کد خبر: 140508 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 10 دي 1399 - 11:43
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شیراز:
مشکلات روستاهای الحاقی به شیراز سریع مرتفع نمی‌شود

اتحادخبر:  رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با قبول وجود مشکلات متعدد در روستاها و شهرک‌های الحاقی به کلانشهرهایی نظیر شیراز تاکید کرد که این مشکلات به سادگی رفع نمی‌شود.

اتحادخبر:  رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با قبول وجود مشکلات متعدد در روستاها و شهرک‌های الحاقی به کلانشهرهایی نظیر شیراز تاکید کرد که این مشکلات به سادگی رفع نمی‌شود.

مشکلات روستاهای الحاقی به شیراز سریع مرتفع نمی‌شود

نواب قائدی در آیین افتتاح ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۰ در شهرک گویم، این شهرک را یکی از شهرکهای الحاقی به شهر شیراز برشمرد و افزود: طبیعتا این شهرکها با مشکلاتی مواجه هستند که نباید انتظار داشت به یکباره مرتع شوند، چرا که این مشکلات یک شبه بوجود نیامده‌اند که یک شبه رفع شوند، اما در عین حال همه تلاشمان برآورده کردن انتظارات مردم است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از شورای شیراز، قائدی با بیان اینکه می‌طلبد دیگر دستگاههای خدمات رسان نیز در رفع مشکلات اینگونه شهرکها همکاری و مساعدت داشته باشند، به گود خراسانی گویم اشاره و اضافه کرد: برای رفاه حال مردم و اجابت درخواستهای آنها و رفع نیاز این محدوده از شهرک، عملیات جدول گذاری و زیرسازی بخشی از گود خراسانی بزودی انجام و بخش دیگری از آن در بودجه ۱۴۰۰ دیده خواهد شد تا جمعا حدود ۳.۲کیلومتر از گود خراسانی جدول گذاری و زیرسازی شود.

 

قائدی گفت: تاکنون بیش از ۳ میلیون متر مربع از معابر سطح این کلانشهر در آسفالت شده و در مرحله دوم نهضت آسفالت، بیش از دو میلیون متر مربع از معابر شهر، تحت پوشش روکش آسفالت قرار می‌گیرند.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در خصوص رفع ترافیک محور گویم نیز عنوان کرد: علی‌رغم اینکه طرحی لحاظ شده بود که در آن هم منفعت کسبه و هم رفع ترافیک محور گویم دیده شده بود، اما مجددا در حال بازنگری این طرح و دیگر طرحها هستیم تا با تصمیمی منطقی و مدبرانه گزینه‌ای انتخاب شود که هم شان شهرک گویم و شهروندانش که قدمتی دیرینه دارند حفظ شود و هم مشکل ترافیک این محور مرتفع شود.

قائدی با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در منطقه ۱۰ شهرداری اجرایی شده است در بازدید از بوستان شهرک بازنشستگان ارتش گفت: با روند اجرایی خوبی که این بوستان ۱۰ هزار متر مربعی طی می‌کند، این امید را داریم که در دهه مبارک فجر افتتاح و تقدیم شهروندان این شهرک شود.

او همچنین بوستان 3.5 هکتاری دلتای نهراعظم را دیگر پارک قابل افتتاح شهرداری منطقه ۱۰ برشمرد و افزود: به زودی فاز دوم این پارک نیز به مساحت ۷ هکتار کلنگ زنی و اجرایی می‌شود.

 

قائدی با بیان اینکه علاوه بر فعالیتهای عمرانی چون لوله گذاری آبهای سطحی، پیاده روسازی، کانیوگذاری و جدول گذاری، زیرسازی و روکش آسفالت، تعدادی دیگری پارک محله‌ای در منطقه ۱۰ شهرداری در دست اجرا هستند، گفت: پارکهای محله ای شهرکهایی نظیر آرین، بزین، استقلال، گلستان، حافظ و ... از جمله پروژه‌هایی هستد که در راستای ارتقای سرانه فراغتی و تفریحی شهروندان این شهرکها در حال اجراست.

نوذر امامی، دیگر عضو شورا و رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر نیز  گفت:  باید فرصت خدمت به مردم را مغتنم شمرد و از فرصت پیش آمده به بهترین نحو استفاده کرد تا هم رضایت خداوند و هم رضایت شهروندان فراهم شود.

 

او به شرایط سخت اقتصادی و وضعیت کرونایی این روزهای کشور اشاره کرد و افزود: علی‌رغم تمام این مشکلات، شهرداری شیراز و شورای اسلامی شهر در ارائه خدمات به شهر و شهروندان، موفق عمل کرده‌اند.

 

امامی اضافه کرد: ۳ هزار میلیارد پروژه عمرانی در حال اجرا در جای جای نقاط شهر، کاملا گواه این مطلب است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرداری منطقه ۱۰، افزود: در این منطقه بیش از ۱۹۷ میلیارد تومان پروژه عمرانی در دست اجراست.

 

امامی به مشکل ترافیک محور گویم نیز اشاره و اظهار کرد: این مشکل برای تمام شهر است و در تلاش هستیم پروژه‌ای در این محور اجرا شود که ضمن رفع گره ترافیکی،رضایت، مصلحت و منفعت مردم نیز به خوبی در آن دیده شود.

شهردار منطقه ۱۰ نیز با بیان اینکه پروژه‌های خوب و اثرگذاری در شهرک گویم در حال اجرا است، افزود: به جرات می‌توان گفت یکی از محدود سالهایی است که پروژه‌های مختلف و متعددی در این شهرک اجرا می‌شود.

مهران بهرامی نژاد، یکی از مشکلات شهرک گویم را آبگرفتگی معابر این شهرک عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل حدود ۱۴ میلیارد تومان لوله گذاری آبهای سطحی در این شهرک انجام شده است.

 

او افزود: علاوه بر اجرای لوله گذاری، در بالادست این لوله گذاری نیز طرح آبخیزداری با احداث حوضچه‌های آرامش اجرا خواهد شد تا مشکلات آبگرفتگی شهرک مرتفع شود.

 

شهردار منطقه ۱۰ شیراز، پیاده راه سلامت گویم را نیز یکی از پروژه‌های شاخص در حال اجرا در این شهرک عنوان کرد و ادامه داد: فاز اول این پروژه به اتمام رسیده و عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز به زودی آغاز می شود تا با اتمام آن، زمینه رفاه و اوقات فراغت شهروندان بیش از پیش فراهم شود.

بهرامی‌نژاد با بیان اینکه پروژه‌های متعدد و مختلفی در سطح منطقه در حال اجرا است، ابراز امیدواری کرد با بهره بهرداری از این پروژه ها، شمالغرب شیراز دستخوش تغییرات و تحول شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/140508