کد خبر: 138373 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 - 10:57
معاون استانداری فارس اعلام کرد
جزییات طرح مدیریت هوشمند ممنوعیت‌ها در فارس

اتحادخبر:  جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در یک کنفرانس خبری به تشریح اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در استان که از یکم آذرماه اجرایی می‌شود، پرداخت.

اتحادخبر:  جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در یک کنفرانس خبری به تشریح اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در استان که از یکم آذرماه اجرایی می‌شود، پرداخت.

جزییات طرح مدیریت هوشمند ممنوعیت‌ها در فارس

به گزارش ایسنا؛ عبدالرضا قاسمپور بعدازظهر چهارشنبه ٢٨ آبان در یک کنفرانس خبری بیان کرد: ویروس کرونا جهش پیدا کرده و به گفته پزشکان و متخصصان این ویروس چموش تر شده و نتیجه آن افزایش تعداد مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌هاست. 

او ادامه داد: طی هفته‌های اخیر فشار سنگینی بر دوش حوزه سلامت و درمان متحمل شده و دولت به ناچار تصمیم گرفت تا محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را متناسب با رنگ وضعیت هر نقطه داشته باشد. 

 

معاون استاندار فارس با اشاره به اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها که مقرر شده از یکم آذر اجرایی شود، عنوان کرد: این طرح متناسب با روند بیماری و رنگ بندی‌ها در همه شهرهای کشور با هفت راهبرد اساسی اجرایی می‌شود.

به گفته قاسمپور، تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها، تست فراوان و هوشمند، قرنطینه افراد، تقویت  درمان سرپایی، آموزش و فرهنگسازی و اطلاع رسانی و اجرای محدودیت‌های هوشمند را از راهبردهای هفتگانه ستاد مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد.

 

انجام بیشترین تست روزانه در فارس

 

او همچنین خاطرنشان کرد: بیشترین میزان انجام تست‌های کووید ١٩ کشور در فارس با بیش از ٥ هزار تست روزانه انجام می‌شود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ٤٣٠ هزار بازرسی انجام شده که برای١٢ هزار مورد اخطار برای واحدهای متخلف صادر شده و ٦٥٠٠ واحد متخلف پلمپ شدند.

قاسمپور با اشاره به اجرای دو مانور طی هشت ماه گذشته در فارس، بیان کرد: شیراز به ١١ منطقه تقسیم شده و در هر منطقه یک اکیپ با دو خودرو کار بازرسی را انجام می‌دهند.

 

غربالگری محله محور در استان

 

او همچنین از آغاز اجرای طرح محله یا خانواده محوری فارس با هدف غربالگری مستمر و نظارت و مراقبت بر بیماران کرونایی با محوریت سپاه فجر فارس خبر داد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه محور اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، شهرها هستند، گفت: شهرها در این طرح به سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تقسیم شده‌اند.

قاسمپور با بیان اینکه شاخص و مبنای تعیین وضعیت سه گانه شهرها، میزان بستری تست پی سی آر مثبت به ازای هر یکصد هزار نفر است، گفت: اگر میزان بستری تست پی سی آر مثبت به ازای هر یکصد هزار نفر، چهار نفر باشد وضعیت زرد، اگر شش نفر باشد وضعیت نارنجی و اگر ۱۰ نفر باشد، وضعیت قرمز است.

اجرای محدودیت‌ها در ۵ بخش

او همچنین با بیان اینکه محدودیت‌ها در ۵ بخش ادارات وکارکنان، تجاری، بازرگانی و خدماتی، آموزشی، فرهنگی-اجتماعی و ترددها اعمال خواهد شد، هدف از اجرای این طرح را قطع زنجیره انتقال بیماری و مدیریت تجمعات عنوان کرد.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، اعمال محدویت‌های هدفمند و پویا، افزایش فاصله گذاری‌ها و اجرای دقیق پروتکل‌ها را از دیگر اهداف اجرای این طرح ذکر کرد.

قاسمپور افزود: برگزاری جلسات در شهرهایی با وضعیت قرمز با حداکثر ١٥ نفر در شهرهای نارنجی با حداکثر ۲۰ نفر و در شهرهایی با وضعیت زرد ۳۰ نفر امکان‌پذیر است.

 

برخورد قانونی با متخلفان

 

او تصریح کرد: با هر کسی که عامل برگزاری جلسات بیش از تعداد تعیین شده باشد و یا کسانی که مجوز صادر کرده‌اند، برابر ضوابط برخورد خواهد شد.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه مردم ما مهمان نواز هستند اما نه در این شرایط، از هموطنان خواست تا از سفر به این استان خودداری کنند.

قاسمپور اضافه کرد: در شهرهایی که وضعیت قرمز حاکم است، فعالیت ادارات با یک سوم کارکنان و دوم سوم از طریق دورکاری دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه در شهرهای قرمز و در بخش تجاری، خدماتی و بازرگانی تنها مشاغل گروه یک اجازه فعالیت دارند، گفت: بخش‌های آموزشی و فرهنگی اجتماعی، مراسم‌های آیینی و مذهبی نیز کاملا تعطیل است.

 

کنترل شدید ترددهای درون و برونشهری

 

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ادامه داد: در بخش ترددها نیز ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی از شهرهای قرمز به سایر شهرهای فارس و استان‌ها ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی برای متخلفین پیش‌بینی شده است.

قاسمپور گفت: همچنین ورود خودرهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای قرمز نیز ممنوع است و جریمه یک میلیون تومانی برای تخلف از این موضوع اعمال خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در شهرهای قرمز تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴صبح به جز موارد استثنایی ممنوع است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای متخلفین اعمال خواهد شد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: در شهرهای نارنجی نیز ۵۰ درصد کارکنان دولت فعالیت را طی دو هفته محدودیت‌ها ادامه می‌دهند.به جز مشاغل گروه یک، مشاغل گروه دو هم در شهرهای نارنجی اجازه فعالیت دارند.

قاسمپور با بیان اینکه بخش‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نیز در شهرهای نارنجی کاملا تعطیل است، گفت: تردد با پلاک بومی در شهرهای نارنجی به شهرهای قرمز ممنوع است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی پیش‌بینی شده است.

او تاکید کرد: حضور کارکنان مسن، دارای بیماری زمینه‌ای و مادران باردار در همه ادارات شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است.

 

رسانه‌ها تعطیل نمی‌شود

 

به گفته معاون استاندار فارس با یادآوری اینکه رسانه‌های مکتوب و برخط نیز جزو مشاغل ضروری است که تعطیل نمی‌شود، اعلام کرد که بیش از ٧٠ درصد از مشاغل غیرضروری در تعطیلی ساعت ١٨ همکاری کردند.

او با بیان اینکه در موضوع تدفین اموات کرونایی بسیاری از غسال ها حاضر به همکاری نشدند، گفت: گروه جهادی شهید مسرور تا کنون این کار سخت و حساس را دنبال کرده‌اند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: انباشت اموات در سردخانه دارالرحمه شیراز را تاخیر در تحویل اجساد اموات شهرستان‌ها اعلام کرد و گفت: طبق مصوبه ستاد کرونای فرمانداری شیراز، اموات کرونایی مربوط به شهرستان‌ها بلافاصله پس از ترخیص از بیمارستان، مستقیما به آرامستان شهرستان مربوطه اعزام خواهد شد.

قاسمپور افزود: براساس مصوبه ستاد کرونای استان، شهراری شیراز مکلف شده تا هرچه سریعتر غسالخانه بهشت احمدی را راه‌اندازی کرده و دفن اموات کرونایی شهرستان شیراز به صورت کامل در این مکان انجام شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138373