امروز: سه شنبه 04 ارديبهشت 1403
    طراحی سایت
تاريخ انتشار: 04 دي 1399 - 09:30
مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر در گفتگو با اتحاد جنوب و اتحاد خبر:

اتحادخبر: مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر دوشنبه شب گذشته در قالب نشستی مجازی با اعضای گروه اتحاد جنوب به سئوالات تعدادی از شهروندان پاسخ داد. عبدالله شیرکوند در این گفتگو از تعداد 330 هزار بیمه شده اصلی و 2300 مقرری بگیر بیکاری در استان بوشهر خبر داد. وی همچنین ابعاد و خدماتی که در طرح 3070 ارایه می شود را تشریح کرد...

اتحادخبر: مدیر کل تامین اجتماعی استان بوشهر دوشنبه شب گذشته در قالب نشستی مجازی با اعضای گروه اتحاد جنوب به سئوالات تعدادی از شهروندان پاسخ داد.

 

عبدالله شیرکوند در این گفتگو اعلام نمود که بر اساس آخرین آمار موجود تعداد 330  هزار بیمه شده اصلی در استان بوشهر و در منطقه دشتستان در شعبه برازجان 26 هزار و 412 نفر و در شعبه شبانکاره نیز 3 هزار و 565 بیمه شده اصلی را تحت پوشش داریم، مرکز crm   (ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی) با شماره گیری 1420 پاسخگوی کلیه سوالات بیمه شدگان می باشد، سامانه  ep.tamin.ir   برای  ارائه نسخه الکترونیکی تدوین گردیده و همه جامعه پزشکی از جمله پزشکان، داروخانه ها و آزمایشگاه ها درخواست می شود در سامانه مذکور ثبت نام نمایند،  استان بوشهر رتبه چهارم  کشور در نسخه الکترونیک، پزشکانی که دارای امضای الکترونیک باشند 95 درصد دستمزدشان تا ساعت 24 همان روز به حسابشان واریز می شود، هدف سازمان تامین اجتماعی کم کردن حضور فیزیکی مخاطبین سازمانی در شعب تابعه است، طرح بزرگ 3070 برای اولین بار در حال انجام است که با ارائه 30 خدمت غیرحضوری تا پایان بهمن ماه  به میزان 70 میلیون مراجعه را  در شعب سازمان کاهش خواهد داد. اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران  پس از 15 سال توسط جناب آقای دکتر سالاری مدیرعامل سازمان و باهمکاری دولت اجرایی شد، درحال حاضر تعداد مقرری بگیران بیکاری استان  2300 نفر می باشد، ایشان همچنین به برنامه های  ارزنده دکتر سالاری مدیرعامل سازمان در تامین اجتماعی  پرداختند که توجه  شما عزیزان را به ماحصل این گفتگو دعوت می نماییم.





- جناب آقای شیرکوند لطفا جمعیت بیمه شدگان استان و شهرستان دشتستان را ذکر کرده و بفرمائید چند اداره و شعبه اقماری تامین اجتماعی در دشتستان فعال هستند؟

- با سلام و تشکر از وقتی که در اختیار بنده قرار داده شد؛ بر اساس آخرین آماری که در استان داریم تعداد ۳۳۰ هزار بیمه شده اصلی و نزدیک به ۳۱ هزار نفر مستمری بگیر و بازنشسته در سطح استان داریم که با در نظر گرفتن افراد تبعی قریب به ۹۷۸ هزار نفر را در استان تحت پوشش  داریم . همچنین  در منطقه دشتستان ما دو شعبه اصلی داریم که در  برازجان و شبانکاره مستقر است که در شعبه برازجان تعداد ۲۶ هزار و ۴۱۲ نفر بیمه شده اصلی  وتعداد ۷ هزار و ۵۸۳ نفر  بازنشسته و‌مستمری بگیر داریم که با در نظر گرفتن افراد تبعی حدود ۹۰ هزار نفر را در برازجان تحت پوشش داریم و در شعبه شبانکاره نیز ۳ هزار و ۵۶۵ نفر بیمه شده اصلی و یک هزار و ۶۸۵ نفر مستمری بگیر که با در نظر گرفتن افراد تبعی نزدیک به ۱۳ هزار نفررا در منطقه شبانکاره تحت پوشش داریم.  همچنین در این منطقه به دلیل گستردگی و وسعتی که منطقه دشتستان دارد و به جهت ارایه خدمت بهتر و مفید به همه عزیزان منطقه دشتستان ما شش شعبه اقماری در مناطق مختلف از جمله آبپخش، وحدتیه، سعدآباد، دالکی، تنگ ارم و کلمه  داریم که فعال هستند. همچنین یک واحد کارگزاری رسمی تامین اجتماعی نیز در شهر برازجان فعال بوده که درحال  ارائه خدمت به مخاطبین سازمانی است.


- خدمات رفاهی به بیمه شدگان تامین اجتماعی چگونه است؟ آیا فقط بحث درمان را شامل می شود؟

- ما در سازمان تامین اجتماعی ۱۸ نوع خدمت به بیمه شدگان ارائه می نمائیم که خدمات درمانی یکی از خدمات سازمان است. حوادث، بیماری ها ، بارداری، غرامت دستمزد ایام بیماری، از کارافتادگی کلی و جزیی، غرامت نقص مقطوع، بازنشستگی، فوت، کمک هزینه ازدواج، بیکاری، کمک وسایل پزشکی (اروتز و پروتز)  از جمله خدماتی است که سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان خود ارائه می دهد.


- متاسفانه بخش اعظمی از بیمه شدگان از خدمات ارزنده تامین اجتماعی آگاهی کافی ندارند. علت عدم اطلاع رسانی مناسب چیست؟

- در خصوص اطلاع رسانی و آشنایی مردم با قوانین و مقررات و خدمات تامین اجتماعی؛ بخشی از  آن به خود مردم عزیز برمی گردد. درحال حاضر دنیا دنیای دیجیتال است. سایت سازمان تامین اجتماعی با نام tamin.ir  راهنمای خوبی برای عموم مردم خواهد بود. با مراجعه به این سایت می توان با قوانین ومقررات  سازمان تامین اجتماعی آشنا شد. ضمن اینکه کتاب قوانین ومقررات تامین اجتماعی در اینترنت هم وجود داشته وابل دسترسی ودانلود  است. همچنین بخشنامه های سازمان نیز در این سایت قابل دسترسی است. با مراجعه به سامانه فوق و مطالعه قوانین و مقررات سازمان قطعاً آشنایی مخاطبین با خدمات سازمان بوجود خواهد آمد. مرکز crm  (ارتباطات مردمی سازمان) نیز پاسخگوی کلیه سئوالات مخاطبین سازمانی خواهد بود که به منظور دسترسی می بایست با شماره گیری ۱۴۲۰ نسبت به طرح سئوال و دریافت پاسخ های لازم خود را اقدام نمایند.

میز خدمت های مستقر در محل شعب سازمان تامین اجتماعی نیز پاسخگوی سئوالات عزیزان خواهد بود منتهی در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا  از کلیه عزیزان تقاضا مندیم از مراجعه حضوری به شعب تابعه خودداری و از طریق سایت سازمان و مرکز crm از قوانین و مقررات مطلع شوند.



- دفترچه های بیمه درمانی چه زمانی حذف می شوند و بعد از آن خدمات دهی به بیمه شدگان در مطب پزشکان و داروخانه ها چگونه خواهد بود؟

- همانطور که جناب آقای دکتر سالاری مدیرعامل سازمان  نیز در مصاحبه های مختلف  اعلام نمودند که  دفترچه های بیمه درمانی حذف و نسخه الکترونیک جایگزین این موضوع خواهد شد. در مرحله اول و با شیوع ویروس کرونا و به جهت کاهش مراجعات به شعب و کارگزاریها از ابتدای سال جاری تمدید  اعتبار دفترچه های درمانی حذف و روش استحقاق درمان جایگزین آن شد که با شش روش و در هر ساعتی از شبانه روز هر فرد می تواند استحقاق درمان خود را احراز نماید. در خصوص دفترچه های کاغذی نیز اعلام می نمایم که  تقریبا  یک ماهی است که نسخه الکترونیک در سطح کشور راه اندازی شده است.

بدین منظور سامانه ای با نام ep.tamin.ir طراحی شده است. جامعه پزشکی عزیز از جمله پزشکان، داروخانه ها و آزمایشگاه ها و...  به منظور ارائه خدمت درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی و استفاده از نسخه الکترونیک می بایست  در این سامانه ثبت نام نموده  و با سازمان تامین اجتماعی به صورت غیر حضوری  قرارداد منعقد نموده و دارای امضا الکترونیکی شوند. هر یک از پزشکان عزیز با ثبت کد ملی بیمار و احراز استحقاق درمان بیمه شده بصورت الکترونیکی نسبت به تنظیم نسخه دارویی اقدام نماید. داروخانه های و آزمایشگاهها نیز با  مراجعه به این سامانه و درج کد ملی بیمار می توانند نسخه تنظیمی جهت بیمار را مشاهده و نسبت به تحویل دارو  ارائه خدمت نمایند. بر اساس آمار مدیریت درمان استان در حال حاضر تعداد ۵۱۰ پزشک در استان بوشهر در این سیستم ثبت نام کرده اند. در طی جلسه منعقده با خانم دکتر  نویدی فرد مدیریت درمان استان اشاره داشتند  که استان بوشهر  در این خصوص دارای رتبه چهارم را در سطح کشور می باشد. لهذا لازم است اطلاع رسانی بیشتری در این خصوص از سوی رسانه های استان انجام تا انشاالله استقبال بیشتری از این طرح بعمل آید.

به منظور ایجاد انگیزه در پزشکان و بر اساس تصمیمات متخذه از سوی سازمان، پزشکانی که نسبت به ارائه خدمات درمانی در قالب نسخه الکترونیک با  امضای دیجیتال اقدام نمایند  ۹۵ درصد مبلغ دستمزدشان تا ساعت ۲۴ همان روز به حسابشان واریز می شود. این انگیزه خوبی است. اگر خاطرتان باشد در برخی از سالها  این پرداختهای تا 18 ماه هم به تعویق افتاده بود. قطعاً موفقیت این طرح بستگی به استقبال جامعه پزشکی و شما مردم عزیز و مخاطبین  محترم سازمانی  دارد.




- علیرغم خدمات جدید الکترونیکی در حوزه تامین اجتماعی اما گاها برای جمع آوری سابقه و دیگر خدمات هنوز می‌بایست مراجعه حضوری داشته باشیم. اقدامات سازمان برای حل این معضل چیست؟

- برای  مشاهده سوابق، بیمه شدگان عزیز می بایست به سامانه es.tamin.ir   مراجعه نموده ویا از اپلیکیشن my tamin  استفاده نمایند. در هر لحظه از شبانه روز این سوابق قابل مشاهده است.

به هنگام  بازنشستگی به جهت اینکه برخی از اسامی افراد دارای پیشوند و یا پسوند بوده و یا دو اسمه هستند، اسامی مشابه داریم. به جهت اینکه سوابق یک فرد به صورت کامل و جامع ودقیق استخراج شود معمولا از شعبی که ایشان در آن شعبه دارای سابقه پرداخت حق بیمه بوده  به صورت مکانیزه استعلام شده و ظرف ۴۸ ساعت سوابق بیمه شده از هر  شعبه ای که باشد اعلام خواهد شد. بعضاً به دلایلی که ارائه گردید ممکن است در سوابق  فردی مشکلاتی وجود داشته باشد که این عزیزان می توانند در همین سامانه درخواست رسیدگی وبررسی سابقه را ثبت نموده تا بررسی لازم صورت گیرد.  از همه بیمه شدگان عزیز درخواست داریم که نسبت به بررسی سوابق خود درحال حاضر اقدام نموده و چنانچه ایرادی مشاهده می نمایند از  الان پیگیر اصلاح سوابق خود باشند که در زمان بازنشستگی به مشکل نخورند.


- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی چندی پیش اعلام کرد بیش از ۷۰ خدمت در سازمان غیرحضوری ارائه می شود. لطفا در این رابطه توضیح بفرمائید.

- در خصوص ارائه خدمات غیرحضوری؛ از ابتدای حضور جناب آقای دکتر سالاری بعنوان مدیرعامل سازمان، یکی از سیاست های ایشان توسعه خدمات الکترونیکی در سازمان بوده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا  در اجرایی شدن این طرح نیز تسریع گردیده است.

هدف سازمان تامین اجتماعی این است که ما با ارائه خدمات غیرحضوری، حضور فیزیکی مردم و بیمه شدگان عزیز را به شعب کاهش دهیم.  یک سری از خدمات سازمان در سامانه مذکور   به صورت غیر حضوری انجام می پذیرفت. از یکماه پیش  طرحی با نام ۳۰۷۰  ارائه گردید که هدف از اجرای این طرح این است که  ۳۰  خدمت سازمان تامین اجتماعی تا پایان بهمن ماه سال جاری بصورت غیرحضوری ارائه گردیده و درمقابل ۷۰ میلیون مراجعه را به شعب سازمان کاهش خواهد داد.‌ ما در طول یک سال ۹۶ میلیون مراجعه به سازمان تامین اجتماعی داریم. با الکترونیکی شدن خدمات  سازمان خصوصا این ۳۰ خدمتی که در دستور کار سازمان  قرار دارد  70 میلیون مراجعه حضوری کاهش خواهد یافت. درحال حاضر که در هفته هفتم قرار داریم 17 خدمت سازمان غیر حضوری گردیده است و در روز دوشنبه هر هفته که  دوشنبه های دیجیتالی نام گرفته؛ یک یا چند تا از خدمات سازمان به صورت غیر حضوری رونمایی می شود که لازم است عزیزان با ثبت نام در این سامانه ازخدمات غیرحضوری بهره مند شوند. ضمناً  مخاطبین سازمانی عزیز چنانچه ایراداتی را نیز مشاهده نمودن ویا برای بهینه سازی این سامانه پیشنهاداتی داشته باشند می توانند سریعا آنرا به این اداره کل منعکس نموده تا اقدامات بایسته انجام پذیرد.

تمام سعی و تلاش مسئولان و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی این است که این خدمات طراحی شده بدون اشکال و ایراد به مردم عزیز در سامانه خدمات غیرحضوری ارائه گردد.


- مردم دشتستان از عملکرد برخی شعب اقماری تامین اجتماعی گلایه دارند. آیا امکان ارتقای آنها در بخش های مختلف شهرستان جهت خدمت دهی بهتر به بیمه شدگان وجود دارد؟

- درحال حاضر بیشترین خدمت شعبه اقماری صدور دفترچه های درمانی است. تمدید اعتبار دفترچه نیز همانطور که به عرض رسید  به صورت الکترونیکی شده است و مراجعه حضوری ندارد. طبق بررسی های آماری انجام شده از عملکرد  شعب اقماری در منطقه دشتستان، اتفاقا در برخی از شعب اقماری  استقبال بخوبی انجام نمی شود و ما  از این موضوع گلایه داریم که وقتی که مثلا در منطقه آبپخش چهار روز شعبه اقماری ما فعال است در خصوص صدور دفترچه عملکرد خوبی مشاهده نمی شود. با توجه به اینکه  صدور دفترچه درمانی نیز در حال حذف شدن بوده و نسخه الکترونیک جایگزین شده  است، عملا  وجود شعب اقماری نیز کم رنگ خواهد شد. اما در هر حال ما نهایت سعی و تلاشمان را داریم که در واقع شعب اقماری ما  خدمات را طوری انجام دهند که مورد رضایتمندی مردم باشد.‌ اگر چنانچه در خصوص شعب اقماری گلایه ای وجود داشته باشد حتما برای ما ارسال و یا  پیامک کنید تا نسبت به پیگیری موضوع اقدام نمائیم.


- افزایش حق بیمه کارگران، رانندگان و غیره در سالجاری باعث ناخشنودی این اقشار شده است. آیا ساز و کاری برای کاهش آن اندیشیده شده یا خیر؟

- در این خصوص نکته قابل توجه این است که نرخ حق بیمه ثابت است. طبیعی است در پی افزایش سالانه دستمزد، مبلغ حق بیمه هم افزایش پیدا کند. دستمزدی که سالانه توسط شورای عالی کار تصویب  و به سازمان تامین اجتماعی نیز ابلاغ می شود مبنای محاسبه حق بیمه قرار می گیرد و چون دستمزد افزایش پیدا می کند، بنابراین حق بیمه نیز افزایش خواهد یافت و در واقع این سازمان تامین اجتماعی نیست که حق بیمه را گران می کند. اینکه مبلغ آن افزایش پیدا می کند در اختیار سازمان تامین اجتماعی نیست. سازمان تامین اجتماعی مکلف است به اجرای تصمیمات و مصوبات شورای عالی کار  می باشد. در شورای عالی کار نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت حضور دارند. آن ها راجع به افزایش دستمزد تصمیم گیری نموده و ابلاغ می نمایند.  این درحالی است که تعهدات و خدمات کوتاه مدت وبلند مدت سازمان نیز متاثر از افزایش دستمزد هاست.


 - چند ماهی است بیمه کردن کشاورزان توسط سازمان قطع شده  چه تدابیری برای این قشر زحمتکش در نظر گرفته اید؟

- همانطور که قبلا توضیح داده شد فعالیت های دارای معافیت سهم کارفرما تا میزان 5 نفر کارگر موضوع مصوبه مورخ اسفند ماه 61  مجلس محترم شورای اسلامی کماکان از حمایت و معافیت مربوطه سهم کارفرمایی استفاده می نمایند. باتوجه به دستور العمل صادره از سوی سازمان تامین اجتماعی صرفا کارگاههای جدید التاسیس بدلیل عدم تامین منابع مالی  مورد نظر نمی توانند از مصوبه مذکور استفاده نمایند. در این خصوص چنانچه عزیزی  دارای مشکل و یا ابهامی بود میتوانند به شعبه مربوطه و یا این اداره کل مراجعه نموده تا بررسی لازم صورت گیرد.


- برخی مستمری بگیران تامین اجتماعی از میزان افزایش حقوق خود در سال جاری گلایه داشته و معتقدند نسبت به مستمری بگیران دولتی میزان افزایش حقوق آنها کمتر بوده است. در این رابطه توضیح بفرمائید

- در واقع جای تقدیر و تشکر از آقای دکتر سالاری مدیرعامل محترم سازمان و همچنین دکتر شریعتمداری وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد که  بعد از ۱۵ سال طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا نمودند که این موضوع  با نشستهای  تعاملی با دولت مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب سهام چند شرکت به تامین اجتماعی واگذار شد و سازمان تامین اجتماعی نیز بعد از ۱۵ سال  طرح متناسب سازی را اجرایی نمود. این طرح موجب افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران گردید. لازم به ذکر است که مبلغ حقوق بازنشستگی متاثر از دو عامل است.‌ میزان سابقه پرداخت حق بیمه  و مبلغ دستمزدی که بر اساس آن حق بیمه به سازمان پرداخت شده  است.  چه بسا افرادی هستند که  با 35 سال سابقه و یا 25 ویا 10 سال  بازنشسته شده اند و یا اینکه فردی با حداکثر دستمزد به سازمان حق بیمه پرداخت کرده است و فردی دیگر با حداقل دستمزد حق بیمه پرداخت نموده، قطعاً این دو عامل در برقراری مبلغ مستمری تاثیرگذار است. کسی که ۳۵ سال سابقه بیمه دارد و با سقف حق بیمه داده است حقوق او باید بالاتر از فردی باشد که با حداقل دستمزد حق بیمه برای او ارسال شده است. این طرح متناسب سازی که اجرا شد نیز متاثر از همین دو عامل بود. باعنایت به موارد پیش گفته و اجرایی شدن این طرح ، حقوق افرادی که حداقل بگیر بودند میزان درصد افزایش آن بیشتر بوده است. این طرح با نشست های متعدد کارشناسی  با رئیس و اعضای کانون بازنشستگی کشور  و نظر خواهی از آنان اجرایی شده است.


- احتساب خدمت دوره ضرورت به عنوان سابقه بیمه چگونه است و افراد باید چه مبلغی بپردازند تا خدمت سربازی آنها جزو سوابق بیمه ای آنان محسوب شود؟

- احتساب سوابق دوره سربازی بدین شکل است که ابتدا شخص می بایست نسبت به ثبت  درخواست درسامانه es.tamin.ir   اقدام  نماید. یکی از شرایط این است که فرد متقاضی می بایست ارتباط بیمه ای با سازمان تامین اجتماعی داشته باشد. مبلغ آن میانگین ۲۴ ماه حقوق قبل از درخواست ضربدر ۷ درصد (سهم بیمه شده)  و ضربدر میزان ماه های خدمت سربازی می باشد. این مبلغ سهم بیمه شده  است. و مبلغ ۲۰ درصد را نیز دولت پرداخت خواهد نمود. پس از پرداخت حق بیمه مربوطه مراتب در سوابق بیمه ای فرد محسوب خواهد شد.  البته  مبلغ حق بیمه محاسبه شده در ۱۲ ماه قابل تقسیط است.


- نقش سازمان تامین اجتماعی در شورای عالی کار و شورای حقوق و دستمزد چیست؟

- شورای عالی کار اعضای آن شامل نمایندگان کارفرمایان، کارگران و دولت  می باشد (نماینده دولت وزیر محترم تعاون،کار و رفاه می باشد) که هر سال  در اسفند ماه با برگزاری جلسات متعدد کارشناسی در خصوص میزان افزایش دستمزد سالانه تصمیم گیری می نمایند.




- در دوران کرونایی چند نفر از استان بوشهر شامل بیمه بیکاری شدند؟

- در حوزه بیمه بیکاری نکته قابل توجه این است که برخی از افرادی  که بدلیل شیوع ویروس کرونا کارگاه آنها  تعطیل شده باشد برابر ضوابط و مقررات از بیمه بیکاری استفاده خواهند نمود. سازمان تامین اجتماعی نیز طبق قانون نسبت به  پرداخت مقرری بیکاری اقدام می نماید.  بر اساس آخرین آماری که ما داریم تعداد  ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در حال حاضر در استان بوشهر از مقرری بیکاری استفاده می نمایند. که به نسبت سایر استان ها آمار بسیار خوبی است.  بخشی از افراد  که  بیمه شده تامین اجتماعی نبودند، می بایست در  سامانه ای که اداره تعاون ، کارورفاه اجتماعی  اعلام کرده بود  ثبت نام می کردند که پس از بررسی های لازم توسط اداره مذکور و تامین بودجه لازم از سوی دولت مقرری بیکاری به حساب این عزیزان واریز می شود.


- در دوران کرونا سازمان تامین اجتماعی چه کمک ها و خدماتی برای قشر بیمه شدگان در نظر گرفته است؟

- در دوران کرونا سازمان تامین اجتماعی تمهیدات مختلفی در نظر گرفته است. برخی از کارفرمایان عزیز با شیوع ویروس کرونا کارگاهشان تعطیل و یا به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

موضوع امهال حق بیمه برای 13 گروه صنفی بشدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده اند برای ماههای  اسفند 98 و فروردین و اردیبهشت 99

 موضوع امهال حق بیمه سهم کارفرمایی برای کارگاه های حوزه گردشگری  از مهر لغایت اسفند 99 که مبلغ ۲۰ درصد حق بیمه  سهم کارفرمایی را تا پایان سال پرداخت ننموده و صرفاً مبلغ ۱۰ درصد را پرداخت می نمایند و مابه التفاوت حق بیمه را تا پایان اردیبهشت 1400 تعیین تکلیف نمایند.

امهال حق بیمه 20 درصد سهم کارفرمایی ماههای آذر و دی ماه 99 برای فعالیتهای 12 گانه اعلام شده از سوی سازمان و تعیین تکلیف مابه التفاوت حق بیمه تا پایان اسفند 99

به تعویق افتادن جلسات هیاتهای تشخیص مطالبات، کمیسیون های پزشکی و شوراهای پزشکی در برخی از دوره ها

عدم انجام معاینات پزشکی در بدو بیمه پردازی برای متقاضیان ادامه بیمه با ماهیت غیر اجباری ، رانندگان و کارگران ساختمانی در برخی از دوره ها

پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری به بیمه شدگانی که بعلت بیماری کرونا دارای استراحت پزشکی هستند بصورت غیر حضوری

عدم انجام بازرسی های کارگاهی و موارد مرتبط با بیمه شدگان در برخی از دوره ها طبق دستور

عدم برگزاری جلسات کمیته های احتساب سوابق بیمه شدگان در برخی از دوره ها

تعویق معرفی بیمه شدگان به مراجع پزشکی (پزشک معتمد ، شورا وکمیسیون پزشکی) جهت بررسی استراحت پزشکی در برخی دوره ها

ثبت درخواست بیمه بیکاری و طرح در کمیته های دو نفره و صدور احکام مقرری بیمه بیکاری با ورود بیمه شده به سامانه جامع روابط کار بصورت کاملا غیرحضوری انجام می پذیرد.

 

- به پایان گفتگو رسیدیم جناب شیرکوند اگر موضوعی است که در سئوالات اشاره نشده است بفرمایید.

- از شما و همه عزیزان سپاسگزارم و از آقای صابری ممنونم که با راه اندازی این گروه و برنامه و سئوالاتی که از مدیران استانی می کنند برای مردم راهنما هستند و به نوعی اطلاع رسانی است اقدام بسیار خوب و شایسته ای است که قابل تقدیر است. در اینجا جا دارد به برخی از اقداماتی را که سازمان تامین اجتماعی معمول داشته اشاره نمایم :


بحث  توسعه خدمات الکترونیک سازمان یک کار قابل تقدیراست. طرح ۳۰۷۰ یک کار عظیم و گسترده ای بوده که در حال انجام است و موفقیت این  طرح قطعاً نیاز به حمایت شما عزیزان دارد  با انجام و اجرای این طرح تا پایان بهمن ماه امسال ۷۰ میلیون مراجعه به شعب کاهش خواهد یافت.

اقدام قابل تقدیر آقای دکتر سالاری مدیرعامل محترم سازمان تامین اجتماعی  پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی و غیر دانشگاهی  بود. مطالبات مراکز درمانی  بعضاً تا ۱۸ ماه عقب افتاده بود با برنامه ریزی و دستور ویژه آقای دکتر سالاری  پرداخت  مطالبات دانشگاهی به روز شده است یعنی هیچ مرکز درمانی وجود ندارد که از سازمان تامین اجتماعی طلب معوقه داشته باشد.

حذف تمدید اعتبار دفترچه های درمانی و جایگزینی روش استحقاق درمان از تصمیمات مهم سازمانی بوده است که موجب کاهش شدید مراجعات حضوری به شعب تابعه وکارگزاریها وشعب اقماری گردیده است.

بحث اجرایی شدن طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان پس از 15 سال کار مهم و ویژه ای  بود که موجب افزایش حقوق مستمری بگیران خصوصاً در این شرایط خاص گردید.

برگزاری آزمون مدیران آینده در سازمان تامین اجتماعی که موجب شایسته سالاری و انتخاب مدیران شایسته خواهد بود. این آزمون در دو مرحله انجام پذیرفته و مورد استقبال همکاران سازمانی نیز قرار گرفته است. این موضوع از اقدامات شایسته است که برای انتصاب همکاران در سمت های مدیریتی مد نظر خواهد بود.

تنقیح و خلاصه سازی بخشنامه ها از ۲ هزار بخشنامه به ۶۰ بخشنامه نیز کار بسیار خوبی بود که موجب شفاف سازی امور می گردد،  اخذ نظر از تشکل های کارفرمایی یا کارگری مرتبط با این بخشنامه ها  در افزایش  شفاف سازی آنها تاثیر گزار خواهد بود.

 در نظر گرفتن تسهیلات ویژه برای کارفرمایان و بیمه شدگان در دوران شیوع ویروس کرونا.


انشالله بتوانیم با کمک هم در مسیر موفقیت سازمان تامین اجتماعی با مدیریت برادر ارجمندمان جناب آقای دکتر سالاری که از همشهریان دشتستانی نیز می باشد گام برداریم. انشالله با حمایت و استقبالی که از خدمات غیرحضوری می نمایید و اطلاع رسانی های لازم  این طرح به سرانجام خوبی  رسیده و موجبات افزایش رضایت مندی مخاطبین سازمان فراهم گردد.

درپایان خاطر نشان می سازد  در روزهای دوشنبه هر هفته دیدارهای مردمی در استان داریم. هر عزیزی که مشکلی دارد می تواند روزهای دوشنبه مراجعه نماید.


گفتگو: مهراب شاد

پیاده کردن و تنظیم: ساناز دانشگر



کانال تلگرام اتحادخبر


نظرات کاربران
ارسال نظر

نام:

ايميل:

وب سايت:

نظر شما:

تازه ترین خبرها

  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • سرنوشت باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی
  • بازنده جنگ سخت را برنده جنگ نرم نکنید
  • پهلوگیری بارج ۲ هزارتنی در بندر دیلم / ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر 2 برابر شد
  • اتمام ساخت قطعات پل دسترسی مجتمع بندری نگین/ فاز نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره برداری/تاکید مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بر لزوم شتاب بخشی به پروژه ها
  • دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند
  • از دست اندركاران معاینات ادواری كاركنان پتروشیمی پردیس تقدیر شد
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/04
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/03
  • نیروگاه اتمی بوشهر چقدر برق تولید می‌کند؟
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه ٣۵٠٠ واحدی سازمان انرژی اتمی
  • عناوین روزنامه‌های ورزشی امروز1403/02/03
  • عناوین روزنامه‌های امروز1403/02/04
  • بیماریابی در بوشهر افزایش یافت/ تقویت مراکز مراقبت سلامت در استان
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • مرکز جامع سلامت شهر کلمه به زودی افتتاح می شود/ 80 درصد فضاهای فیزیکی بهداشت و درمان دشتستان نوسازی شده است
  • تفاوت استراتژی فروش در پردیس/ ثبت ۶ ركورد در تولید و صادرات
  • تقابل ادبی فرماندار دشتستان با هاروکی موراکامی از ژاپن !
  • توزیع تعداد ۵۰ عدد کلاه ایمنی از طرف شهرداری بین موتورسیکلت سواران شهر وحدتیه
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب
  • نقدی بر مجموعه داستان " خین‌جوشون " اثر مختار فیاض
  • مطالبات فعالان محیط زیست از مردم و مسئولان/ آفت محیط زیست زباله های پلاستیکی است/ مسئولان بیشتر از گرفتن عکس پای کار باشند
  • ۱۲ کشور امن در صورت شروع جنگ جهانی سوم (+عکس)
  • جاده مرگ شهر وحدتیه را دريابيد،مسئولان برحذر باشند
  • روز سعدی و نکته‌ای نغز از گلستانش
  • گشت و گذار دختران جوان در تهران 100 سال قبل (+عکس)
  • تجلیل از دو تیرانداز پرتلاش و موفق دشتستان
  • شگفت‌انگیزترین «دوربین‌های جاسوسی» تاریخ؛ از پاکت سیگار تا رادیو! (+عکس)
  • آغاز عملیات اجرای خیابان ۲۴ متری در ورودی شهر از سمت برازجان،خیابان ۲۲ متری غرب آرامستان و خیابان در غرب جاده اصلی
  • قتل 2 جوان برازجانی در خودروشان/ دستگیری قاتل در استان همجوار
  • یکی از شهدای اخیر حمله اسرائیل در سوریه از شهر وحدتیه دشتستان است
  • هدایای باقیمانده پیاده روی برازجان قرعه کشی شد
  • گزارش تصویری/ راهپیمایی روز جهانی قدس در برازجان
  • سخنرانی استاد سید محمد مهدی جعفری در جمع دشتستانی ها و استان بوشهری های مقیم شیراز/ تصاویر
  • در رسیدگی به امور مردم کوتاهی نکنید/ برخی از بخشنامه ها باعث کوچک شدن سفره مردم می شود
  • قلب جوان 23 ساله دشتستانی اهدا شد/ تصاویر
  • بررسی مشکلات بنار آبشرین در اردوی عمرانی دهیاران بخش مرکزی دشتستان
  • سخن‌ران، کاظم صدیقی‌. نه! مسجد قیطریه، نه!
  • برخورد توهین آمیز رئیس صمت دشتستان با نمایندگان برخی اصناف شهرستان
  • آئین گرامیداشت شهیدالقدس محسن صداقت در شهر وحدتیه
  • تصاویر جنجالی مجری زن تلویزیون باکو در کنار سفیر ایران و در محل سفارتخانه/ عکس
  • اسرائیل را چه باید؟
  • دکتر یوسفی؛ مدیری در کنار همکاران
  • .: لیلادانا حدود 2 روز قبل گفت: درود بردکتربایندری ودکترفیاض بزرگوار. ...
  • .: علی حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی پاینده باشید ...
  • .: شااکبری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر استاد گرانقدر ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: بسیار عالی. درود خدا ...
  • .: ذاکری حدود 4 روز قبل گفت: خوشحالم که ادبیات پایداری ...
  • .: افسری حدود 4 روز قبل گفت: درود بر دکتر بایندری ...
  • .: عزیز حدود 4 روز قبل گفت: سایت و نویسنده حواسشون ...
  • .: مصطفی بهبهانی مطلق حدود 7 روز قبل گفت: با سلام و خدا ...
  • .: ح حدود 8 روز قبل گفت: درودخدا بر استادبرازجانی و ...
  • .: اسماعیل حدود 10 روز قبل گفت: فقط قدرت است که ...