کد خبر: 138384 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 - 18:10
فرماندار دشتستان در گفتگو با اصحاب رسانه:
228 فوتی کرونا در دشتستان/ رسانه ها سنگ تمام گذاشته اند/ ایجاد محدودیت در ورودی دشتستان/ نحوه کار ادارات

اتحاد خبر: فرماندار دشتستان ضمن تشریح جزییات محدودیت هایی که از اول آذرماه اعمال می شود آمار فوتی های ناشی از کرونا را تا امروز 228 نفر اعلام کرد. فتح الله نوروزی که قبل از ظهر پنج شنبه 29 آبان در نشست با اصحاب رسانه سخن می گفت همچنین به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و پیشگیری از کرونا، همراهی مردم و فعالین اجتماعی، وضعیت نارنجی...

اتحاد خبر - ساناز دانشگر: فرماندار دشتستان ضمن تشریح جزییات محدودیت هایی که از اول آذرماه اعمال می شود آمار فوتی های ناشی از کرونا را تا امروز 228 نفر اعلام کرد. فتح الله نوروزی که قبل از ظهر پنج شنبه 29 آبان در نشست با اصحاب رسانه سخن می گفت همچنین به نقش مهم رسانه در اطلاع رسانی و پیشگیری از کرونا، همراهی مردم و فعالین اجتماعی، وضعیت نارنجی دشتستان، کمک به بهداشت و درمان بجای مالیات، آمار واقعی تلفات و مبتلایان کرونا و میزان جرایم نقض ترددها و ضرورت محفاظت از گروه های آسیب پذیر جامعه اشاره کرد.



نقش بسیار مهم رسانه ها در اطلاع رسانی مردم
فرماندار دشتستان با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه ها در اطلاع رسانی و آگاهی مردم گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا از نقش پررنگ رسانه ها تقدیر و تشکر می کنم. ما باید اولویتمان را روی مقابله با ویروس کرونا بگذاریم تا بتوانیم از این مسیر عبور کنیم.
فتح الله نوروزی افزود:  توفیق ما در بحث برنامه ها و فعالیت هایی که انجام می شود در گرو همکاری و همراهی رسانه ها است. در  حضور شما  و همچنین در غیاب  رسانه ها همیشه سپاسگزار بوده ایم. رسانه ها سنگ تمام گذاشته اند. توفیق ما در حوزه شهرستان دشتستان مربوط به همراهی رسانه است.

اطلاع رسانی  فعالین اجتماعی و همراهی مردم در بهبود شرایط کرونا
 فرماندار دشتستان خطاب به مردم فهیم شهرستان دشتستان در راستای مقابله با ویروس کرونا گفت: مردم خوب شهرستان دشتستان همراهمان بوده اند. الان می طلبد بیشتر ما را همراهی کنند تا نخواهیم از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز برویم.
فتح الله نوروزی ادامه داد: برای بهبود شرایط کرونا از فعالین اجتماعی خواهش می کنم در فضای مجازی و گروه های واتس آپی و ... موضوعات را اطلاع رسانی کنند.
وی  خاطرنشان کرد: ما مسئولین وظیفه داریم در خدمت مردم باشیم اما در راستای مقابله با ویروس کرونا اگر همت مردم، همراهی آن ها، رعایت طرح شفا نباشد، با دقت و قوت انجام نشود؛ ما مسئولین  هیچ کاری از دستمان بر نمی آید. ما نیاز به همراهی مردم داریم. یکی از همراهی را که می طلبیم ؛ گروه های آسیب پذیر هستند. خانواده ها رعایت افراد آسیب پذیر را در بحث کرونا داشته باشند.


 

 

 228 فوتی کرونا در دشتستان

نوروزی با تاکید به این نکته که وضعیت نارنجی ما موقت است افزود: وضعیت شهرستان دشتستان نارنجی است؛ این وضعیت را می توانیم زرد کنیم یا می توانیم قرمز کنیم. همه مردم کمک کنند و گوشه ای از کار را بگیرند. تا ما شرمنده مردم نشویم.
وی با تاسف از اینکه شهرستان دشتستان  228 فوتی تاکنون داشته است، گفت: این آمار کمی نیست. چند خانواده و طایفه داغدار عزیزانشان شده اند. متاسفانه دشتستان  بخاطر کرونا افرادی را از دست داد که می توانستند تا سالیان زیادی در دشتستان موثر باشند. یادشان گرامی باد.

بیماریابی گسترده و هوشمند/ حفاظت از گروه های آسیب پذیر
فرماندار دشتستان با تاکید به رعایت محدودیت های جدید ستاد ملی کرونا افزود: روند افزایشی بیماری کرونا در سطح کشور و همچنین قدرت انتشار آن و بالا رفتن میزان مرگ و میر و دغدغه بالا رفتن آمار مرگ و میر از سه رقمی به چهار رقمی در سطح کشور وجود دارد که  ستاد ملی کرونا محدویت های جدیدی را در سطح کشور با رعایت مواردی داشته باشیم.
نوروزی با تاکید بر نکاتی که باید رعایت شود گفت : یکی از بحث هایی که در ستاد ملی کرونا مطرح شده و ما در شهرستان نیز باید اقدام کنیم؛ بیماریابی گسترده و هوشمند در کشور است. حفاظت از گروه های آسیب پذیر را در برنامه کاری و اولویت اصلی و اساسی شبکه بهداشت و درمان و خانواده ها قرار گیرد. اطلاع رسانی گسترده به مردم صورت گیرد. بحث مکان قرنطینه مبتلایان به کرونا باید داشته باشیم. یکی از بحث های جدی با شبکه بهداشت که در صورت نیاز این ضرورت را داشته باشیم. کمک به کادر درمان جهت کاهش فوتی ها است.

کوشش برای مقابله با ویروس کرونا
وی در خصوص آمار بازدیدها از اصناف و اماکن عمومی در دوران کرونا گفت: آمار 29 هزار بازدید در دشتستان آمار خوبی است. بازدیدهای مشترک، گشت های مشترک، گروه های جهادی، ایستگاه های بازرسی، فعالین اجتماعی و رسانه ها همه دست به دست هم دادیم و این کارها انجام شد. الان در این وضعیت قرار گرفته ایم؛ همه کار ما نبوده. در راستای مقابله با ویروس کرونا از هیچ کوششی فروگذار نبوده ایم، نیستیم و نخواهیم بود.

شاخص وضعیت بر اساس تعداد بستری روزانه با تست مثبت pcr است
فرماندار دشتستان در خصوص شروع  طرح محدودیت های دو هفته ای کرونایی گفت: تاریخ شروع محدودیت ها اول آذر ماه است. در این طرح وضعیت شهرستان های کل کشور به سه رنگ زرد، نارنجی و قرمز است. نکته قابل توجه ای که در محدودیت های جدید دیده می شود؛ محدودیت ها به شکل شهرستانی است. برای مثال: شهرستان بوشهر قرمز و دشتستان نارنجی و دیر زرد است. فعالیت ها در همه شهر ها در پنج بخش اداری، تجاری، خدمات بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در بر می گیرد.
وی به تعیین شاخص وضعیت رنگ ها در شهرستان پرداخت و گفت: متناسب با روند بیماری در هر شهر وضعیت سه گانه و نوع محدودیت ها مرتبط تعیین و اعلام می شود. شهرستان دشتستان وضعیتی نارنجی دارد. شاخص وضعیت ما در این طرح متمرکز بر تعداد بستری روزانه با تست پی سی آر مثبت است. سطح زرد با موارد بستری با 4 نفر، نارنجی 6 نفر و قرمز 10 نفر در روز است.

محدودیت ورود به دشتستان / تشدید نظارت ها
فرماندار دشتستان افزود: مدیریت ترددها به شکل هوشمند است. سیستم های پایش تصویری به راحتی اقدام می کنند. محدودیت تردد را از روز شنبه با محوریت نیروی انتظامی و همراهی ناحیه مقاومت سپاه جواد الائمه در سطح شهرستان با اولویت شهر برازجان اعمال خواهیم کرد. ایجاد محدودیت در ورودی شهرستان از پایگاه شهید صلاحی را در برنامه نیروی انتظامی داریم.
نوروزی خاطرنشان کرد: از شنبه اول آذر در شهرستان دشتستان گروه شغلی 3 و 4  تعطیل است. همچنین گروه شغلی 2 تا ساعت 20 کار می کنند. قرارگاه نظارت بر رعایت پروتکل ها و مصوبات مربوط به کرونا در فرماندهی تشکیل شده است و از روز شنبه نظارت بر رعایت شغلی چهارگانه بدون شک تقویت خواهد شد. قرارگاه قطعا بررسی مصوبات ستاد کرونا شهرستان و رعایت پروتکل ها را دارد.

نحوه کار ادارات در محدودیت های کرونایی/ کمک به مقابله با کرونا جایگزین پرداخت مالیات
نوروزی به نحوه کار ادارات شهرستان دشتستان اشاره کرد و گفت: ادارات جلسات و  بازدید های غیر ضروری را حذف کنند. در دشتستان 50درصد از کارمندان باید به سر کار بروند. شیفت بندی کارکنان وظیفه مدیر دستگاه اجرایی است. به غیر از مشاغلی مثل: آتشنشانی، شهرداری، نیروی انتظامی، بهداشت و درمان و ... که وظیفه خدمت رسانی دارند که از این محدودیت ها مستثنی هستند. کارمندانی که از خارج از شهرستان به سر کار می آیند باید برای ورود آن ها مجوز صادر شود.

 

کمک به بهداشت و درمان بجای مالیات

فرماندار دشتستان افزود: اگر چنانچه مراکز تولیدی و صنعتی و جاهای دیگر بخواهند در راستای مقابله با ویروس کرونا خدمات و کمک رسانی به حوزه بیمارستان و شبکه بهداشت داشته باشد. مبلغی که پرداخت می کند با تایید بهداشت و درمان به عنوان مالیات قبول می شود و در پایان سال آن لحاظ خواهد شد.

مراسم شادی به تعویق، مراسمات تشییع محدود و تجمعات را حذف کنید
فرماندار دشتستان همچنین گفت: از مردم خوب شهرستان دشتستان انتظار جدی دارم به ما کمک کنند و  دراین دو هفته مراسمات عروسی و شادی را به تعویق بیندازند. چاپخانه ها زمان تشییع را اعلام نکنند در غیر این صورت با افراد متخلف برخورد می شود. ضمن تسلیت به خانواده هایی که عزیزشان را از دست داده اند. خواهش می کنم تا می توانید تعداد افراد برای تشییع جنازه را محدود کنید. خواهش می کنم دورهمی ها، تجمع ها، مراسمات شادی و تشیع ها را حذف کنید. اگر رعایت نکنید بدون شک به وضعیت قرمز بر می گردیم.

بازاریان در رعایت پروتکل ها هر یک رسانه شوند
نوروزی ضمن تشکر از همه واحد های صنفی که همواره دولت را همراهی کرده اند گفت: نمایشگاه داران خودرو در ورودی برازجان راس ساعت های مقرر تعطیل می کردند که نمونه خوبی از همکاری هستند. از همه اتحادیه ها و صنوفی که با ما همکاری می کنند قدردانی می کنم. انتظار دارم بازاریان در رعایت پروتکل های بهداشتی  هر یک رسانه شوند.

مکان هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند
وی ادامه داد: مکان هایی داریم که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند. دفاتر پیشخوان نمونه ای از آن هاست که از آن ها دعوت کردیم و قرار شد نوبت دهی آنلاین را راه اندازی کنند. از مطب ها و داروخانه ها راضی نیستیم. این مکان ها باید در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند. بهداشت و درمان موظف است در چهارچوب قانون اداری با آن ها برخورد کند. اگر بخواهیم نتیجه بگیریم باید همه در کنار هم باشیم.

آمارها واقعی است
نوروزی با تاکید به اینکه آمار فوتی ها وقعی است گفت: از روز اول اعلام کرده ام آمار واقعی را باید به مردم بدهیم. خدا را شاهد می گیرم آماری که الان به شما داده ایم همان است که در جلسه ستاد مقابله با کرونا بوده است. واقعیت ها را باید گفت و در کنار آن اقدامات بعدی را انجام داد.
وی ادامه داد: از رییس بهداشت و درمان و کارکنان آن متشکرم و یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت را گرامی می دارم.

میزان جرایم تخلف در ترددها
فرماندار دشتستان در پایان به جرایم محدودیت تردد ها اشاره کرد و گفت: میزان جرایمی که در شهرستان نارنجی انجام می شود مبلغ پانصد هزار تومان است. این برای ماشین هایی است که وارد شهرستان می شوند. در حال حاصر بحث ما ورودی های شهر است و در خروج ماشین ها دخل و تصرفی نداریم.

 

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138384