کد خبر: 138363 ، سرويس: استان بوشهر
تاريخ انتشار: 29 آبان 1399 - 10:17
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان:
با اجرای محدودیتهای جدید کرونایی شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا خواهیم بود

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: رییس شبکه بهداشت ودرمان دشتستان در کمیته مقابله با کرونا شهرستان گفت: امیدواریم با اجرای صحیح محدودیتهای جدید کرونایی شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا در ماههای پیش رو باشیم .ماریا خویش دوست افزود: قطعا برای کاهش روند مبتلایان جدید و کنترل و پیشگیری این بیماری ، بدون همراهی و مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی...

اتحاد خبر - مهشید شهنه مطلق: رییس شبکه بهداشت ودرمان دشتستان در کمیته مقابله با کرونا شهرستان گفت: امیدواریم با اجرای صحیح محدودیتهای جدید کرونایی شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا در ماههای پیش رو باشیم .

ماریا خویش دوست افزود: قطعا برای کاهش روند مبتلایان جدید و کنترل و پیشگیری این بیماری ، بدون همراهی و مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی امکان پذیر نخواهد بود .
 خویش دوست درخصوص تعداد مبتلایان و فوتیهای کرونا  از ابتدای شیوع کرونا تا کنون  گفت: ۳ هزار و ۴۸۶ نفر کرونا مثبت و  ۲۲۸ نفر فوتی تاکنون در سطح شهرستان داشته‌ایم.




 وی بیان کرد : از هر هزار نفر جمعیت دشتستان، ۲۶ نفر نمونه گیری شده اند  و این نمونه گیری‌ها طبق استاندارد بوده است.

ماریا خویش دوست  تصریح کرد : دشتستان در موارد مثبت کرونا ۲۱ درصد استان  میباشد و مرگ و میر به علت بیماری کرونا از ۳۰ درصد به ۲۹ درصد کاهش پیدا کرده است و انتظار می‌رود شاهد مرگ و میر کمتر در سطح شهرستان باشیم.

خویش دوست  اظهارکرد : روزانه به طور متوسط ۲۵ تست تشخیص کرونا در سطح شهرستان انجام داده میشود  و به نظر می‌آید که در هفته‌های آینده این‌ رقم افزایش پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: از  ۲۲۸ فوتی شهرستان فقط ۱۱۰ نفر از آنها علت اصلی مرگشان بیماری کرونا بوده و توسط پزشک نیز تایید شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: با توجه به سیستم تجمعی بودن خدمات دهی دفاتر پیشخوان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این دفاتر ۵۴ و دو دهم درصد است.

خویش دوست بیان کرد:  در این شرایط سخت مطب‌ها نیاز مردم است ولی اگر از آغاز محدودیت‌های کرونایی، پروتکل‌های بهداشتی در مطب‌ها رعایت نشود مجبور به پلمب آن‌ها هستیم.

ماریا خویش دوست تاکید کرد: برگزاری هرگونه کلاس‌های زبان، کلاس‌های خصوصی و نماز جمعه از اول آذرماه در سطح دشتستان ممنوع است.

رییس شبکه بهداشت ودرمان دشتستان گفت : برگزاری هرگونه جلسه اضطراری در این محدودیت‌های کرونایی با ۲۰ نفر و رعایت فاصله گذاری ۴ متر انجام می شود.

لينک خبر:
https://www.ettehadkhabar.ir/fa/posts/138363