت او برای کمک و همراهی را در پی داشت.

استاندار فارس با اشاره به اینکه پروژه برج پژوهشی سرطان  توسط خیر آغاز شده است، گفت: با توجه به توافقات انجام شده  50 درصد از این پروژه نیز با کمک دولت تکمیل خواهد شد که مقرر شد وزارت بهداشت نیز همراهی های لازم را انجام دهد.

 

رحیمی با بیان اینکه بیمارستان اعصاب و روان شیراز نیز پیشرفت فیزیکی خوبی دارد، از توافق خود با دکتر نمکی برای تزریق اعتبارات به این پروژه خبر داد و خاطرنشان کرد در ارتباط با سایر پروژه های بخش درمان و بهداشت نیز توافقاتی انجام شده است.

 

استاندار فارس یادآور شد که در این سفر دیدار و نشست با وزیر راه و شهرسازی داشت که به گفته او در این دیدار  مباحثی همچون حل مشکل اراضی حریم و محدوده شهر صدرا، بافت های فرسوده ساماندهی و باز آفرینی بافت اطراف شاهچراغ، اراضی مسکن ملی، باقی مانده مسکن مهر، آزاد راه ها و بزرگ راه  ها و راه های روستایی، خطوط ریلی، ترمینال خارجی و فرودگاه های استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.این نشت با حضور مجمع نمایندگان استان انجام شد.

 

وی به دیدار خود با معاون رییس جمهور و رییس سازمان امور استخدامی کشور اشاره کرد و از مذاکره و توافقاتی در ارتباط با آزمون استخدامی و تامین نیرو برای داستگاه های اجرایی و فرمانداری ها و بخشداری های تازه تاسیس وپیگیری حل مشکل نیروهای شهرداریهای استان خبر داد.

 

استاندار فارس با بیان اینکه درباره مسائل استخدامی نیروهای شهرداری نیز گفت و گوهای انجام شد که نیازمند پیگیری های آتی است، به دیدارش با معاون هماهنگی نهاد ریاست جمهوری اشاره و اضافه کرد: سفر سوم رئیس جمهور به استان فارس به دلیل کرونا انجام نشد اما توافقات آن مربوطه قبلا انجام شده بود که دیدار با دکتر احمدی برای پیگیری این اقدامات بود.

 

رحیمی درباره تعهدات دستگاه های متولی از جمله بانکها و بنیاد ها و شرکت ها نیز گفت: مقرر شد این دستگاه ها تعهدات اقتصادی خود را انجام دهند.

او درخصوص دیدار خود با دکتر خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت توسعه زیر ساحت های حمل ونقل کشور افزود: در این دیدار موضوع احداث آزاد راه شیراز بوشهر و تعیین منابع اعتباری از طریق سرمایه گذار بخش خصوصی و همچنین شراکت دولت مذاکراتی انجام و توافقات اولیه انجام شد و مقرر شد مدل مالی جهت اجرای و پروژه شیراز-بوشهر تعریف شود.

به گفته استاندار فارس، اتخاذ تصمیماتی در باره راه آهن شیراز- بوشهر ازدیگر موضوعات مطرح شده در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی بود که مقرر شد با سرعت بخشیدن به این پروژه در هفته اینده قطعات یک و دو مجددا به مناقصه گذاشته واگذار شود تا شاهد از سرگرفته شدن عملیات اجرایی آن باشیم.

 

پروژه راه آهن اقلید یزد امسال تمام می‌شود

 

رحیمی یکی از دستاوردهای این سفر را تسریع در ساخت راه آهن اقلید به یزد و تکمیل آن تا پایان سال دانست و خاطرنشان کرد: این پروژه فاصله شیراز با مشهد را حدود چهار ساعت کاهش خواهد داد.

 

استاندار فارس به موضوع آزاد راه شیراز اصفهان اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار مقرر شد قرارگاه خاتم الوصیا و وزارت دفاع منابع مورد نیاز را که به عنوان سهم الشراکه آنها است تزریق کنندتا پروژه از سرعت بیشتری برخوردار شود.

رحیمی گفت: در ارتباط با آزاد راه لامرد به پارسیان تصمیماتی اتخاد و ایمیدرو متعهد شد قسمتی از هزینه را پرداخت کند و مابقی توسط دولت و بخش خصوصی تامین شود.

 

استاندار فارس اضافه کرد: در ارتباط با پروژه های دیگر آزاد راهی و بزرگراهی دیگر موجود دراستان تفاهم‌هایی انجام شده است.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140687