کد خبر: 138437 ، سرويس: جامعه
تاريخ انتشار: 01 آذر 1399 - 11:10
روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا:
اگر در این دو هفته به نتیجه مطلوب نرسیم، ممکن است تعطیلی ادامه یابد

اتحادخبر: رییس جمهور با بیان اینکه ما باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب‌وکارهایی که از امروز ممنوع می‌شوند، زودتر برطرف شود، گفت: اگر در این دو هفته هم خدای نکرده به نتیجه مطلوب نرسیم. ممکن است باز هم این تعطیلی ادامه یابد. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز آغاز...

اتحادخبر: رییس جمهور با بیان اینکه ما باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب‌وکارهایی که از امروز ممنوع می‌شوند، زودتر برطرف شود، گفت: اگر در این دو هفته هم خدای نکرده به نتیجه مطلوب نرسیم. ممکن است باز هم این تعطیلی ادامه یابد.

اگر در این دو هفته به نتیجه مطلوب نرسیم، ممکن است تعطیلی ادامه یابد

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امروز آغاز طرح جامعی است که باید در شهرهای قرمز، زرد و نارنجی اجرایی و عملیاتی شود، اظهار کرد: ما دوره بسیار سختی در کرونا داشتیم که اسفند پارسال و فروردین امسال بود اما از اردیبهشت که شرایط بهتر شد تا الان، مواجه با موج دوم کرونا و بعد موج سوم کرونا شدیم و تصمیم به تعطیلی هوشمند شهرها گرفتیم.

 

وی افزود: هدف اصلی از این کار این است که شیوع ویروس را کنترل کنیم و افرادی که مبتلا می‌شوند را زودتر شناسایی کنیم و آنانی که باید قرنطینه شوند هم در این مسیر قرار گیرند.

 

رییس جمهور با بیان اینکه ما باید همه پروتکل‌ها را رعایت کنیم تا فشار اقتصادی بر کسب‌وکارهایی که از امروز ممنوع می‌شوند، زودتر برطرف شود، اظهار کرد: اگر در این دو هفته هم خدای نکرده به نتیجه مطلوب نرسیم. ممکن است باز هم این تعطیلی ادامه یابد. پس علاوه بر رعایت پروتکل‌ها برای سلامتی خود و خانواده و کاهش فشار بر کادر درمان، باید برای رفع تعطیلی مشاغل هم به رعایت پروتکل‌ها توجه کنیم.

 

روحانی با انتقاد از افزایش دورهمی‌های خانوادگی در ماه‌های اخیر، گفت: قبلاً مطرح بود که اگر کسی مبتلا باشد و در جمع خانوادگی که معمولاً با استفاده نکردن از ماسک هم همراه می‌شود، عطسه یا سرفه کند، می‌تواند پنجاه نفر را مبتلا کند. به خصوص که ممکن است در خانه‌ها سیستم تهویه مناسبی هم وجود نداشته باشد. حتی گفته می‌شود حرف زدن فردی که مبتلاست نیز می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود.

 

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های انتظامی باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو هفته اخیر همکاری لازم را داشته باشند، اظهار کرد: همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی باید در امر انجام این کار همکاری کنند و فقط به نیروهای انتظامی یا دولتی سپرده نشود. همه نیروهای بسیج و معتمدان محلی نیز باید برای هدایت افراد مبتلا به مراکز تست‌گیری کمک کنند و نیز نیازهای روزمره کسانی که در خانه بستری هستند را با کمک خود برطرف سازند.

 

روحانی یادآور شد: اطلاع‌رسانی به موقع و شفاف و روشن تصمیمات ستاد ملی کرونا و قرارگاه و خود وزارت بهداشت باید به سرعت در اختیار مردم قرار گیرد تا بدانند شرایط چگونه است. همچنین باید مردم را اقناع کنیم که هیچ راهی جز رعایت توصیه و پروتکل وجود ندارد.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138437