کد خبر: 138371 ، سرويس: استان فارس
تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 - 10:54
رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس اعلام کرد
نیمه آبان آخرین فرصت برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها

اتحادخبر:  رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که صاحبان کالا و مدیران مراکز نگهداری کالا، برای ثبت اطلاعات در سامانه انبارها، تنها تا ۱۵ آبان امسال فرصت دارند.

اتحادخبر:  رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اعلام کرد که صاحبان کالا و مدیران مراکز نگهداری کالا، برای ثبت اطلاعات در سامانه انبارها، تنها تا ۱۵ آبان امسال فرصت دارند.

نیمه آبان آخرین فرصت برای ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها

به گزارش ایسنا؛حمید زارع چهارشنبه ۲۸ آبان به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه از این پس رصد و پایش جابه جایی کالا در کشور از طریق سامانه جامع انبارها انجام می‌شود، از ۱۵ آبان ۹۹ ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک خواهد بود و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری نسبت به ثبت نام در این سامانه و ثبت حواله اقدام نکنند کالای آنها به عنوان کالای احتکار شده ضبط و صاحب کالا و مراکز نگهداری مشمول جرایم احتکار کالا خواهند شد.

 

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی به این نکته توجه داشته باشند که اعلام موجودی خارج از بستر سامانه یاد شده اعتباری نداشته و باعث رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول اعلام موجودی نخواهد شد.

 

زارع در ادامه با تاکید بر تشدید بازرسی ها از سطح بازار و نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و خدماتی گفت: با توجه به شرایط خاص حاکم و به منظور ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه و جلوگیری از هر گونه کمبود و افزایش غیر منطقی کالا و خدمات از سطح تولید تا مصرف کننده نهایی، تشدید نظارت ها و بازرسی ها بر کالا و خدمات در دستور کار بازرسان قرار گرفت.

 

وی در مورد بازرسی های انجام شده طی آبان امسال، گفت: در این ماه بیش از ۴۱۴۵ واحد صنفی مختلف مورد بازرسی قرار گرفت و بر اساس این بازرسی‌ها، برای ۲۴۳ واحد متخلف پرونده‌هایی به ارزش بیش از ۱۷۰ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شده است.

 

به گفته زارع در این بازرسی‌ها کالاها و خدمات اولویت دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات، ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی مدنظر قرار گرفته و بازرسی از کالاهایی نظیر مرغ، تخم مرع، اقلام بهداشتی، مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، لاستیک و ... اولویت بوده است.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد که از کل پرونده‌های ارجاع شده به تعزیرات فارس، ۸۹ پرونده مربوط به گرانفروشی، ۱۲ پرونده کم فروشی، ۵ پرونده احتکار، ۳ پرونده فروش اجباری و ۱۳۴ پرونده سایر تخلفات بوده است.

 

زارع در خصوص پرونده‌های احتکار کالا، گفت: یکی از پرونده‌های احتکار مربوط به کشف انبار روغن خوراکی، چای، رب گوجه فرنگی، برنج و قند به ارزش بیش از ۹ میلیارد ریال بود که اکنون در اختیار تعزیرات حکومتی فارس قرار دارد.

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس همچنین، شناسایی و کشف انبار برنج و کود شیمیایی و تشکیل پرونده احتکار به ارزش بیش از ۱۰۲ میلیارد ریال و شناسایی انبار خودرو و تشکیل پرونده احتکار به ارزش ۳۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و پرونده فروش اجباری برای یک شرکت پخش به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد ریال را از دیگر پرونده‌های مهم تشکیل شده طی آبان امسال اعلام کرد.

 

زارع از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138371