کد خبر: 138442 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 01 آذر 1399 - 11:37
۱۰ تیم کنترل محدودیت فعالیت‌ اصناف در بوشهر فعال شد

اتحادخبر:  در پی اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه در کل کشور ۱۰ تیم کنترل فعالیت‌ واحدهای صنفی گروه‌های ۲، ۳و ۴ از صبح روز شنبه گشت زنی در شهر بوشهر را آغاز کردند.

اتحادخبر:  در پی اجرای محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه در کل کشور ۱۰ تیم کنترل فعالیت‌ واحدهای صنفی گروه‌های ۲، ۳و ۴ از صبح روز شنبه گشت زنی در شهر بوشهر را آغاز کردند.

۱۰ تیم کنترل محدودیت فعالیت‌ اصناف در بوشهر فعال شد

به گزارش ایرنا؛ رئیس اتاق اصناف بوشهر روز شنبه اعلام کرد: این تیم‌ها گشت مشترک شامل نمایندگان اتاق اصناف، نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن، و تجارت، مرکز بهداشت، تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی است که بازرسی و کنترل برای اجرای قانون محدودیت دو هفته‌ای اصناف در بوشهر به عنوان تنها شهرستان قرمز استان را به عهده دارند و بر اساس برنامه‌ریزی و تقسیم‌بندی به طور حتم می‌توانند سطح شهر را پوشش دهند.

 

مصطفی گراشی بیان کرد: این محدودیت‌ها حدود ۵۰ درصد از واحدهای صنفی بوشهر را در برمی‌گیرد که ممنوعیت فعالیت‌ آنها با جدیت رصد می‌شود.

وی افزود: واحدهای صنفی در صورت تخطی از قانون و ادامه فعالیت به مدت یک ماه پلمب می‌شوند.

 

رئیس اتاق اصناف استان بوشهر گفت: در این ارتباط  امروز در گشتی مشترک با فرماندار، رئیس سازمان صمت و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از کنترل محدودیت‌ها بازدید میدانی خواهیم داشت.

 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز در گفت و گو با ایرنا نحوه کنترل واحدهای صنفی از سوی گشت‌های بازرسی را تشریح کرد.

 

رضا جمالی گفت: در اجرای این طرح بوشهر به هفت بلوک تقسیم شده‌است و بسته به وسعت هر بلوک یک یا دو بلوک به یک تیم سپرده شده‌است تا اشراف کامل بازرسان بر سطح شهر صورت گیرد و بازرسی‌ها از ساعات ابتدایی صبح آغاز شده‌است.

 

وی افزود: واحدهای صنفی گروه یک شامل سوپر مارکت‌ها و میوه و سبزی فروشی، تولید و توزیع محصولات غذایی و فرآورده‌های لبنی، نانوایی‌ها، داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی، خدمات اپراتورهای ارتباطی، فروشگاه‌های قطعات و لوازم یدکی، تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی هستند.

 

وی اضافه کرد: فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات، چایخانه، خشکشویی و سازندگان و فروشندگان عینک از دیگر واحدهای صنفی گروه یک هستند و فعالیت سایر اصناف در دو هفته پیش رو غیر قانونی است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اعلام کرد: در صورت مشاهده تخلف در وهله اول تذکر داده می‌شود و در صورت مشاهده تکرار تخلف به طور حتم آن واحد پلمب می‌شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138442