کد خبر: 138443 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 01 آذر 1399 - 11:41
باند قطع درختان جنگلی در شیراز متلاشی شد

اتحادخبر:  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در عملیات گشت و مراقبت، جمعه شب باند قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط را در شیراز شناسایی و متلاشی کردند.

اتحادخبر:  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان در عملیات گشت و مراقبت، جمعه شب باند قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط را در شیراز شناسایی و متلاشی کردند.

باند قطع درختان جنگلی در شیراز متلاشی شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، عبدالحسن صمدنژاد افزود : در پی انجام عملیات گشت و کنترل نامحسوس نیروهای منابع طبیعی در شهرستان های جنگلی استان یک باند سازماندهی شده که با پوشش خودروهای سواری اقدام به حمل تکه چوب های جنگلی و انتقال آن به یکی از باغ های اطراف شیراز می کرد شناسایی و در دام نیروهای منابع طبیعی گرفتار شد. 


وی ادامه داد: اعضای این باند درختان ارزشمند بلوط را با هدف تبدیل کردن به زغال از مناطق جنگلی شهرستانی های سپیدان ، ممسنی ، رستم و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد قطع و به طرز ماهرانه ای در خودروهای سواری جاسازی و در باغی در نزدیکی شیراز انبار می کردند. 


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: هدف بعدی اعضای این باند انتقال چوب آلات به مقصد کوره های زغال سیمکان جهرم بود.


صمدنژاد میزان چوب آلات کشف شده را بیش از ۱۰ تن برآورد کرد و افزود:متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند. 

 

در این مطلب به شمار متهمان و مدت زمانی که مشغول قطع درختان و اندیشه زغال سازی بودند، اشاره نشده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس بدون ذکر مبلغ جریمه گفت: با تمهیدات اندیدشیده شده در سال جاری جریمه قطع درختان جنگلی ۲۵ برابر افزایش پیدا کرده و امیدواریم با حمایت های خوب قضایی دست سودجویان و متخلفان را از جنگل های استان کوتاه کنیم و روند تخلفات در این حوزه کاهش یابد. 


وی از مردم خواست در صورت مشاهده قطع، حمل و یا نگهداری چوب آلات جنگلی، در هر ساعت از شبانه روز با تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع تماس بگیرند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138443